Na planecie (Planetside) | Operacje priorytetowe w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Strona o operacji priorytetowej "Na planecie" zawiera jej rozbudowany opis przejścia. Mówi on gdzie odnaleźć członków drużyny pionierskiej na planecie Habitat 7 i jak obronić Pioniera w starciu z kettami.
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Na planecie. Jest to druga operacja priorytetowa (zadanie głównego wątku fabularnego) gry Mass Effect Andromeda i jest ona odblokowywana tuż po ukończeniu prologu na arce Hyperion. Opisywany quest w całości dotyczy eksploracji powierzchni planety Habitat 7. Jest on dość nietypowy, gdyż oferuje dużą swobodę działania. Oprócz rozwiązywania głównych celów zadania możesz też zajmować się eksploracją planety i pobocznymi celami.
Oto kilka ważnych informacji związanych z tym questem:
- Zbadaj całą planetę zanim rozwiążesz wszystkie główne cele, bo nie będziesz mógł na nią powrócić w dalszej części gry.
- Staraj się jak najczęściej mieć wyjęty skaner i używać go na wszystkich interaktywnych obiektach z otoczenia. Pozwoli ci to zdobywać punkty badań, które w dalszej części gry będziesz mógł przeznaczać na odblokowywanie nowych technologii.
- W trakcie eksploracji planety będziesz spotykał agresywnych obcych (w dalszej części gry dowiesz się, że są to kettowie). Nie unikaj walk z nimi, bo dzięki ich pokonywaniu możesz zdobywać XP, zaliczać poboczne cele i odblokowywać sobie dostęp do nowych obszarów. Po każdej zakończonej walce odszukuj w okolicy skrzynki z zaopatrzeniem żeby odnowić zapasy amunicji i ogniw energetycznych.
- W niektórych miejscach na powierzchni planety czekają Cię proste sekcje platformowe. Korzystaj z pakietów skokowych (Jump Jets) żeby docierać na nowe platformy i półki, ale zawsze planuj dobrze miejsce lądowania żeby nie spaść w przepaść i nie zginąć.
- Podczas zaliczania tego questu niemal na pewno co najmniej raz awansujesz na wyższy poziom doświadczenia. Odblokowuj na bieżąco te umiejętności, którymi jesteś najbardziej zainteresowany (szczegółowe podpowiedzi są w rozdziale o rozwoju postaci).
- Od samego początku questu będzie ci towarzyszył Liam. Później dołączy też do niego Cora. Dbaj o członków drużyny i pamiętaj, że możesz im wydawać proste polecenia (jest to szczególnie wskazane jeśli wybrałeś wyższy poziom trudności).
- Znajdź resztę drużyny pionierskiej
- Ochroń Fishera
- Opcjonalnie: Ochroń Kirklanda
- Opcjonalnie: Zbadaj ruiny obcych
- Opcjonalnie: Znajdź Greera
- Opcjonalnie: Zbadaj rozbity statek obcych
- Opcjonalnie: Zbadaj jaskinię
- Opcjonalnie: Zbadaj miejsce wystrzelenia flar
- Znajdź drugi prom
- Znajdź Pioniera
- Broń Pioniera
- Otwórz drzwi
Znajdź resztę drużyny pionierskiej
Rozpocznij eksplorację planety Habitat 7. Po drodze możesz przetestować działanie pistoletu na uszkodzonym ogniwie paliwowym. W dalszej części przemarszu będziesz musiał z kolei sprawdzić jak korzysta się ze sprintu (unikanie błyskawic) i pakietów skokowych (doskakiwanie do nowych półek).
Ochroń Fishera
Po dotarciu do Fishera załączy się pierwsza bitwa z obcymi. Podczas tej walki (i wszystkich kolejnych) polegaj na zasłonach, staraj się pozostawać w ruchu po znalezieniu się ostrzałem, obserwuj poczynania wrogów i korzystaj z odblokowanych umiejętności.
Po bitwie (zdobędziesz XP) porozmawiaj z uratowanym Fisherem. Dodatkowo zeskanuj zwłoki jednego z pokonanych obcych (punkty badawcze) i rozejrzyj się po okolicy za interaktywnymi pojemnikami.
Opcjonalnie: Ochroń Kirklanda
Kirklanda odnajdziesz w niewielkiej odległości na północ od miejsca, w którym przebywał Fisher. Także i w tym przypadku zdecyduj się na zaatakowanie grupy obcych. Po wygranej bitwie (XP) sprawdź stan Kirklanda (mógł zostać zastrzelony przez wrogów). Zdobędziesz dzięki temu karabin szturmowy (M-8 Avenger I), który bardzo przyda ci się w kolejnych walkach.
Opcjonalnie: Zbadaj ruiny obcych
Ruiny obcych znajdują się na zachodnim krańcu mapy i mają one swoją unikalną ikonę na mapie. Cel ten otrzymasz po zbliżeniu się do ruin. Wejdź do środka. Rozejrzyj się po ruinach za pojemnikami i użyj skanera na jednym z urządzeń. Wejdź w interakcję z tym urządzeniem, by przywrócić dostawy prądu.
