Tajemnice z przeszłości | Voeld | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Odblokowanie: Automatycznie po ukończeniu zadania Wyrwij serce [Voeld].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Tajemnice z przeszłości. To jedno z zadań w Helejosie (pobocznych questów) gry Mass Effect: Andromeda i możesz się nim zająć w dalszej części pobytu na planecie Voeld. Quest ten dotyczy zbadania starożytnego miasta Ja Niihk, a konkretnie zlokalizowanej pod nim lodowej jaskini.
- Zbadaj lodową jaskinię
- Pozbądź się kettów
- Uratuj pojmanych angarów
- Porozmawiaj z uratowanymi angarami
- Udaj się do blokady
- Wejdź do komory
Zbadaj lodową jaskinię
Zadaniem tym możesz zająć się tuż po ukończeniu questu Wyrwij serce, a więc po zaatakowaniu bazy kettów na Voeld wybudowanej na zboczu góry. Konieczny okaże się powrót do starożytnego miasta Ja Niihk, które wcześniej otoczone było ogromnym polem siłowym. Sabotowanie urządzeń w bazie kettów wyłączyło tę tarczę. Po dotarciu na miejsce zachowaj odpowiednie środki ostrożności, gdyż w pradawnym mieście będą przebywali nowi kettowie. Nie musisz eliminować wszystkich kettów przebywających na powierzchni, gdyż liczy się jedynie dotarcie do dużego zejścia do podziemnej lodowej jaskini.
Pozbądź się kettów
W trakcie eksploracji jaskiń licz się z ryzykiem napotykania kolejnych kettów i najbardziej uważaj na "elitarnych" naznaczonych. Staraj się ich szybko eliminować i uniemożliwiać im dzięki temu wytwarzanie chmury utrudniającej lokalizowanie innych przeciwników.
Uratuj pojmanych angarów
Tematem oswobodzenia angarów możesz zająć się dopiero po oczyszczeniu jaskiń z kettów lub jeszcze w trakcie walk z nimi. Niezależnie od obranej taktyki docieraj do oznaczonych klatek i korzystaj z konsol żeby uwalniać z nich kolejnych sojuszników.
Porozmawiaj z uratowanymi angarami
Rozmowę możesz odbyć dopiero po zabezpieczeniu całego systemu jaskiń. Odszukaj jednego z angarskich więźniów, z którym można porozmawiać. Poznasz dzięki temu spotkaniu plany kettów.
Udaj się do blokady
Dotrzyj do dużej blokady i zeskanuj ją. Umieść materiały wybuchowe i następnie oddal się na bezpieczną odległość, dzięki czemu dojdzie do detonacji.
Wejdź do komory
W ostatniej dużej pieczarze znajduje się SI Pradawnych. Porozmawiaj ze Sztuczną Inteligencją. Na koniec questu czekają Cię ważne decyzje. Na początek musisz zadecydować czy chcesz zniszczyć SI czy pozwolić jej na dalszą egzystencję. Jeśli wybrałeś ten drugi wariant to musisz ponadto wybrać czy chcesz przekazać SI Pradawnych pod kontrolę SAM-a czy pozostawić SI Pradawnych w rękach angarów. Niezależnie jak się zachowasz quest zostanie zaliczony.
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy.