Prawdy i naruszenia | Sojusznicy i związki w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Odblokowanie: Otrzymanie e-maila od Kallo [Tempest].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Prawdy i naruszenia. To jeden z pobocznych questów gry Mass Effect: Andromeda z kategorii "Sojusznicy i związki" i jest on odblokowywany w końcowej fazie głównej kampanii. Zadanie to dotyczy bliższego przyjrzenia się motywom stojącym za porwaniem odnalezionej wcześniej salariańskiej arki.
- Odblokowanie zadania
- Udaj się na miejsce spotkania na Havarl
- Przeszukaj okolicę
- Przeskanuj dowody znalezione przy pośredniku kettów na Voeld
- Przeskanuj sprzęt dr. Adena na Voeld
- Porozmawiaj z Raeką/Hayjerem, o tym co odkryliście
- Przeszukaj mieszkanie Randa Lona
- Opuść mieszkanie Randa Lona
- Udaj się pod wskazane współrzędne na Elaaden
- Przeskanuj ziemię
- Pokonaj złomiarzy
- Pomóż Saelenowi
Odblokowanie zadania
Quest ten powinien stać się dostępny jakiś czas po ukończeniu zadania głównego wątku fabularnego Podróż do Meridianu. Musisz mianowicie wyczekiwać momentu otrzymania e-maila od Kallo, który będzie prosił o spotkanie. Udaj się do Kallo i porozmawiaj z nim na temat salariańskiej arki, a konkretnie odegranej przez Kallo wiadomości na temat podejrzanych okoliczności jej porwania.
Udaj się na miejsce spotkania na Havarl
Wyrusz na planetę Havarl i po znalezieniu się na jej powierzchni skieruj się do wąwozu zlokalizowanego w jej centralnej części. Musisz dotrzeć do południowej części tego wąwozu i licz się z koniecznością wyeliminowania po drodze wielu Porzuconych.
Po zblizeniu się do oznaczonego przez grę miejsca zmuszony zostaniesz do nagłego rozpoczęcia walk z kettami. Rozpraw się z nimi.
Przeszukaj okolicę
Po zakończonych walkach rozejrzyj się na spokojnie po okolicy. Musisz użyć skanera na dużym pojemniku żeby dowiedzieć się, że skrywa on zapasy kettów i następnie osobiście go sprawdzić (przycisk interakcji). Załączy się rozmowa z salarianinem Saelenem. Wysłuchaj rozmowy z nim, w trakcie której wytypuje on doktora Edena jako zdrajcę. Zgódź się na sprawdzenie, czy jego oskarżenia są trafne (przy okazji otrzymasz też punkty zdatności Andromedy).
Powróć na pokład Tempesta i wyrusz na planetę Voeld. Kolejne dwa cele misji możesz zaliczyć w dowolnej kolejności i opisane one zostały poniżej.
Przeskanuj dowody znalezione przy pośredniku kettów na Voeld
Lokacja do zbadania w ramach tego celu misji to mała baza zlokalizowana w północnej części Voeld. Po dotarciu na miejsce konieczne okaże się rozpoczęcie walk z kettami i musisz się pilnować, bo wielu z nich to bardziej elitarne odmiany. Do grupy tej zalicza się również pośrednik kettów, którzy używa lepszego wyposażenia i posiada zbroję. Pokonaj wszystkich kettów z okolicy i po wygranej bitwie odszukaj zwłoki pośrednika z zamiarem zbadania ich. Użyj konkretnie skanera na pokonanym przeciwniku i wysłuchaj komentarza SAM-a (zdobędziesz też kolejne punkty zdatności Andromedy).
Przeskanuj sprzęt dr. Adena na Voeld
Na poszukiwania sprzętu musisz wyruszyć do Techiix, czyli do lokacji z przyjaźnie nastawionymi postaciami zlokalizowanej w centralnej części Voeld. Udaj się do wskazanego przez grę budynku i użyj skanera na pokazanym na obrazku sprzęcie laboratoryjnym.
