Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kombinacje - nakładanie i detonacja w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda

Walka w Mass Effect: Andromeda może sprawiać trudności. Kluczowe jest opanowanie kombinacji czyli kombosów mocy.

Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019

Kombinacje pozwalają uzyskać dodatkowe, często bardzo wybuchowe efekty. - Kombinacje - nakładanie i detonacja w Mass Effect Andromeda - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Kombinacje pozwalają uzyskać dodatkowe, często bardzo wybuchowe efekty.

Kombinacje (Combo) to mechanizm powracający do Mass Effect Andromeda. Pozwala na nałożenie na wroga tzw. zapalników, które potem można zdetonować, wywołując konkretny efekt i zadając wrogom dodatkowe obrażenia. Jest to kluczowy element walki, z którego należy regularnie korzystać - na niższych poziomach trudności znacząco ułatwi starcia, a na tych wyższych praktycznie nie obejdziesz się bez niego.

Nakładanie i rodzaje zapalników

Zacząć należy od początku, czyli od nakładania na wrogów zapalników. Od tego, jaki rodzaj zapalnika nałożysz na wroga zależy to, jaki nastąpi efekt w momencie detonacji. Rozróżnić można tutaj cztery rodzaje zapalników:

  • Ciepło (Heat) - kombinacje powiązane z ciepłem zadają wrogom pokaźne obrażenia od ognia, po czym każdy objęty nim przeciwnik otrzyma dodatkowe szkody rozłożone w czasie (10 sekund). Sprawia to, iż tego typu kombinacje zadają najwyższe obrażenia ze wszystkich rodzajów. Nałożyć możesz je przy pomocy amunicji zapalającej (Incendiary Ammo), a także zdolnościom Spalenie (Incinerate), Miotacz Ognia (Flamethrower) i Wieżyczce Szturmowej z ulepszeniem Miotacz Ognia (Assault Turret -> Flamethrower).
  • Zimno (Cold) - kombinacje powiązane z zimnem zadają stosunkowo niewielkie obrażenia, spowalniają jednak wrogów i sprawiają, iż ci wyposażeni w pancerz (żółty wskaźnik zdrowia) otrzymywać będą dodatkowe obrażenia. Nałożyć możesz je przy pomocy Krioamunicji (Cryo ammo), a także zdolnościom Kriopriomień (Cryo Beam) i Wieżyczce Szturmowej z ulepszeniem Krioamunicja (Assault Turret -> Cryo Ammo).
  • Elektryczność (Electric) - kombinacje powiązane z tym żywiołem zadają bardzo duże obrażenia wrogim tarczom, jednak praktycznie zerowe opancerzonym celom i wrogom pozbawionym tarcz. Dodatkowo, tworzą strefę z wyładowaniami elektrostatycznymi, które zadają dodatkowe obrażenia rozłożone w czasie i ogłuszają wrogów w zasięgu działania. Nałożyć możesz je przy pomocy amunicji dysrupcyjnej (Distruptor Ammo), a także zdolnościom Barykada z ulepszeniem Obrona elektryczna (Barricade -> Electric Defense), Mina z ulepszeniem IEM (Trip Mine -> EMP), Wyssanie energii z ulepszeniem Dłuższe wyssanie (Energy Drain -> Extended Drain) i WI Porzuconych z ulepszeniem Wiązka elektryczna (Remnant VI -> Electric Beam).
  • Biotyka (Biotic) - nakładane wyłącznie przez zdolności z drzewka Biotyka (Biotic) oferują po prostu jednorazową eksplozję energii, która zadaje największe obrażenia natychmiastowe ze wszystkich kombinacji. Dodatkowo, wzmocnić można je przy pomocy profilu postaci Adept, który powoduje, iż każdy objęty kombinacją biotyczną wróg ma szanse wywołać kolejną detonację. Nałożyć możesz je przy pomocy zdolności Unicestwienie (Annihilation), Przyciągnięcie (Pull), Rzut z ulepszeniem Czas trwania (Throw -> Duration), Nowa z ulepszeniem Sejsmiczna Nowa (Nova -> Seismic Nova), Fala uderzeniowa z ulepszeniem Podnosząca fala uderzeniowa (Shockwave -> Lifting Shockwave) i Osobliwość (Singularity).

By nałożyć na wroga dany zapalnik, wystarczy trafić go przy pomocy jednej z wyżej wymienionych zdolności, bądź przy użyciu specjalnej amunicji. Pamiętać należy jednak o tym, iż na wrogu może być aktywny tylko jeden efekt na raz - nie możesz jednocześnie podpalić go, wymrozić i podnieść do góry przy pomocy Osobliwości, by wywołać trzy efekty jednocześnie.

Detonacja zapalników

By zdetonować zapalnik, wystarczy trafić przeciwnika objętego nim przy pomocy jednej z wielu zdolności służących do detonacji. Wybierać możesz spośród następujących zdolności:

  • Wyssanie Energii (Energy Drain) z drzewka Technika (Tech). Po dodaniu ulepszenia Dłuższe wyssanie (Extended Drain), umiejętność ta będzie działać jako detonator i jako zapalnik. W momencie trafienia wroga, nałoży ona na niego zapalnik. Jeśli na celu już był nałożony zapalnik, zdetonuje go i nałoży własny.
  • WI Porzuconych z ulepszeniem Detonujące rakiety (Remnant VI -> Detonating Missiles) z drzewka Technika (Tech).
  • Spalenie z ulepszeniem Detonator (Incinerate -> Detonator) z drzewka Technika (Tech).
  • Przeciążenie (Overload) z drzewka Technika (Tech).
  • Mina z ulepszeniem Detonator (Trip Mine -> Detonator) z drzewka Walka (Combat).
  • Strzał wstrząsowy (Concussive Shot) z drzewka Walka (Combat).
  • Szarża (Charge) z drzewka Biotyka (Biotic).
  • Fala uderzeniowa (Shockwave) z drzewka Biotyka (Biotic).
  • Lanca (Lance) z drzewka Biotyka (Biotic).
  • Rzut (Throw) z drzewka Biotyka (Biotic).

Dodatkowe informacje

Pamiętaj, iż:

  • Możesz samodzielnie nakładać na wroga zapalniki i następnie je detonować. Warto Więc posiadać przynajmniej jedną zdolność nakładającą i jedną detonującą, by wykorzystać ten potężny efekt.
  • Możesz detonować zapalniki nakładane na przeciwników przez twoich współtowarzyszy, a oni mogą detonować te, które nakładasz ty.
  • Nie można zdetonować kilku efektów na raz - nie możesz podpalić, zmrozić i porazić prądem wroga i oczekiwać, iż w momencie detonacji wyzwolisz wszystkie 3 efekty.
  • Jeśli grasz postacią nastawioną na Biotykę (Biotic) i często korzystasz z kombinacji, warto zastanowić się nad wyborem profilu Adepta. Oferuje on potężne premie do kombinacji, a także dodatkową zdolność pasywną, która sprawia, iż wrogowie objęci kombinacją mają szansę na wywołanie dodatkowej detonacji.