Tajemnice rodziny Ryderów | Sojusznicy i związki w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Odblokowanie: Porozmawianie z SAM-em w głównym zadaniu Lepsze początki [Nexus: Pokład mieszkalny].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Tajemnice rodziny Ryderów. To jeden z pobocznych questów gry Mass Effect: Andromeda z kategorii "Sojusznicy i związki". Quest ten dotyczy odnajdywania w świecie gry wyzwalaczy wspomnień, dzięki którym możliwe będzie usuwanie blokad pamięci SAM-a i oglądanie kolejnych wspomnień Aleca Rydera.
- Początek zadania
- Wyzwalacze wspomnień na planecie Eos
- Wyzwalacze wspomnień na planecie Havarl
- Wyzwalacze wspomnień na planecie Voeld
- Wyzwalacze wspomnień na planecie Kadara
- Wyzwalacze wspomnień na planecie Elaaden
- Opcjonalnie: Odwiedź rodzeństwo w stacji kriogenicznej Hyperiona
- Sprawdź dzienniki Aleca w jego kwaterze na Hyperionie
- Porozmawiaj z dyrektorem Tannem na temat "dobroczyńcy"
- Poszukaj w rejestrach Nexusa informacji na temat śmierci Jien Garson
- Zbadaj apartament na Nexusie, w którym znaleziono zwłoki Jien Garson
- Kontynuuj skanowanie, by uzyskać więcej informacji
- Zbadaj ukryty pokój
- Porozmawiaj z WI Garson w Centrum Kultur Nexusa
- Porozmawiaj z SAM-em w jego węźle o odblokowanym wspomnieniu
- Spotkaj się z siostrą/bratem przy kapsule stazy matki w stacji kriogenicznej Hyperiona
Początek zadania
Quest ten zostanie automatycznie dodany do dziennika po spotkaniu się z SAM-em w lokacji Nexus: Pokład mieszkalny na samym początku głównego zadania Lepsze początki. Tuż obok miejsca gdzie rozmawiałeś ze stuczną inteligencją jest kajuta Aleca Rydera. Zajrzyj do niej, gdyż znajduje się w niej pierwszy wyzwalacz wspomnień. Wejdź z nim w interakcję.
Podejdź do terminalu i porozmawiaj z SAM-em. Odblokuje on możliwość obejrzenia pierwszego wspomnienia Aleca Rydera. Po obejrzeniu wspomnienia możesz zadać SAM-owi dodatkowe pytania oraz sprawdzić komputer w kajucie Aleca, by odsłuchać nowo odblokowane dzienniki audio. Po sprawdzeniu wszystkich nowych rzeczy możesz wyruszyć na poszukiwania kolejnych wyzwalaczy wspomień, które będą poukrywane na nowo badanych planetach w Gromadzie Helejosa.
Kolejne wspomnienia będą odblokowywane po znalezieniu i zbadaniu dostatecznie dużej liczby wyzwalaczy. Możesz w ten sposób doprowadzić do odblokowania pięciu wspomnień oraz kolejnych dzienników audio w komputerze Aleca. Po tym jak obejrzysz wszystkie wspomnienia czeka Cię ponadto dłuższa rozmowa z SAM-em.
Wyzwalacze wspomnień na planecie Eos
Wyzwalacz wspomień jest na szczycie małej góry niedaleko północnej bazy na Eosie, czyli tej, w której rozpoczynałeś eksplorację planety - pokazuje go dołączony obrazek. Droga prowadząca na to wzniesienie jest na zachód od poszukiwanego obiektu.
Następny wyzwalacz znajdziesz w miejscu, w którym na powierzchni planety Eos doprowadzisz do założenia placówki (ma to miejsce w końcowej części głównego zadania Lepsze początki).
Do kolejnego wyzwalacza możesz dotrzeć dopiero po tym jak na Eosie dostatecznie zaniknie promieniowanie, gdyż jest on w początkowo niedostępnej zachodniej części planety. Na poszukiwania tego obiektu musisz mianowicie wyruszyć w pobliże elektrowni kettów (tej otoczonej niebieskim polem siłowym), którą odwiedza się w ramach pobocznego questu Pokonać kettów. Wyzwalacz jest na pokazanym na powyższym obrazku wzniesieniu, na które możesz dotrzeć z pomocą Nomada.
