Vetra Nyx: Cele i środki | Sojusznicy i związki w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
UWAGA - Opisany poniżej quest jest misją lojalnościową Vetry. Oznacza to, że jest to największe i najbardziej rozbudowane zadanie powiązane z tą postacią. Ukończenie go pozwoli ci uzyskać dostęp do umiejętności najwyższego szóstego poziomu Vetry.
Odblokowanie: Otrzymanie e-maila od Vetry [Tempest].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Vetra Nyx: Cele i środki. To jeden z pobocznych questów gry Mass Effect: Andromeda z kategorii "Sojusznicy i związki". Misję wykonuje się na zlecenie Vetry (oraz jej siostry Sid) i dotyczy ona odnalezienia porwanych kolonistów przebywających w kopalni na planecie H-047c.
- Odblokowanie zadania
- Udaj się na H-047c w układzie Remav
- Znajdź opuszczoną kopalnię
- Znajdź drogę ucieczki z więzienia Meriweather
- Idź z kolonistami do magazynu
- Sprawdź zapis z kamer
- Udaj się do mesy
- Udaj się do menażerii
- Udaj się do warsztatu
- Pokonaj strażników i ochronę
- Udaj się do Sid
- Porozmawiaj z Sid
Odblokowanie zadania
Quest ten powinien zostać automatycznie dodany do dziennika po tym jak powrócisz po raz pierwszy z planety Kadara, na której wykonuje się czynności w ramach głównego zadania Polowanie na archonta. Powinieneś otrzymać informację o otrzymaniu maila od Vetry. Z wiadomości dowiesz się, że Sid pragnie pilnie się z wami skontaktować. Udaj się na spotkanie z Vetrą i wysłuchaj rozmowy z Sid, z której dowiesz się, że porwani zostali koloniści i że powinni znajdować się w kopalni na H-047c.
Udaj się na H-047c w układzie Remav
Wykonaj przelot do układu Remav zlokalizowanego w północno-wschodniej części Gromady Helejosa. Po dotarciu na miejsce wybierz zniszczoną planetę H-074c, która jest obecnie polem szczątków. Zlokalizuj miejsce do lądowania i potwierdź chęć opuszczenia pokładu Tempesta.
Znajdź opuszczoną kopalnię
Rozpocznij przejazd do opuszczonej kopalni zlokalizowanej w zachodniej części mapy. Cel podróży to dość duża konstrukcja otoczona polem siłowym. Musisz zaparkować Nomada przy bramie wjazdowej do tego obszaru. Drużyna zostanie dzięki temu przeniesiona do wnętrza lokacji otoczonej barierą ochronną (wysiadanie z Nomada w dowolnym miejscu na H-074c jest zabronione).
Dotrzyj do wejścia do kopalni i potwierdź chęć rozpoczęcia misji. Uwaga - W zadaniu tym z oczywistych względów będzie musiała ci towarzyszyć Vetra Nyx. Po wkroczeniu do kopalni załączy się cut-scenka i drużyna zostanie uwięziona.
Uwaga - Podczas rozgrywania tego questu rozglądaj się za opcjonalnymi pojemnikami, datapadami i obiektami do zeskanowania. Pozwoli ci zdobyć nowy loot, dane wywiadowcze oraz punkty danych badawczych.
Znajdź drogę ucieczki z więzienia Meriweather
Jeśli chcesz możesz porozmawiać z Galloway'em oraz z Vetrą, ale jest to opcjonalne. Na potrzeby tego celu misji zacznij używać skanera. Zeskanuj zamknięte drzwi, wysłuchaj komentarza SAM-a i przeskanuj generator. Udaj się na piętro i zacznij skanować kable. Większość z nich będzie uszkodzonych, ale natrafisz też na kable nadające się do podłączenia do generatora. Wejdź z nimi w interakcję, powróć do generatora i ponownie przytrzymaj przycisk interakcji żeby sfinalizować połączenie.
Idź z kolonistami do magazynu
Skorzystaj z nowo odblokowanego wyjścia i skieruj się do pobliskiego pomieszczenia magazynowego. Gra załączy licznik upływu czasu (40 sekund), ale poza wkroczeniem do magazynu nie musisz nic więcej robić, gdyż koloniści sami tu również dotrą i nie będą potrzebowali Twojej pomocy.
Sprawdź zapis z kamer
Skorzystaj z konsoli przy drzwiach, która pozwala na włamanie się do jednej z kamer. Nie reaguj w żaden sposób, tylko obejrzyj moment przybycia strażników i wysłuchaj komentarza tajemniczego pomocnika. Zasugeruje on zaatakowanie wrogów z zaskoczenia. Po otwarciu drzwi magazynu zaatakuj strażników i wyeliminuj ich wszystkich.