Kontynuuj eksplorację ruin i przejdź do pomieszczenia, które wcześniej było zamknięte. Drużynę zaatakuje tam wroga maszyna. Pokonaj ją i zeskanuj (punkty badawcze Porzuconych). Możesz już wyjść z ruin. Przypilnuj się, bo drużynę mogą zaatakować nowi obcy.
Opcjonalnie: Znajdź Greera
Cel ten odblokujesz po tym jak zbliżysz się do centralnej części mapy. Greer ukrywa się w jaskini i wejście do niej pokazane zostało na powyższym obrazku. Wyeliminuj nowych obcych i odbierz podziękowania od Greera.
Uwaga - Unikaj w jaskini obszarów o podwyższonym poziomie promieniowania, bo możesz odnieść niepotrzebne obrażenia.
Opcjonalnie: Zbadaj rozbity statek obcych
Statek obcych znajduje się we wschodniej części mapy i po zbliżeniu się do niego konieczne będzie wyeliminowanie grupy przeciwników. Po wygranej bitwie możesz zeskanować statek (punkty badawcze) i zajrzeć do pojemnika.
Opcjonalnie: Zbadaj jaskinię
Jaskinia zlokalizowana jest w północno-wschodniej części mapy i cel ten odblokuje się po zbliżeniu się do niej. Do jaskini możesz dotrzeć z kilku stron, m.in. od południa (przeskakiwanie po kamiennych blokach nad przepaścią). W jaskini do odnalezienia i zeskanowania są drzewo oraz nieznana forma życia (punkty badawcze).
Opcjonalnie: Zbadaj miejsce wystrzelenia flar
Moment wystrzelenia flar odnotujesz podczas eksploracji centralnej części mapy. Zbliż się do północnego fragmentu mapy żeby nawiązać łączność z Corą i zaliczyć ten cel misji.
Znajdź drugi prom
Musisz dotrzeć do północnego obszaru mapy i łatwiej jest tego dokonać decydując się na przemarsz przez jej zachodnią część, a więc przez okolicę gdzie do zbadania były ruiny obcych. Po dotarciu na miejsce odnotujesz, że pozostali członkowie drużyny pionierskiej atakowani są przez liczną grupę obcych. Pomóż im w odparciu tego zagrożenia (XP).
Po wygranej bitwie podejdź do zapasów. Możesz uzupełnić stan amunicji i zabrać pistolet (Charger I) (gra pozwoli ci go ustawić jako aktywną broń dopiero po dotarciu do jednego ze stanowisk ustalania wyposażenia). W okolicy pojawi się druga grupa obcych i będziesz musiał wziąć udział w nowych walkach. W trakcie tej bitwy uważaj na silniejszego obcego, którego otacza tarcza - sprawdź czy masz umiejętności pozwalające na sprawniejszenie niszczenie tarcz.
Znajdź Pioniera
Po wygraniu bitwy (XP) i wysłuchaniu nowych rozmów wyrusz w stronę konstrukcji obcych zlokalizowanej w północno-wschodniej części mapy. W miejscu tym do pokonania będą nowi przeciwnicy. Skorzystaj następnie z przejścia między skałami żeby dotrzeć do większej placówki i odpalić cut-scenkę.
Broń Pioniera
Wyrusz za Pionierem i eliminuj po drodze wszystkich nowo napotykanych obcych. Po dotarciu w pobliże centrum dowodzenia będziesz musiał zacząć ochraniać Pioniera. Zgodnie z sugestią gry powinieneś rozkazać każdemu z członków drużyny (Corze i Liamowi) rozpoczęcie bronienia jednej z dwóch ścieżek prowadzących do miejsca, w którym przebywa Pionier.
Po rozpoczęciu walk staraj się pomagać temu z członków drużyny, który w danym momencie mocniej jest atakowany przez wrogów. W razie potrzeby bądź też gotowy do tego szybko wskrzesić taką postać. Używaj w trakcie walk dostępnych umiejętności i wycofuj się szybko do skrzynek z zaopatrzeniem jeśli wyczerpiesz zapasy. W dalszej części walk w okolicy pojawią się nowi elitarni wrogowie z tarczami. Nie próbuj ich za wszelką cenę zabić, bo Pionier powinien zakończyć proces odszyfrowywania zanim przeciwnicy ci wyraźnie zbliżą się do drużyny.
Otwórz drzwi
Wyczekuj momentu otrzymania tego celu misji. Zakończ wtedy atakowanie przeciwników i podbiegnij do wskazanych drzwi żeby pomóc Pionierowi w ich otwarciu. Przed Tobą długa scena przerywnikowa, która zakończy ten quest i odblokuje kolejny - Rendez-vous z Nexusem.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, nowa Operacja Priorytetowa Rendez-vous z Nexusem, otrzymanie statusu Pioniera, trofeum Pathfinder.