Wyzwalacze wspomnień na planecie Havarl
Wyzwalacz wspomnień jest w obozowisku turian w południowo-wschodniej części planety Havarl. Jest to miejsce, w którym rozpoczyna się również poboczny quest Turiańska arka: Jeszcze nie zginęła.
Kolejne wspomnienie jest w Mithravie, czyli w lokacji, do której po raz pierwszy dotrzesz podczas zaliczania na Havarl pobocznego questu Umierająca planeta. Wyzwalacz jest w dobrze widocznym miejscu.
Następne wspomnienie znajduje się w Zasypanej jaskini na Havarl, którą odwiedza się wraz z Taavosem. Także i ta lokacja jest powiązana z "największym" pobocznym questem z Havarl - Umierająca planeta.
Wyzwalacze wspomnień na planecie Voeld
Wyzwalacz wspomnień jest na małym wzgórzu na południowy-wschód od kryjówki ruchu oporu na Voeld.
Kolejny wyzwalacz wspomnień jest na wzgórzu sasiadującym z obszarem, na którym możliwe jest założenie placówki na Voeld.
Następny wyzwalacz wspomnień jest na wzgórzu niedaleko bazy kettów na Voeld.
Wyzwalacze wspomnień na planecie Kadara
Pierwszy wyzwalacz wspomnień jest na dużym wzniesieniu na południe od miejsca, w którym możliwe jest założenie placówki Inicjatywy Andromeda na planecie Kadara. W pobliżu miejsca odnalezienia wyzwalacza jest również jeden z trzech monolitów Kadary. Lokalizację wyzwalacza prezentuje dołączony obrazek. Wjedź na górę Nomadem (pomóż sobie dopalaczem) i pokonaj resztę drogi pieszo (po drodze wykonuj precyzyjne skoki żeby nie spaść z góry).
Kolejny wyzwalacz wspomnień jest w niewielkiej odległości od tego opisanego powyżej. Jest on konkretnie tuż przy planowanym miejscu założenia placówki na Kadarze (quest Kolonizacja Kadary). Możesz do niego dotrzeć bez żadnych utrudnień.
Następny wyzwalacz wspomnień jest w północno-wschodniej części Kadary i do obszaru z tym sekretem prowadzi jedna z głównych dróg. Wyzwalacz odnajdziesz tuż przy małym zbiorniku wodnym.
Wyzwalacze wspomnień na planecie Elaaden
Na planecie Elaaden są trzy nowe wyzwalacze wspomnień i znajdują się one w niewielkiej odległości od siebie. Wszystkie "sekrety" możesz odnajdywać na zachód od Nowej Tuchanki w centralnej części mapy.
Wyzwalacz wspomień wysunięty najbardziej na północ jest na wzniesieniu, na szczyt którego możesz z łatwością dotrzeć Nomadem.
"Środkowy" wyzwalacz wspomnień jest wewnątrz jaskini i wejście do niej pokazuje obrazek 1. Podczas eksploracji jaskiń licz się z koniecznością staczania walk z potworami. Oprócz dość łatwych echidn będzie to także bies (uwaga - niektórych walk możesz uniknąć skupiając się jedynie na dotarciu do wyzwalacza). Lokalizację wyzwalacza pokazuje obrazek 2.
Wyzwalacz wspomnień wysunięty najbardziej na południe jest na małym wzniesieniu. Rozejrzyj się w krzakach obok drzewa.
Opcjonalnie: Odwiedź rodzeństwo w stacji kriogenicznej Hyperiona
Cel ten pojawi się w dzienniku po odbyciu rozmowy z dyrektorem Tannem w końcowej części głównego zadania Lepsze początki. Udaj się do kolejki i przenieś się do lokacji Nexus: Dział kriogeniki. Spotkaj się w tym miejscu z doktorem Carlylem żeby zapytać się go o stan zdrowia przebywającej w stanie śpiączki siostry/brata-bliźniaka. Będziesz mógł podjąć próbę komunikacji z tą osobą. W trakcie tego "spotkania" gra pozwoli ci skłamać na temat dotychczasowych wydarzeń lub wyjawić prawdę na temat śmierci ojca i sytuacji na Eosie. Wybór opcji zachowania może mieć wpływ na przebieg sceny dotyczącej wybudzenia się bliźniaka ze śpiączki (dojdzie do tego po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym gry).