Porozmawiaj z Raeką/Hayjerem, o tym co odkryliście
Powróć na Nexusa i dotrzyj kolejką do lokacji Nexus: Centrum operacyjne. Spotkaj się tu z Raeką lub z Hayjerem (wybór rozmówcy jest uzależniony od jednej z decyzji podjętej w trakcie zaliczania wcześniejszego głównego zadania Polowanie na Archonta).
Przeszukaj mieszkanie Randa Lona
Powróć do lokacji Nexus: Dok i skieruj się na górny poziom obszaru wspólnego. Odblokuj drzwi do mieszkania Randa Lona i rozpocznij przeszukiwanie go z pomocą skanera. Do odnalezienia i zeskanowania są następujące ślady:
- Terminal osobisty
- Ślady na podłodze obok łóżka
- Ślady talku na stoliku
- Roślina
Oprócz tego użyj terminalu i przeczytaj wszystkie zapisane na nim wiadomości.
Opuść mieszkanie Randa Lona
Przy próbie wyjścia z mieszkania wpadniesz na Randa Lona. W trakcie rozmowy z salarianinem możesz wyjawić prawdę na temat powodu swojej wizyty lub skłamać, przy czym w tym drugim przypadku Rand Lon sam domyśli się kto przysłał głównego bohatera. Rozmowę możesz od razu zakończyć lub (lepszy pomysł) wypytać się Randa Lona na temat Saelena.
Udaj się pod wskazane współrzędne na Elaaden
Dotrzyj na planetę Elaaden. Lokacja do zbadania znajduje się w jej północnej części i jeśli nie rozwiązałeś jeszcze questu związanego z kolonizacją Elaaden to pamiętaj, że musisz pośpieszyć się i wykonać wszystkie czynności zanim wyczerpany zostanie pasek systemów podtrzymywania życia (w pobliżu nie ma stacji przesyłowych ani zacienionych miejsc). Cel podróży to płonący transportowiec na pustyni.
Przeskanuj ziemię
Uaktywnij skaner i zajmij się zlokalizowaniem śladów stóp z powyższego obrazka. Nie chowaj skanera, gdyż musisz zacząć podążać za tymi śladami i bez pomocy ze strony skanera nie byłoby to możliwe.
Pokonaj złomiarzy
Ślady stóp doprowadzą drużynę do niewielkiego budynku na pustyni i w lokacji tej konieczne będzie rozprawienie się ze złomiarzami. Postaraj się ich szybko wyeliminować, zwłaszcza jeśli mocno wyczerpałeś już pasek podtrzymywania życia.
Pomóż Saelenowi
Po walkach odszukaj leżącego na ziemi Saelena. Porozmawiaj z nim żeby dowiedzieć się, że jest on "prawdziwym" Saelenem i że osobą, z którą wcześniej się spotkałeś, był doktor Aden. Gra pozwoli ci wybrać czy chcesz uwierzyć w wersję wydarzeń przedstawioną przez salarianina czy też nie.
Otrzymasz nowy cel misji związany ze spotkaniem się z oszustem na Kadarze. Dotrzyj na pustkowia Kadary i skieruj się do jaskiń znajdujących się w lokacji Draullir w południowej części planety - wejście do nich pokazuje obrazek 1. W jaskiniach odnajdziesz doktora Adena. Po zainicjowaniu z nim rozmowy i zapoznaniu się z jego planem czeka Cię kolejna decyzja (obrazek 2):
- Możesz pozwolić oddejść Adenowi w zamian za przesłanie przez niego pozyskanych danych wywiadowczych (lewa opcja dialogowa) - Decyzją tą będzie oburzony Saelen, ale zdobędziesz dane, które przyjdą drogą e-mailową.
- Możesz zadecydować o aresztowaniu doktora Adena (prawa opcja dialogowa) - Nie zdobędziesz w ten sposób danych wywiadowczych, ale Saelen będzie zadowolony z tej decyzji. Ponadto będziesz mógł otrzymać wsparcie od Saelena podczas rozgrywania finałowej misji Meridian: Droga do domu.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.