Jak pokonać Szablę Archonta w Meridianie w ME Andromeda? | Walki z bossami poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Szabla Archonta to elitarny reprezentant rasy kettów, którego będziesz musiał pokonać w trakcie przechodzenia głównego wątku fabularnego gry. Do pojedynku z tym przeciwnikiem dojdzie mianowicie niedługo po dotarciu do centrum sterowania w Meridianie. Lokację tę odwiedza się w ramach głównego questu Podróż do Meridianu.
Szabla Archonta jest silniejszą odmianą kettów-naznaczonych i oznacza to, że podstawowym atakiem tego przeciwnika jest rozpylanie swego rodzaju błękitnej chmury, która pozwala ukryć siebie oraz słabszych kettów przed członkami drużyny. W miarę możliwości już od samego początku bitwy staraj się powstrzymywać bossa przed odpalaniem tej umiejętności. Jeśli mimo wszystko do tego dojdzie staraj się lokalizować Szablę Archonta dzięki granatom i umiejętnościom o charakterze obszarowym. Możesz też decydować się na rozmieszczanie na polu bitwy min i innych pułapek.
Nie licz na to, że uda ci się szybko pokonać Szablę Archonta, albowiem boss po utracie tarczy i otrzymaniu obrażeń do paska zdrowia ucieknie na chwilę (nie mogłeś temu zapobiec) i naśle na członków drużyny innych kettów. Za każdym razem gdy się tak stanie wstrzymuj się od dalszego atakowania Szabli i rozprawiaj się z posiłkami. W miarę możliwości w pierwszej kolejności wybieraj wrogów przebywających najbliżej bossa, dzięki czemu w razie użycia przez niego kamuflażu nie staną się też "niewidzialni" dla drużyny.
Niestety w miarę trwania bitwy Szabla Archonta będzie przyzywała coraz silniejszych pomocników i w skład ostatniej "fali" kettów wejdzie bies. Staraj się przez cały czas pozostawać w ruchu i wycofywać gdy bohater straci całą tarczę lub gdy zabraknie ci amunicji i innych zapasów. Kontynuuj atakowanie bossa. Ostatecznie wyczerpie mu się "limit" posiłków i po jednym ze zmasowanych ataków zginie bez możliwości ucieczki i przyzwania pomocników.