Zrobić wrażenie | Eos | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Strona o zadaniu pobocznym Zrobić wrażenie gry Mass Effect Andromeda zawiera jej rozbudowany opis przejścia. Mówi on gdzie ustawić młoty sejsmiczne, jak wywabić Architekta Porzuconych i jak pokonać Architekta Porzuconych na Eosie.
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Odblokowanie: Porozmawianie z Hainly Abrams [Eos].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Zrobić wrażenie. To jedno z zadań w Helejosie (pobocznych questów) gry Mass Effect: Andromeda. Możesz zająć się nim po tym jak założysz placówkę na planecie Eos i po tym jak poprawią się na niej warunki do życia (zaniknie promieniowanie). Quest ten dotyczy ustalenia przyczyń silnej aktywności sejsmicznej na planecie. Odkryjesz dzięki temu, że za wstrząsami stoi potężny Architekt Porzuconych i zostaniesz zmuszony do pokonania tego potwora.
- Odblokowanie zadania
- Ustaw pierwszy młot sejsmiczny
- Ustaw drugi młot sejsmiczny
- Ustaw trzeci młot sejsmiczny
- Pokonaj Architekta Porzuconych
Odblokowanie zadania
Questem ten możesz zająć się dopiero po tym jak założysz placówkę na planecie Eos ORAZ po tym jak poprawią się na niej warunki do życia (zaniknie promieniowanie). Po spełnieniu tych wymagań możesz odnaleźć na terenie placówki Hainly Abrams. Porozmawiaj z tą postacią żeby otrzymać zadanie poradzenia sobie z aktywnością sejsmiczną na planecie poprzez umieszczenie w ziemi młotów sejsmicznych.
Ustaw pierwszy młot sejsmiczny
Miejsce umieszczenia pierwszego nłota jest w niewielkiej odległości na zachód od placówki na Eosie. Po dotarciu na miejsce pozbądź się małej grupy Porzuconych i umieść młot w zaznaczonym przez grę miejscu. Akcja ta doprowadzi do pojawienia się kolejnych Porzuconych. Możesz również i ich pokonać lub jak najszybciej opuścić to miejsce.
Ustaw drugi młot sejsmiczny
Drugi młot musisz umieścić na południowy-zachód od pierwszego. Po dotarciu na miejsce wpadniesz na grupę przyjaźnie nastawionych osób. Porozmawiaj z jednym ze Zwiadowców.
Możesz się teraz zachować na dwa sposoby i oba warianty się wzajemnie wykluczają. Jeśli chcesz wykonać zadanie po myśli osób przebywających w placówce na Eosie to umieść drugi młot w miejscu do wykonania odwiertu wody (otrzymają oni do niej pełny dostęp). Jeśli z kolei wolisz sprzymierzyć się z nowo napotkanymi postaciami to umieść młot w miejscu odwiertu gazu ziemnego (pozwoliłoby to zwiadowcom na rozpoczęcie handlu z placówką). Nie jest to ważna decyzja i nie będzie ona miała wpływu na dalszy przebieg zadania. Niezależnie od dokonanego wyboru pokonaj nowych Porzuconych lub im ucieknij.
Ustaw trzeci młot sejsmiczny
Trzeci młot sejsmiczny musisz umieścić w ziemi w niewielkiej odległości na wschód od drugiego. Zanim tego dokonasz zapisz stan gry i uaktywnij tutejszą stację przesyłową. Opisywana akcja doprowadzi do pojawienia się ogromnego architekta Porzuconych i będziesz zmuszony do pokonania go.
Pokonaj Architekta Porzuconych
Zanim przystąpisz do pojedynku z Architektem dobrze byłoby odpowiednio przygotować się:
- Zapisz stan gry i uaktywnij pobliską stację przesyłową. Już po przystąpieniu do walk będziesz mógł do niej powracać żeby bezproblemowo uzupełnić zapasy. Jest to szczególnie istotne w kontekście używania dostępnych umiejętności i mocy. Oprócz tego możesz postarać się zapamiętać rozłożenie standardowych skrzynek z zaopatrzeniem i docierać do nich jeśli nie jest to zbyt ryzykowne.