Sprawdź dzienniki Aleca w jego kwaterze na Hyperionie
Ten cel misji będzie mógł zostać dodany do dziennika po tym jak odnajdziesz wystarczająco dużą liczbę wyzwalaczy wspomnień żeby odblokować wspomnienie powiązane z dobroczyńcą (benefactor) wspierającym Inicjatywę Andromeda. Po obejrzeniu tego wspomnienia przejdź do kajuty Aleca, skorzystaj z jego komputera i wybierz kategorię wpisów audio powiązanych z dobroczyńcą (powyższy obrazek). Odsłuchaj wszystkie nagrania.
Porozmawiaj z dyrektorem Tannem na temat "dobroczyńcy"
Przejedź się kolejką do lokacji Nexus: Centrum operacyjne w celu spotkania się z dyrektorem Tannem w jego biurze. Z listy opcji dialogowych wybierz temat dobroczyńcy. Nie dowiesz się więcej na jego temat, ale będziesz mógł przyjrzeć się bliżej śmierci Jien Garson.
Poszukaj w rejestrach Nexusa informacji na temat śmierci Jien Garson
Terminal rejestru Nexusa jest w północnej części centrum operacyjnego. Uaktywnij go i sprawdź wpisy na temat śledztwa dotyczącego jej śmierci.
Zbadaj apartament na Nexusie, w którym znaleziono zwłoki Jien Garson
Przenieś się do lokacji Nexus: Dok i przejdź na wyższy poziom obszaru wspólnego. Znajduje się tu kilka apartamentów i jeden z nich był miejscem zbrodni. Po wkroczeniu do mieszkania przejdź w okolice łóżka i użyj skanera, a odkryjesz, że Garson nie zginęła w wyniku wypadku.
Kontynuuj skanowanie, by uzyskać więcej informacji
Przejdź do pomieszczenia zlokalizowanego bliżej wyjścia z apartamentu i zeskanuj pokazaną na obrazku ścianę żeby ustalić, że są to sekretne drzwi. Podejdź do nich i wejdź z nimi w interakcję w celu odblokowania tajnego pomieszczenia.
Zbadaj ukryty pokój
W sekretnym pokoju znajdziesz dwa datapady i jeden z nich będzie zawierał nagranie potwierdzające ostatecznie, że Garson została zamordowana. Zdobędziesz też nowy trop.
Porozmawiaj z WI Garson w Centrum Kultur Nexusa
Udaj się do Centrum Kultur i odszukaj na górnym poziomie WI Garson. Po zainicjowaniu "rozmowy" wybierz opcję dialogową z powyższego obrazka, czyli tę dotyczącą odtworzenia ukrytej wiadomości. Poznasz nowe ważne fakty na temat dobroczyńcy i Inicjatywy Andromeda.
Porozmawiaj z SAM-em w jego węźle o odblokowanym wspomnieniu
Zadanie to będziesz mógł dokończyć dopiero po tym jak odnajdziesz wszystkie wyzwalacze wspomnień ORAZ po tym jak przystąpisz do zadania głównego głównej fabuły Podróż do Meridianu. W początkowej części tego questu spotkasz się z wybudzonym ze śpiączki bliźniakiem (z Sarą jeśli grasz Scottem i ze Scottem jeśli grasz Sarą).
Po zaliczonym spotkaniu dotrzyj kolejką do lokacji Nexus: Pokład mieszkalny i porozmawiaj z SAM-em w węźle. Pojawi się okazja do obejrzenia ostatniego wspomnienia i najważniejszym związanym z nim odkryciem jest to, że Ellen Ryder przed śmiercią umieszczona została w jednej z kapsuł stazy.
Zanim wyruszysz na poszukiwania kapsuły możesz wykonać dwie inne czynności:
- Zadać SAM-owi dodatkowe pytania na temat planu ojca, Żniwiarzy oraz morderstwa Jien Garson.
- Zbadać komputer w kajucie Aleca. Dostępna będzie nowa kategoria dzienników audio związanych z sytuacją alarmową w Drodze Mlecznej.
Spotkaj się z siostrą/bratem przy kapsule stazy matki w stacji kriogenicznej Hyperiona
Przenieś się kolejką do lokacji Nexus: Dział kriogeniki i dotrzyj do miejsca gdzie znajduje się kapsuła Ellen Ryder. Porozmawiaj tam z siostrą/bratem na temat jej stanu i szans na wyleczenie jej. Zadanie dobiegnie w tym momencie końca.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.