Biotyk (Biotic) w Mass Effect Andromeda | Bohater poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Drugi w kolejności trening postaci najbardziej zbliżona jest do klasy postaci Adepta z poprzednich odsłon serii. Trening ten skupia się wokół zdolności z drzewka Biotyka (Biotics) i daje następujące korzyści:
- Rzut (Throw) - zdolność początkowa, pozwalająca bohaterowi rzucić wybranym przeciwnikiem, czy przedmiotem. Zdolność detonuje przygotowane zapalniki.
- Osobliwość (Singularity) - zdolność odblokowana. Potężna zdolność, która pozwala wytworzyć przyciągającą do siebie wrogów osobliwość. Wrogowie otrzymują obrażenia, a jeśli nie posiadają tarcz ani pancerza zostają zawieszeni w powietrzu. Przygotowuje kombinacje na celach.
- Bariera (Barrier) - zdolność odblokowana. Zdolność pasywna, która początkowo zwiększa poziom tarcz bohatera, a wraz z ulepszeniami pozwala na dalsze ich wzmacnianie, redukcję czasu regeneracji i opóźnienia rozpoczęcia regeneracji.
Trening ten skierowany jest do graczy, którzy pragną skupić styl rozgrywki wokół wykorzystania mocy z drzewka Biotyka (Biotics), poświęcając jednocześnie moce z pozostałych drzewek, a także możliwości przenoszenia większej ilości broni, a także zadawania większej ilości obrażeń przy pomocy broni palnych. Z uwagi na Osobliwość, trening ten jest gigantycznym ułatwieniem na początku rozgrywki, gdy wrogowie raczej nie dysponują tarczami ani pancerzem i każde trafienie przy pomocy tej zdolności zawiesi ich w powietrzu i przygotuje na zdetonowanie kombinacji przy pomocy Rzutu. Bariera, po odpowiednim rozwinięciu, pozwoli na natychmiastową regenerację tarcz, gdy poziom zdrowia bohatera spadnie poniżej 20%.
Największym minusem tego treningu (i nastawienia na Biotykę) są niskie obrażenia przeciwko wrogom chronionym przez tarcze, a także mała skuteczność (i możliwość przenoszenia) broni palnych i tych wykorzystywanych do walki w zwarciu.