Jakie Kriokapsuły otwierać najpierw, a których unikać w Mass Effect Andromeda? poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
W Mass Effect Andromeda zaimplementowany jest system Zdatności Andromedy, z którym powiązana jest prosta, acz dająca duże korzyści mechanika - możliwość otwierania kapsuł kriogenicznych. Każda tego typu kapsuła daje dostęp do konkretnej nagrody - dodatkowych Kredytów, materiałów do tworzenia przedmiotów, czy dodatkowych punktów doświadczenia. Więcej o tym poczytasz w rozdziałach "Zdatność Andromedy" i "Zdatność planet".
W grze dostępnych jest dość sporo kapsuł kriogenicznych, które można otworzyć, a na początku rozgrywki ciężko rozgryźć, na których warto skupić się w pierwszej kolejności. Sprawy nie ułatwia fakt, iż dokonanych wyborów nie da się zresetować, jak, na przykład, punktów umiejętności. Warto więc skupić się na kilku z nich już na samym początku rozgrywki, by zmaksymalizować profity, które z ich tytułu uzyskasz.
W pierwszej kolejności skup się na otwieraniu (kolejność dowolna) następujących kapsuł:
- Reconnaissance - po otwarciu tej kapsuły, na mapie świata (każdej z planet) pojawią się ikonki skrzynek, które oznaczają miejsca, w których znajdziesz unikalne, bardzo cenne skarby. Skrzynki te często skrywają wewnątrz ultrarzadkie (Ultrarare) bronie, jak i liczne elementy pancerza i materiały rzemieślnicze. Jest to jedna z dwóch, obok Lab Technicians, kapsuła, którą warto odblokować jako pierwszą.
- Lab Technicians - dzięki otwarciu tej kapsuły otrzymywać będziesz, co kilkadziesiąt minut, dane badawcze. Jest to o tyle cenne, iż zawsze są to dane z Drogi Mlecznej, a te ze wszystkich trzech grup są najcenniejsze z tego powodu, iż do odblokowania jest tam najwięcej sprzętu, w dodatku kosztuje on najwięcej punktów danych badawczych. Dane z Drogi Mlecznej znaleźć jest znacznie trudniej niż z dwóch pozostałych grup, Helejosa i Porzuconych. Jest to jedna z dwóch, obok Rekonesansu, kapsuła, którą warto odblokować jako pierwszą.
- Advanced Training - otwarcie tej kapsuły da ci 10% premię do punktów doświadczenia zdobywanych za każde starcie z nieprzyjacielem. Może się to wydawać niewiele, jednak w grze walczy się praktycznie co kilka minut, przez co premia szybko zaczyna być odczuwalna.
- Always Prepared - jeśli często korzystasz z przedmiotów jednorazowych (Consumables), warto odblokować tą kapsułę, gdyż da ona dodatkowe, trzecie miejsce na tego typu przedmiot. Odblokowując kolejną, Versatility, zyskasz dostęp do czwartego miejsca.
- Ears to the Ground - daje 20% szansę na to, iż twoje Drużyny uderzeniowe (Strike Teams) wrócą z misji z dodatkową bronią lub elementem pancerza. Biorąc pod uwagę ilość misji, które zlecisz, szybko pozwoli ci to zdobyć dodatkowy oręż, bądź surowce, rozbierając zdobyte z tego źródła przedmioty na części.
- Trade Capacity i Trade Capacity II - zwiększa udźwig (pojemność plecaka) postaci odpowiednio do 65 i 80 punktów.
- Fusion Mod Support - kapsuła ta zmniejsza kary z Modów Fuzyjnych o połowę, czyniąc je znacznie skuteczniejszymi. Jest to jedno z najlepszych ulepszeń, jednak z uwagi na fakt, iż większą ilość Modów Fuzyjnych uda ci się zdobyć dopiero po wykonaniu kilku zadań głównych, nie warto odblokowywać tego jako jedno z pierwszych i lepiej skupić się na kapsułach wypunktowanych wyżej.
W dalszej kolejności możesz odblokować:
- Grey Market Connections (i jej ulepszoną wersję, II) - poprawia ceny sprzedaży i zakupu przedmiotów, przez co łatwiej jest kupić, na przykład, dużą ilość drogich materiałów rzemieślniczych.
- Supply Lines - zwiększa ilość przedmiotów jednorazowych (Consumables) i materiałów rzemieślniczych, które możesz nabyć od kupca, co znacznie ułatwia proces tworzenia przedmiotów, szczególnie, jeśli masz nadmiar gotówki.
- Improved Development, Improved Development II i Accelerated Research - dwa pierwsze zwiększą o łącznie 20% ilość zdobywanych danych badawczych, a ostatnie skróci czas, który minąć musi zanim będziesz w stanie odebrać nagrodę.
- Innovation - zwiększa ilość slotów na ulepszenia (Augment) tworzonych przedmiotów o jeden, przez co można lepiej dostosować (i bardziej wzmocnić) tworzone przedmioty.
Kapsuły, od których warto trzymać się z daleka:
- Financial Infrastructure i Financial Infrastructure II - najbardziej bezużyteczne kapsuły, które dają odpowiednio 500 i 1000 Kredytów co kilkadziesiąt minut. Z uwagi na fakt, iż nie ma tak naprawdę na co wydawać w grze uzbieranych pieniędzy, jest to kompletnie zbędny bonus.
- Market Dominance - daje dostęp do dodatkowych przedmiotów u handlarzy. Jednakże, sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku punktu opisanego wyżej - lepsze przedmioty z łatwością uda ci się wytworzyć przy pomocy rzemiosła.
- APEX Tactics i APEX Tactics II - bezużyteczne kapsuły, które dają niewielką premię do zdobywanych przez Drużyny uderzeniowe (Strike Teams) Kredyty. Gotówka w grze jest nieprzydatna, gdyż nie da się za nią wiele kupić, nie ma więc sensu marnować aż dwóch kapsuł na te ulepszenia.