Pokonaj Architekta Kadara | Kadara | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Odblokowanie: Automatycznie po zbliżeniu się do Architekta Porzuconych [Kadara].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Pokonaj Architekta. To jedno z zadań w Helejosie (pobocznych questów) gry Mass Effect: Andromeda i możesz się go podjąć podczas pobytu na Kadarze. Quest ten dotyczy stoczenia pojedynku z nowym Architektem Porzuconych (do podobnych spotkań mogło już wcześniej dojść na Eosie i Voeld).
Uwaga - Zadanie to nie pojawia się oficjalnie w dzienniku głównego bohatera. Nie należy go jednak ignorować, gdyż dzięki pokonaniu tego "bossa" możesz zdobyć mnóstwo punktów doświadczenia.
Odblokowanie zadania
Okazja do rozegrania pojedynku z Architektem Porzuconych pojawi się dopiero po założeniu placówki Inicjatywy Andromeda na Kadarze, a więc po ukończeniu pobocznego zadania Kolonizacja Kadary. Zajmij się zbadaniem zaznaczonego na obrazku 1 obszaru w północno-zachodnim narożniku planety (prowadzi tam jedna z głównych dróg). Po dotarciu do tej okolicy powinieneś łatwo zlokalizować ogromnego latającego Architekta (obrazek 2). Zbliżenie się do niego i rozpocznie pojedynek.
Zanim przystąpisz do pojedynku z Architektem dobrze byłoby odpowiednio przygotować się:
- Zapisz stan gry i postaraj się zapamiętać rozłożenie standardowych skrzynek z zaopatrzeniem. Możesz powracać do nich w trakcie walk (o ile nie będzie to zbyt ryzykowne).
- Jeśli grasz na normalnym poziomie trudności to nie musisz za bardzo martwić się o dobór drużyny. W przypadku gry na wyższych poziomach trudności do rozegrania pojedynku zabierz ze sobą postacie specjalizujące się w kategoriach Walka i Technologia.
- Do atakowania architekta sprawdzą się bronie do walki na dłuższym dystansie. Bezpośrednie ataki byłyby utrudnione z racji na rozmiary bota, a na dodatek Architekt może się przed nimi dodatkowo bronić. Rozważ użycie karabinu szturmowego lub snajperskiego. Dodatkowo postaraj się wyposażyć w amunicję zapalającą, która będzie mogła zadawać bossowi o wiele większe obrażenia, oraz w samoprzylepne odmiany granatów, którymi będziesz mógł rzucać w słabe punkty na ciele bossa.
W trakcie rozgrywania pojedynku z Architektem staraj się za wszelką cenę unikać pozostawania na otwartej przestrzeni. W okolicy nie ma niestety żadnych zabudowań, ale możesz ustawiać się za wysuwającymi się z ziemi blokami (niektóre z nich potrafią niestety zmienić swoje domyślne położenie). NIE PRÓBUJ jednak zaliczyć całej bitwy z ogromnym robotem pozostając w ukryciu, gdyż niektóre z ataków Architekta mogą zadać ci obrażenia nawet jeśli będziesz chował się za zasłoną. Mowa tu o specjalnych atakach Architekta polegających na podrzuceniu grupy granatów oraz wysłaniu swego rodzaju fali energii. Oba te ataki są na szczęście sygnalizowane przez bossa i o ile się nie zagapisz będziesz miał dość dużo czasu żeby przed nimi uciec (w takich sytuacjach szybko przemieszczaj się w jakieś inne miejsce na mapie). Jeśli Twoja postać dysponuje kamuflażem to możesz na nim polegać w zastępstwie za korzystanie z zasłon lub uzupełniając dzięki niemu taktykę polegania na zasłonach.
W trakcie trwania walk możesz wydawać polecenia swoim towarzyszom, przy czym jeśli decydujesz się na taki wariant działania to dokładnie wskazuj im kończyny lub głowę jako obszary do atakowania na ciele Architekta. Jeśli ktoś z drużyny zostanie powalony przez bossa to spróbuj uratować taką osobę, ale dokonaj tego w przerwach między atakami Architekta żeby samemu nie stracić wszystkich punktów energii podczas "wskrzeszania" kompana.
Domyślnie słabymi punktami na "ciele" Architekta są przewody przy jego trzech kończynach. Skup się na atakowaniu ich i staraj się żeby były to precyzyjne strzały, dzięki czemu nie będziesz marnował amunicji i innych zapasów.
Po tym jak zadasz dostateczne obrażenia kończynom Architektom odblokuje się możliwość atakowania przewodów przy jego głowie. W tym przypadku jeszcze bardziej skup się na wykorzystywaniu najlepszych broni i umiejętności, a to dlatego, że zniszczenie tych przewodów doprowadzi do zwycięstwa.
Pojedynek z Architektem będzie utrudniany na dwa sposoby. Pierwsze z utrudnień to przyzywanie przez bossa na pomoc mniejszych botów Porzuconych (najsilniejsza ich odmiana w tej bitwie to Niwelatorzy - zachodź ich od flanki lub niszcz odpowiednimi atakami ich tarcze). Musisz wtedy wstrzymywać się z dalszym atakowaniem Architekta i rozprawiać się z pozostałymi Porzuconymi. Uwaga - Podczas atakowania "zwykłych" Porzuconych nadal unikaj ataków Architekta, zwłaszcza że może on wtedy skorzystać z najpotężniejszych umiejętności jakimi dysponuje!
Drugie utrudnienie polega na tym, że po zniszczeniu którejś z kończyn Architekta zacznie się on oddalać. Nie musisz w takich sytuacjach używać Nomada. Wyrusz pieszo za Architektem i zaczekaj aż "rozstawi się" w nowym miejscu żeby móc wznowić pojedynek.
Tak jak zostało to już powiedziane, w celu wygrania pojedynku z Architektem musisz pozbawić jego głowę wszystkich punktów energii. Po tym jak boss rozbije się o ziemię podbiegnij do jego głowy i wciśnij przycisk interakcji żeby ustanowić połączenie. Akcja ta zakończy bitwę oraz cały quest.
Uwaga - Po tym jak powrócisz na orbitę planety Kadara możesz zauważyć przebywającego na niej Architekta. Zbadanie go pozwoli ci pozyskać dane badawcze Porzuconych.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.