Lepsze początki (A Better Beginning) | Operacje priorytetowe w ME Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Strona o operacji priorytetowej "Lepsze początki" zawiera jej rozbudowany opis przejścia. Mówi on jak dotrzeć na planetę Eos, jak rozwiązać zagadki monolitów Porzuconych i jakie czynności wykonać w krypcie Porzuconych.
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Lepsze początki. Jest to bardzo rozbudowana i bardzo długa operacja priorytetowa (zadanie głównego wątku fabularnego) gry Mass Effect Andromeda. Quest ten dotyczy dotarcia do planety Eos i poczynienia starań do przystosowania jej do możliwości jej kolonizacji. Stanie się to możliwe dzięki zbadaniu planety, uruchomieniu monolitów i odwiedzeniu pierwszej krypty Porzuconych.
Uwaga - Po tym jak już dotrzesz na planetę Eos warto skupić się najpierw na doprowadzeniu opisywanego questu do końca. Sprawi to, że szybciej rozpocznie się proces terraformacji planety, dzięki czemu założona zostanie pierwsza placówka i będziesz mógł bezpieczniej podróżować po planecie w poszukiwaniu sekretów i miejsc rozwiązywania pobocznych questów.
- Dotarcie do planety Eos
- Zdobycie pojazdu Nomad
- Uruchomienie pierwszego monolitu Porzuconych
- Uruchomienie drugiego monolitu Porzuconych (rozwiązanie zagadki Porzuconych)
- Uruchomienie trzeciego monolitu Porzuconych
- Zbadanie krypty Porzuconych
- Założenie placówki na Eosie
Dotarcie do planety Eos
Porozmawiaj z SAM-em na Hyperionie
Po zakończonym spotkaniu z dyrektorem Tannem udaj się do kolejki i przenieś się do lokacji Nexus: Pokład mieszkalny. Tu musisz dotrzeć do miejsca odbycia rozmowy ze sztuczną inteligencją SAM. W trakcie tej rozmowy będziesz mógł po raz pierwszy wybrać jeden z dostępnych profili, który zagwarantuje ci premię do wybranych statystyk głównego bohatera (więcej informacji na temat profili jest w rozdziale o rozwoju bohatera). Przy okazji odblokowane też zostanie poboczne zadanie Tajemnice rodziny Ryderów (kategoria Sojusznicy i związki).
Idź do swojego statku
Powróć do kolejki i przenieś się do lokacji Nexus: Dok. Załączy się tu filmik ukazujący uzyskanie dostępu do statku kosmicznego Tempest. Przy okazji po raz pierwszy spotkasz Vetrę Nyx, która dołączy do Twoich aktualnych towarzyszy (Liama i Cory), oraz odblokujesz trofeum Initiated.
Udaj się na Eos w układzie Pyteasza
Skieruj się na mostek kapitański na środkowym pokładzie (możesz też oczywiście wcześniej pozwiedzać cały statek Tempest) i po obejrzeniu cut-scenki wejdź w interakcję z mapą galaktyki. Powróć na niej do widoku gromady i wybierz system Pyteasz. Po tym jak zaliczysz podróż do tego systemu zaznacz planetę Eos i przejdź na widok z orbity. Odszukaj tu lądowisko na powierzchni planety i wybierz je żeby na niej wylądować.
Uwaga - Gra przed opuszczeniem pokładu statku Tempest pozwoli ci dobrać wyposażenie oraz członków drużyny (maksymalnie dwóch). Wykorzystaj tę okazję żeby przygotować się do nowej długiej misji.
Zdobycie pojazdu Nomad
Przywróć dostawy prądu do Lokalizacji 1
Eksplorację planety Eos rozpoczynasz w północno-wschodniej części mapy, w Lokalizacji 1 (Site 1), która otoczona jest słupami zasilającymi chroniącymi drużynę przed promieniowaniem. Rozejrzyj się wokół lądowiska i zeskanuj okoliczne obiekty. Próba otwarcia drzwi do głównego budynku kontrolnego zakończy się niepowodzeniem z racji na brak prądu.
Zajrzyj do innych budynków. W jednym z nich będzie datapad z kodem dostępu. Dotrzyj do nowych zamkniętych drzwi, a dowiesz się o konieczności sprawdzenia stanu stacji przekaźnikowej. Informacji na ten temat poszukaj w jednej z okolicznych konsol.
Zbadaj stację przekaźnikową
Udaj się do stacji przekaźnikowej zbudowanej na małym wzgórzu. Spróbuj otworzyć górne drzwi stacji i wysłuchaj rozmowy z ukrywającym się w stacji Clancym Arquistem.
Uruchom słupy zasilające
Spróbuj uaktywnić dolny generator, a dowiesz się o konieczności zeskanowania i uruchomienia dwóch słupów zasilających. W przypadku każdego ze słupów musisz najpierw wykonać skanowanie, a następnie wdrapać się do górnego generatora (lub pomóc sobie pakietami skokowymi) i uaktywnić go.
Pokonaj kettów
Uaktywnienie obu słupów zasilających doprowadzi do rozpoczęcia pierwszej bitwy z kettami. Nie powinna ona być zbyt trudna, szczególnie że w okolicy znajdziesz dużo skrzynek z zaopatrzeniem.
Ponownie uruchom stację przekaźnikową
Powróć do głównych drzwi i otwórz je żeby porozmawiać z Clancym Arquistem. W trakcie rozmowy możesz od razu nakazać mu żeby udał się w jakieś bezpieczne miejsce lub najpierw z nim pohandlować (oferuje przedmioty jednorazowe i słabe bronie). Wejdź do stacji i skorzystaj z konsoli sterowania przepływem mocy, a przywrócisz dostawy prądu i zdobędziesz punkty zdatności Andromedy.
Otwórz kontener z Nomadem
Powróć do głównej części bazy, wyjmij skaner i odszukaj duży kontener, w którym znajduje się pojazd Nomad. Po rozmowie z SAM-em będzie mogła zostać wezwana stacja przesyłowa. Udaj się we wskazane miejsce i zaczekaj aż do tego dojdzie. Zregeneruj zapasy dzięki zbliżeniu się do stacji przesyłowej i wejdź z nią w interakcję. Powróć na koniec do kontenera z Nomadem i skorzystaj z klawiatury żeby go otworzyć. Możesz od tego momentu wykorzystywać ten nowy środek transportu do podróżowania po Eosie (przy okazji odblokujesz nowe schematy powiązane z Nomadem).
Uruchomienie pierwszego monolitu Porzuconych
Zbadaj dziwny sygnał
Dziwny sygnał nadawany jest z okolic monolitu zlokalizowanego na zachód od Lokalizacji 1. Wyjedź poza teren bazy (bez obaw - Nomad przez długi czas będzie chronił drużynę przed promieniowaniem pierwszego stopnia) i rozpocznij przejazd w to miejsce. Pozostawaj na głównej drodze i załącz napęd 6x6 podczas wjazdu na strome wzniesienie (domyślnie załączony jest napęd 2x6, który nie oferuje dostatecznej przyczepności).
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie