Zaginiony zespół badawczy | Voeld | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Odblokowanie: Automatycznie po założeniu placówki na Voeld [Voeld.
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Zaginiony zespół badawczy. To jedno z trudniejszych zadań w Helejosie (pobocznych questów) gry Mass Effect: Andromeda. Możesz się nim zająć w trakcie pobytu na planecie Voeld, przy czym postaraj się wcześniej dostatecznie rozwinąć drużynę. Quest ten dotyczy odnalezienia zaginionych naukowców i dość szybko ustalisz, że za ich zniknięciem stoi nowy Architekt Porzuconych (ogromny, wrogo nastawiony robot). Zostaniesz zmuszony do stoczenia z nim wymagającego pojedynku.
- Odblokowanie zadania
- Znajdź w laboratorium jakieś wskazówki odnośnie do losu zaginionych naukowców
- Udaj się do punktu nawigacyjnego, skąd nadeszła ostatnia transmisja
- Pokonaj Architekta Porzuconych
Odblokowanie zadania
Quest ten możesz odblokować dopiero po tym jak w południowo-zachodniej części planety Voeld założysz nową placówkę Inicjatywy Andromedy. Dokonuje się tego w ramach innego pobocznego questu - Kolonizując Voeld (dotarcie w oznaczone miejsce na planecie po podniesieniu poziomu zdatności do minimum 40%). Po ukończeniu wspomnianego zadania spotkaj się na terenie nowo założonego posterunku z Priyą Blake i obiecaj odnaleźć zaginionych naukowców.
Znajdź w laboratorium jakieś wskazówki odnośnie do losu zaginionych naukowców
Laboratorium również znajduje się na terenie placówki. Musisz odnaleźć datapada w jednym z budynków i przeczytać zapisaną na nim wiadomość.
Udaj się do punktu nawigacyjnego, skąd nadeszła ostatnia transmisja
Punkt nawigacyjny zlokalizowany jest na wschodnim krańcu mapy. Po dotarciu do oznaczonego obszaru odszukaj zniszczony pojazd transportowy. Zeskanuj wszystkie interaktywne obiekty z okolicy i zabierz z ziemi nowego datapada. Zapisz stan gry i wyrusz drogą na południe żeby dotrzeć do opuszczonego obozu. Zauważysz tam Architekta Porzuconych i zmuszony zostaniesz do jego pokonania.
Pokonaj Architekta Porzuconych
Zanim przystąpisz do pojedynku z Architektem dobrze byłoby odpowiednio przygotować się:
- Zapisz stan gry, bo pojedynek z Architektem bardzo łatwo będzie można zawalić z uwagi na jego potężne ataki i niekorzystne warunki pogodowe podczas rozgrywania potyczki (szczegóły poniżej).
- Pojedynek rozgrywany będzie na obszarze, na którym panują bardzo złe warunki pogodowe i obowiązuje zagrożenie drugiego poziomu. Oznacza to, że pasek podtrzymywania życia będzie bardzo szybko wyczerpywany i zmuszony zostaniesz do jego regularnego odnawiania. Problem ten możesz rozwiązywać docierając do wnętrz zniszczonych budynków bazy, gdyż w większości z nich jest wyższa temperatura i pasek podtrzymywania życia może się zregenerować. Przykładowe tego typu miejsce prezentuje powyższy obrazek.
- Zanim zaczniesz atakować Architekta postaraj się zbadać trochę okolicę i zapamiętać rozmieszczenie skrzynek z zaopatrzeniem. Będziesz mógł powracać do nich żeby uzupełnić zapasy (w szczególności mowa tu o odnowieniu limitu umiejętności i mocy).
- Jeśli grasz na normalnym poziomie trudności to nie musisz za bardzo martwić się o dobór drużyny. W przypadku gry na wyższych poziomach trudności do rozegrania pojedynku zabierz ze sobą postacie specjalizujące się w kategoriach Walka i Technologia.
- Do atakowania architekta sprawdzą się bronie do walki na dłuższym dystansie. Bezpośrednie ataki byłyby utrudnione z racji na rozmiary bota, a na dodatek Architekt może się przed nimi dodatkowo bronić. Rozważ użycie karabinu szturmowego lub snajperskiego. Dodatkowo postaraj się wyposażyć w amunicję zapalającą, która będzie mogła zadawać bossowi o wiele większe obrażenia, oraz w samoprzylepne odmiany granatów, którymi będziesz mógł rzucać w słabe punkty na ciele bossa.
W trakcie rozgrywania pojedynku z Architektem staraj się za wszelką cenę unikać pozostawania na otwartej przestrzeni. Rozglądaj się za budynkami, murkami i innymi obiektami nadającymi się do wykorzystania w formie zasłony. NIE PRÓBUJ jednak zaliczyć całej bitwy z ogromnym robotem pozostając w ukryciu, gdyż niektóre z ataków Architekta mogą zadać ci obrażenia nawet jeśli będziesz chował się za zasłoną. Mowa tu o specjalnych atakach Architekta polegających na podrzuceniu grupy granatów oraz wysłaniu swego rodzaju fali energii. Oba te ataki są na szczęście sygnalizowane przez bossa i o ile się nie zagapisz będziesz miał dość dużo czasu żeby przed nimi uciec (w takich sytuacjach szybko przemieszczaj się w jakieś inne miejsce na mapie). Jeśli Twoja postać dysponuje kamuflażem to możesz na nim polegać w zastępstwie za korzystanie z zasłon lub uzupełniając dzięki niemu taktykę polegania na zasłonach.
W trakcie trwania walk możesz wydawać polecenia swoim towarzyszom, przy czym jeśli decydujesz się na taki wariant działania to dokładnie wskazuj im kończyny lub głowę jako obszary do atakowania na ciele Architekta. Jeśli ktoś z drużyny zostanie powalony przez bossa to spróbuj uratować taką osobę, ale dokonaj tego w przerwach między atakami Architekta żeby samemu nie stracić wszystkich punktów energii podczas "wskrzeszania" kompana.
Domyślnie słabymi punktami na "ciele" Architekta są przewody przy jego trzech kończynach. Skup się na atakowaniu ich i staraj się żeby były to precyzyjne strzały, dzięki czemu nie będziesz marnował amunicji i innych zapasów.
Po tym jak zadasz dostateczne obrażenia kończynom Architektom odblokuje się możliwość atakowania przewodów przy jego głowie. W tym przypadku jeszcze bardziej skup się na wykorzystywaniu najlepszych broni i umiejętności, a to dlatego, że zniszczenie tych przewodów doprowadzi do zwycięstwa.
Pojedynek z Architektem będzie utrudniany na dwa sposoby. Pierwsze z utrudnień to przyzywanie przez bossa na pomoc mniejszych botów Porzuconych (najsilniejsza ich odmiana w tej bitwie to Obserwatorzy). Musisz wtedy wstrzymywać się z dalszym atakowaniem Architekta i rozprawiać się z pozostałymi Porzuconymi. Uwaga - Podczas atakowania "zwykłych" Porzuconych nadal unikaj ataków Architekta, zwłaszcza że może on wtedy skorzystać z najpotężniejszych umiejętności jakimi dysponuje!
Drugie utrudnienie polega na tym, że po zniszczeniu którejś z kończyn Architekta zacznie się on oddalać. Nie powinno być konieczne użycie Nomada, bo walki wznowisz w niewielkiej odległości od miejsca gdzie zostały one wstrzymane (możesz zresztą wykorzystać okazję do tego żeby uzupełnić zapasy).
Tak jak zostało to już powiedziane, w celu wygrania pojedynku z Architektem musisz pozbawić jego głowę wszystkich punktów energii. Po tym jak boss rozbije się o ziemię podbiegnij do jego głowy i wciśnij przycisk interakcji żeby ustanowić połączenie i zniwelować zagrożenie ze strony Architekta. Po wygranej bitwie powróć do zleceniodawczyni questu, od której otrzymasz podziękowania.
Uwaga - Po tym jak powrócisz na orbitę planety Voeld możesz zauważyć przebywającego na niej Architekta. Zbadanie go pozwoli ci pozyskać dane badawcze Porzuconych.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.