Strażacy | Nexus | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Odblokowanie: Odebranie e-maila od doktor Aridany.
Na stronie znajduje się opis przejścia questu Strażacy. To zadanie w Helejosie (poboczny quest) gry Mass Effect: Andromeda dotyczące zidentyfikowania i powstrzymania grupy hakerów, którzy odpowiedzialni są za ataki na sztuczną inteligencję na Nexusie (o ich działaniach i próbie sabotowania SAM-a dowiesz się dopiero w dalszej części questu).
- Odblokowanie zadania
- Porozmawiaj z doktor Aridaną
- Uruchom równania w węźle SAM-a na arce Hyperion
- Skonfrontuj się z doktor Aridaną
- Poszukaj śladów działalności wymierzonej w SI
- Poczekaj na e-mail od Knight
- Udaj się do kryjówki hakerów na Kadarze
- Wariant 1 - Poznanie planów Knight dzięki użyciu skanera
- Wariant 2 - Poznanie planów Knight dzięki rozmowie z Alainem
- Znajdź urządzenia EMP Knight
- Skonfrontuj się z Knight
Odblokowanie zadania
W celu odblokowania zadania sprawdzaj regularnie skrzynkę e-mailową na pokładzie statku Tempest. Niedługo po ukończeniu głównego zadania Lepsze początki (kolonizacja planety Eos) powinieneś otrzymać wiadomość od doktor Aridany z prośbą o udzielenie pomocy przez głównego bohatera i SAM-a.
Porozmawiaj z doktor Aridaną
Powróć na Nexusa i udaj się na spoktanie z doktor Aridaną przebywającą w laboratorium na piętrze lokacji Nexus: Dok (ta część Nexusa stała się dostępna dzięki jego rozbudowie). Dowiesz się od pani doktor o skomplikowanych obliczeniach, które będzie mógł wykonać SAM.
Uruchom równania w węźle SAM-a na arce Hyperion
Użyj kolejki żeby przenieść się do lokacji Nexus: Pokład mieszkalny i skieruj się do pomieszczenia z węzłem, by SAM mógł podjąć się wykonania obliczeń. Efektem tej czynności będzie uaktywnienie wirusa, aczkolwiek SAM-owi na szczęście można łatwo pomóc poprzez zresetowanie trzech okolicznych paneli. Należy tego dokonać we właściwej kolejności i pokazuje ją dołączony obrazek. Po udanej akcji porozmawiaj z SAM-em na temat wirusa.
Skonfrontuj się z doktor Aridaną
Powróć do doktor Aridany celem oskarżenia jej o próbę sabotażu SAM-a. Od niej i innych osób dowiesz się o problemach Nexusa z akcjami wymierzonymi w działanie SI na Nexusie.
Poszukaj śladów działalności wymierzonej w SI
Zejdź na dolny poziom lokacji Nexus: Dok. Użycie skanera pozwoli ci zidentyfikować pokazaną WI Avinę jako zainfekowany obiekt. Zainicjuj z nią rozmowę żeby w rzeczywistości porozmawiać z jednym z hakerów. W trakcie tego spotkania uda ci się oszukać rozmówcę, który będzie przekonany o skuteczności działania mającego na celu pozbycie się SAM-a z umysłu Pioniera.
Poczekaj na e-mail od Knight
Kolejny krok w tym zadaniu to doprowadzenie do spotkania z przywódczynią hakerów. Nie możesz od razu tego wykonać, tylko musisz cierpliwie zaczekać aż otrzymasz od Knight e-maila w tej sprawie. Dojdzie do tego po tym jak wylądujesz po raz pierwszy na Kadarze podczas zaliczania głównego zadania Polowanie na Archonta. Po powrocie na pokład Tempesta odszukaj e-maila od Knight i przeczytaj go. Wiadomość będzie zawierała zaproszenie do odwiedzenia siedziby hakerów.
Udaj się do kryjówki hakerów na Kadarze
Wyląduj na powierzchni Kadary i przenieś się na jej pustkowia. Kryjówka hakerów znajduje się w centralnej części planety (jej znacznik jest widoczny na mapie) i możesz do niej dotrzeć od północnej strony (zalicz dość wymagający przejazd Nomadem po bezdrożach). Cel podróży pokazuje dołączony obrazek. Po dotarciu do siedziby hakerów skieruj się do głównego wejścia i porozmawiaj z Knight. Nie zdołasz niestety poznać jej kolejnych planów, ale możesz opcjonalnie zadać jej kilka dodatkowych pytań.
Możesz się teraz zachować na dwa główne sposoby, które opisane zostały poniżej. Pierwszy wariant jest mniej subtelny, ale pozwoli ci szybciej ustalić plany Knight. Drugi zakłada wykazanie się sprytem, ale jest bardziej czasochłonny.
Wariant 1 - Poznanie planów Knight dzięki użyciu skanera
Na potrzeby realizacji tego wariantu nie kryj się wbrew ostrzeżeniom SAM-a z używaniem skanera do badania okolicy. Po jednej z takich prób hakerzy z budynku zdemaskują głównego bohatera i konieczne okaże się pokonanie ich w bezpośredniej walce. Po zabezpieczeniu okolicy zacznij na spokojnie skanować interaktywne urządzenia. Mowa tu o terminalach ze schematami i z planami sieci komputerowej Nexusa, oraz o ładunku EMP.
Możesz już udać się do konsoli Knight znajdującej się na piętrze budynku i zhakować ją. Dowiesz się dzięki temu, że planuje ona zniszczyć wszystkie komputery kwantowe na Nexusie.
Wariant 2 - Poznanie planów Knight dzięki rozmowie z Alainem
Na potrzeby realizacji tego wariantu UNIKAJ za wszelką cenę korzystania ze skanera i wszystkie interaktywne obiekty w budynku kryjówki hakerów odnajduj i badaj bez pomocy ze strony tego gadżetu. W siedzibie hakerów możesz porozmawiać z Laverią oraz odnaleźć kilka datapadów. Najważniejsze jest jednak odbycie rozmowy z Alainem (synem Knight) przebywającym w pomieszczeniu na parterze budynku. Zdobędziesz plan urządzenia cybernetycznego.
Plan działania zakłada wyprodukowanie urządzenia, które pozwoli wyleczyć Alaina i zdobyć jego zaufanie. Musisz w związku z tym powrócić do jednej ze stacji tworzenia przedmiotów, np. do tej znajdującej się w dokach w porcie Kadary albo do tej na Tempeście. Po użyciu konsoli przejdź do zakładki obiektów specjalnych i wybierz urządzenie cybernetyczne z powyższego obrazka (proces produkcyjny wymusza dysponowanie 6 jednostkami aluminium i 2 jednostkami irydu - to bardzo powszechne surowce).
Powróć do kryjówki hakerów na Kadarze i przekaż wytworzone urządzenie Alainowi. Możesz go teraz wypytać na temat planów Knight, a dowiesz się, że projekt, nad którym pracuje, ma kryptonium Merkury. Dzięki zdobyciu tej informacji możesz udać się do konsoli Knight znajdującej się na piętrze budynku i zhakować ją. Dowiesz się w ten sposób, że planuje ona zniszczyć wszystkie komputery kwantowe na Nexusie.
Znajdź urządzenia EMP Knight
Powróć na Nexusa. Do urządzeń EMP możesz docierać w dowolnej kolejności, przy czym najlepiej jest rozpocząć od tego z obszaru wspólnego, gdyż mowa tu o "startowej" lokacji Nexus: Dok. Urządzenie EMP odnajdziesz ukryte za rośliną niedaleko wejścia do klubu Wir i miejsce to pokazuje dołączony obrazek.
Drugi i trzeci ładunek do odnalezienia są w lokacji Nexus: Centrum operacyjne. Urządzenie 2 ukryte jest pod biurkiem w pomieszczeniu montoringu (obrazek 1), a urządzenie 3 znajduje się za rzędem komputerów na najwyższym poziomie lokacji (obrazek 2).
Skonfrontuj się z Knight
Możesz już powrócić do lokacji Nexus: Dok. Knight będzie przebywała na górnym poziomie obszaru wspólnego i musisz zainicjować z nią rozmowę. W trakcie tego spotkania możesz zmuszony zostać do podjęcia decyzji. Knight zostanie zastrzelona jeśli wcześniej nie zaliczyłeś opcjonalnych celów questu lub jeśli w trakcie spotkania wybierzesz lewą opcję dialogową. Jeśli zaliczyłeś opcjonalny cel misji związany z przygotowaniem urządzenia cybernetycznego dla Alaina to możesz wybrać prawą opcję dialogową i przekonać Knight, iż SAM wyleczył jej syna. W tym przypadku quest nie zakończy się jej śmiercią i otrzymasz ponadto od niej ostatnie urządzenie.
Nagrody za ukończenie zadania: XP.