- Jeśli grasz na normalnym poziomie trudności to nie musisz za bardzo martwić się o dobór drużyny. W przypadku gry na wyższych poziomach trudności do rozegrania pojedynku zabierz ze sobą postacie specjalizujące się w kategoriach Walka i Technologia. Biotycy nie będą aż tak skuteczni na polu bitwy.
- Do atakowania architekta sprawdzą się bronie do walki na dłuższym dystansie. Bezpośrednie ataki byłyby utrudnione z racji na rozmiary bota, a na dodatek Architekt może się przed nimi dodatkowo bronić. Rozważ użycie karabinu szturmowego lub snajperskiego. Dodatkowo postaraj się wyposażyć w amunicję zapalającą, która będzie mogła zadawać bossowi o wiele większe obrażenia, oraz w samoprzylepne odmiany granatów, którymi będziesz mógł rzucać w słabe punkty na ciele bossa.
Tuż po odzyskaniu kontroli nad drużyną skup się na odnalezieniu dobrych zasłon, które pozwolą ci unikać podstawowych ataków Architekta. Musisz jednak wiedzieć o tym, że boss dysponuje między innymi specjalnym atakiem granatami, który jest wymierzony właśnie w postacie schowane za zasłonami. Bądź wyczulony na tego typu ataki i szybko wtedy przemieszczaj się do innej lokacji na mapie żeby nie odnieść poważnych obrażeń pomimo przebywania w ukryciu. Jeśli Twoja postać dysponuje kamuflażem to możesz na nim alternatywnie polegać i wtedy docieranie do zasłon traci nieco na znaczeniu.
W trakcie trwania walk możesz wydawać polecenia swoim towarzyszom, przy czym jeśli decydujesz się na taki wariant działania to dokładnie wskazuj im kończyny lub głowę jako obszary do atakowania na ciele Architekta. Jeśli ktoś z drużyny zostanie powalony przez bossa to spróbuj uratować taką osobę, ale dokonaj tego w przerwach między atakami Architekta żeby samemu nie stracić wszystkich punktów energii podczas "wskrzeszania" kompana.
Domyślnie słabymi punktami na "ciele" Architekta są przewody przy jego trzech kończynach. Skup się na atakowaniu ich i staraj się żeby były to precyzyjne strzały, dzięki czemu nie będziesz marnował amunicji i innych zapasów.
Po tym jak zadasz dostateczne obrażenia kończynom Architektom odblokuje się możliwość atakowania przewodów przy jego głowie. W tym przypadku jeszcze bardziej skup się na wykorzystywaniu najlepszych broni i umiejętności, a to dlatego, że zniszczenie tych przewodów doprowadzi do zwycięstwa.
Pojedynek z Architektem będzie utrudniany na dwa sposoby. Pierwsze z utrudnień to przyzywanie przez bossa na pomoc mniejszych botów Porzuconych (najsilniejsza ich odmiana w tej bitwie to Niwelatorzy). Musisz wtedy wstrzymywać się z dalszym atakowaniem Architekta i rozprawiać się z pozostałymi Porzuconymi. Uwaga - Podczas atakowania "zwykłych" Porzuconych nadal unikaj ataków Architekta, zwłaszcza że może on wtedy skorzystać z najpotężniejszych umiejętności jakimi dysponuje!
Drugie utrudnienie polega na tym, że po zniszczeniu którejś z kończyn Architekta zacznie się on oddalać. Nie powinno być konieczne użycie Nomada, bo walki wznowisz w niewielkiej odległości od miejsca gdzie zostały one wstrzymane.
Tak jak zostało to już powiedziane, w celu wygrania pojedynku z Architektem musisz pozbawić jego głowę wszystkich punktów energii. Po tym jak boss rozbije się o ziemię podbiegnij do jego głowy i wciśnij przycisk interakcji żeby ustanowić połączenie. Akcja ta zakończy bitwę oraz cały quest.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.