Powróć po wygranej bitwie do Galloway'a. Przy okazji odkryjesz, że niezidentyfikowanym pomocnikiem jest Sid (możesz pochwalić lub zganić jej działania, ale nie wpłynie to na dalszy przebieg questu).
Udaj się do mesy
Rozpocznij liniowy przemarsz do mesy. Po zbliżeniu się do pomieszczenia pojawi się okazja do zhakowania nowej kamery. Tym razem możesz wybrać jaką pomoc ze strony Sid chcesz uzyskać - możesz przyczynić się do wysadzenia generatora (należy go zeskanować) i zlikwidowania już na starcie kilku wrogów lub włamać się do tylnych drzwi do magazynu. Ten drugi wariant jest lepszy, gdyż w magazynie do odnalezienia jest kilka pojemników z wartościowymi przedmiotami. Niezależnie od obranego wariantu zachowania po otwarciu drzwi do mesy konieczne będzie wyeliminowanie nowej grupy bandytów.
Udaj się do menażerii
W przypadku menażerii schemat działania jest identyczny. Po dotarciu do drzwi do nowego obszaru możesz wejść w interakcję z konsolą i użyć podglądu kamery żeby zaplanować dalsze kroki. W tym przypadku możesz wybrać pomiędzy otwarciem klatki z bestiami adhi (zaatakują one wszystkich bez wyjątku) oraz zhakowaniem działek, które możesz wyłączyć lub przeprogramować. Najlepszy jest ten ostatni wariant, gdyż działka cechują się dużą siłą rażenia i warto je mieć po swojej stronie. Po rozpoczęciu walk licz się z tym, że z jednej z klatek uwolni się bies (nie mogłeś oswobodzić go dzięki pomocy ze strony Sid) i bądź gotowy do szybkiej eliminacji tej bestii zanim zbliży się do drużyny.
Udaj się do warsztatu
Wyrusz w stronę warsztatu i po dotarciu do drzwi po raz ostatni przełącz się na podgląd z kamery. Dzięki zeskanowaniu okolicy będziesz mógł zlecić Sid realizację jednego z trzech poleceń - rozpylenia gazu w pomieszczeniu, wysadzenia dźwigu lub wyłączenia nieużywanej zbroi Hydra. Dobrym pomysłem jest ta ostatnia opcja, szczególnie jeśli grasz na jednym z wyższych poziomów trudności i mech Hydra byłby trudnym przeciwnikiem dla drużyny. Niezależnie od podjętej decyzji rozpraw się z bandytami z warsztatu.
Po walkach spróbuj opuścić warsztat, a dowiesz się, że Sid została namierzona i że znajduje się w niebezpieczeństwie. Uratowanie jej stanie się Twoim nowym priorytetem.
Pokonaj strażników i ochronę
Po wkroczeniu do nowego obszaru koniecznie zacznij używać zasłon, gdyż drużyna znajdziesz się pod zmasowanym ostrzałem i oprócz nowych bandytów będzie również ostrzeliwana przez wrogie działka. Pozostawaj za zasłonami i eliminuj tych wrogów, którzy podbiegną. Po wstępnym oczyszczeniu okolicy postaraj się przebiec sprintem przez lewą część badanego obszaru i dotrzeć do pokazanego na obrazku interfejsu kontrolnego, który jest pod lewą wieżyczką. Sabotowanie konsoli wyłączy działka.
Udaj się do Sid
Po wejściu do kolejnej lokacji załączy się scenka ze spotkania z Merriweather, która będzie trzymała Sid na muszce. Rozpocznij rozmowę od zapytania się jej na temat jej żądań. Tuż po tym jak Merriweather nakaże drużynie położyć na ziemi bronie pojawi się ikona specjalnej akcji (powyższy obrazek). Odpalenie tej akcji pozwoli ci zaskoczyć Merriweather i najemników, ale nawet jeśli zawalisz ze skorzystaniem z niej to życie Sid nie znajdzie się w niebezpeczeństwie.
Rozpocznie się ostatnia już bitwa z najemnikami. Dobrą wiadomością jest to, że Merriweather nie jest traktowana jako elitarny przeciwnik i może być równie łatwo pokonana jak podlegli jej bandyci.
Porozmawiaj z Sid
Po wygranej bitwie zagadaj do uratowanej Sid. Możesz ponownie pogratulować jej słusznej decyzji lub uznać ją za błędną i decyzja ta nie wpłynie na zakończenie questu. Misja zostanie wkrótce zaliczona i opuścisz kopalnię.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, dostęp do umiejętności szóstego poziomu Vetry, zdobycie trofeum Helping Hand.