Pokonać kettów | Eos | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Odblokowanie: Automatycznie po zbliżeniu się do bazy kettów [Eos].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Pokonać kettów. To jedno z zadań w Helejosie (pobocznych questów) gry Mass Effect: Andromeda i możesz zająć się nim po tym jak dostatecznie poprawią się warunki na planecie Eos. Quest ten zakłada zaatakowanie elektrowni kettów na Eosie. Pozwoli ci to znacząco osłabić ich działalność na planecie, przy czym zmuszony zostaniesz do stoczenia wielu bitew w ich bazie oraz do pokonania ich elitarnego przywódcy - Niezwyciężonego.
- Odblokowanie zadania
- Znajdź wejście do elektrowni kettów
- Zbadaj obecność kettów
- Zhakuj terminale systemów bezpieczeństwa
- Dostań się do wnętrza twierdzy
- Dotrzyj do centrum dowodzenia
- Zlikwiduj Niezwyciężonego kettów
- Wejdź do pomieszczenia obserwacyjnego Zenit
- Wyłącz elektrownię kettów
Odblokowanie zadania
Przystąpienie do tego questu stanie się możliwe po tym jak dostatecznie poprawią się warunki na planecie Eos i będziesz mógł zająć się zbadaniem zachodniej części mapy bez ryzyka narażenia się na śmiertelnie wysokie promieniowanie. Zbliż się do elektrowni kettów na wzgórzu, która jest otoczona niebieskim polem siłowym, a w dzienniku powinien pojawić się opisywany quest.
Znajdź wejście do elektrowni kettów
Wybierz główną drogę prowadzącą w stronę bazy kettów. Okolicy tej będą pilnowali pierwsi kettowie i dodatkowo w pobliżu znajdują się wieżyczki (ustawiaj się w takich miejscach żeby unikać ich ostrzału lub niszcz je z pomocą dobrych broni i mocy z bezpiecznej odległości).
Po zlikwidowaniu kettów dotrzyj do konsoli sterowania pracą bramy wejściowej. Musisz pozostawać w pobliżu tej konsoli podczas gdy będzie ona hakowana. Głównego bohatera ustaw za jedną z okolicznych zasłon (przykład na powyższym obrazku). Sojuszników wyślij na górny poziom lub rozstaw gdzieś nieco dalej. Możesz również przygotować miny czy innego typu pułapki. Podczas hakowania konsoli drużynę zaatakuje co najmniej jedna duża grupa kettów. Staraj się cały czas pozostawać blisko konsoli i oddalać się od niej tylko gdy bohater znajdzie się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Gra na szczęście daje duży margines błędu i możesz doprowadzić do zapełnienia paska przed upływem wyznaczonego czasu nawet jeśli na jakiś czas wykroczysz poza dozwolony obszar.
Uwaga - Jeśli nie uda ci się przeprowadzić hakowania to możesz je powtórzyć, ale oznacza to konieczność rozegrania walk z nowymi jednostkami kettów.
Zbadaj obecność kettów
Skorzystaj po udanym hakowaniu z nowego przejścia. Podczas przemierzania elektrowni licz się z koniecznością zabijania nowych kettów. Po drodze możesz podjąć się zaliczenia opcjonalnego celu misji dotyczącego wyłączenia tarczy ochronnej wokół bazy. Musisz w związku z tym wykonać kilka dodatkowych czynności. Na początek należy dotrzeć do centralnej konsoli, a następnie do dwóch generatorów zlokalizowanych na lewej i na prawej górnej kładce. Po dotarciu do każdego z generatorów trzeba zatrzymać się na dłuższą chwilę i przytrzymać klawisz interakcji żeby go sabotować (najpierw wyeliminuj okolicznych kettów żeby nie zostać ostrzelanym w trakcie przeładowywania generatora). Na koniec skieruj się do wskazanej przez grę konsoli żeby pomyślnie przeładować pole siłowe i je wyłączyć.
Przesuwaj się stopniowo na północny-zachód i zajmuj się eliminowaniem po drodze nowo napotykanych kettów. Po dotarciu do dalszej części bazy załączy się alarm. Wyłączenie go nie jest obowiązkowe, ale pozwoli ci to powstrzymać proces pojawiania się w okolicy nowych posiłków kettów. W celu dezaktywowania alarmu musisz dotrzeć do jednej z konsol podobnych do tej z powyższego obrazka.
Zhakuj terminale systemów bezpieczeństwa
Cel ten dodany zostanie po tym jak dotrzesz do dalszej części bazy. Do sabotowania są trzy terminale i są one zlokalizowane w różnych częściach placówki kettów. Możesz docierać do nich w dowolnej kolejności.
Dostań się do wnętrza twierdzy
Wejście do głównej części elektrowni kettów znajduje się w północno-zachodniej części przemierzanej lokacji i jeśli nie wyłączyłeś alarmu (opisany wcześniej opcjonalny cel misji) to warto jak najszybciej tam dotrzeć. Jest tam nowa konsola i użycie jej odblokuje przejście do centrum dowodzenia (rozsunie się dziura w podłodze).
Dotrzyj do centrum dowodzenia
Na niższym poziomie przebywają kettowie i przed wskoczeniem do dziury warto podrzucić im granaty lub przynajmniej ostrzelać ich z wysokości. Po wyeliminowaniu wrogów wskocz do dziury i dotrzyj do centrum dowodzenia gdzie do pokonania będzie Niezwyciężony.
Zlikwiduj Niezwyciężonego kettów
Niezwyciężony reprezentuje odmianę kettów zwanych ascendentami. Oznacza to, że potrafi lewitować, wyprowadzać ataki energetyczne oraz jest otoczony polem siłowym. Najbardziej kłopotliwa jest to ostatnia zdolność, gdyż tarcza chroni Niezwyciężonego przed atakami drużyny. Rozwiązaniem tego problemu jest zniszczenie sfery latającej wokół ketta. Po tym jak uda ci się tego dokonać przestaw się na najlepsze bronie i umiejętności żeby pozbawić "bezbronnego" Niezwyciężonego wszystkich punktów zdrowia.
Oprócz Niezwyciężonego w centrum dowodzenia przebywają również inni kettowie. Najlepiej jest zająć się nimi dopiero później, wyjątki robiąc jedynie dla tych wrogów, którzy bezpośrednio zagrażają drużynie.
Wejdź do pomieszczenia obserwacyjnego Zenit
Dostęp do pomieszczenia obserwacyjnego odblokowuje jedna z okolicznych konsol. Po użyciu jej skieruj się do wskazanej przez grę windy.
Wyłącz elektrownię kettów
Po zakończeniu przejażdżki windą wejdź do ostatniego pomieszczenia bazy i skorzystaj z konsoli żeby sabotować elektrownię (odnajdziesz tu też pojemniki z wartościowymi przedmiotami). Akcja ta zakończy quest.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.