Szkocja - Zamek (4) | Nacje w Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Mortar ( 114,5 ) - Jest to odpowiednik lekkiego działa specjalizującego się w niszczeniu budynków. Niską siłę ataku (150 przeciwko budynkom) nadrabia unikalną parabolą strzału. Moździerze wykorzystują ją bowiem w dużo większym stopniu niż działa. Chodzi o to, że mogą prowadzić ostrzał nawet zza wysokich murów miejskich.
Culverin ( 154,5 ) - Potężne działo o ogromnej sile rażenia względem budynków i umocnień (230). Niestety drogie w werbunku (800) i utrzymaniu (250).
Cog ( 14 ) - Jest to niewielki okręt wojenny. Niska obrona. Niska siła rażenia. Powinien być używany jako okręt transportowy krótkiego zasięgu.
Holk ( 23 ) - Okręt wojenny średniej klasy. Średnia siła rażenia, średnia siła obrony i stosunkowo wysoki koszt utrzymania (200). Doskonale nadaje się jako eskorta dla okrętów typu Cog.
Gun Holk ( 33 ) - Solidny okręt wojenny o dużej sile ataku (16) i obrony (16). Minusem jest wysoki koszt werbunku (800) i utrzymania (275). Idealny do roli okrętu flagowego.
Carrack ( 61 ) - Jeden z najpotężniejszych okrętów w grze. Ogromna siła ataku (30) i obrony (30) czynią ten okręt odpowiednikiem współczesnych pancerników. Niestety jedna sztuka kosztuje 1500 florinów, a utrzymanie okrętu kolejne 300 na turę.