Jak pokonać Architekta Porzuconych na Eosie? | Walki z bossami w ME Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Architekt Porzuconych z planety Eos to jeden z najpotężniejszych przeciwników do pokonania w grze Mass Effect: Andromeda. Do pojedynku z tym ogromnym robotem dojdzie po tym jak dostatecznie awansujesz w pobocznym zadaniu Zrobić wrażenie, którego opis przejścia znajduje się w odrębnym rozdziale poradnika. Pojedynek automatycznie rozpocznie się w momencie umieszczenia w ziemi ostatniego trzeciego młota sejsmicznego.
Zanim przystąpisz do pojedynku z Architektem dobrze byłoby odpowiednio przygotować się do walki:
- Zapisz stan gry i uaktywnij pobliską stację przesyłową. Już po przystąpieniu do walk będziesz mógł do niej powracać żeby bezproblemowo uzupełnić zapasy. Jest to szczególnie istotne w kontekście używania dostępnych umiejętności i mocy. Oprócz tego możesz postarać się zapamiętać rozłożenie standardowych skrzynek z zaopatrzeniem i docierać do nich jeśli nie jest to zbyt ryzykowne.
- Jeśli grasz na normalnym poziomie trudności to nie musisz za bardzo martwić się o dobór drużyny. W przypadku gry na wyższych poziomach trudności do rozegrania pojedynku zabierz ze sobą postacie specjalizujące się w kategoriach Walka i Technologia. Biotycy nie będą aż tak skuteczni na polu bitwy.
- Do atakowania architekta sprawdzą się bronie do walki na dłuższym dystansie. Bezpośrednie ataki byłyby utrudnione z racji na rozmiary bota, a na dodatek Architekt może się przed nimi dodatkowo bronić. Rozważ użycie karabinu szturmowego lub snajperskiego. Dodatkowo postaraj się wyposażyć w amunicję zapalającą, która będzie mogła zadawać bossowi o wiele większe obrażenia, oraz w samoprzylepne odmiany granatów, którymi będziesz mógł rzucać w słabe punkty na ciele bossa.
Tuż po odzyskaniu kontroli nad drużyną skup się na odnalezieniu dobrych zasłon, które pozwolą ci unikać podstawowych ataków Architekta. Musisz jednak wiedzieć o tym, że boss dysponuje między innymi specjalnym atakiem granatami, który jest wymierzony właśnie w postacie schowane za zasłonami. Bądź wyczulony na tego typu ataki i szybko wtedy przemieszczaj się do innej lokacji na mapie żeby nie odnieść poważnych obrażeń pomimo przebywania w ukryciu. Jeśli Twoja postać dysponuje kamuflażem to możesz na nim alternatywnie polegać i wtedy docieranie do zasłon traci nieco na znaczeniu.
W trakcie trwania walk możesz wydawać polecenia swoim towarzyszom, przy czym jeśli decydujesz się na taki wariant działania to dokładnie wskazuj im kończyny lub głowę jako obszary do atakowania na ciele Architekta. Jeśli ktoś z drużyny zostanie powalony przez bossa to spróbuj uratować taką osobę, ale dokonaj tego w przerwach między atakami Architekta żeby samemu nie stracić wszystkich punktów energii podczas "wskrzeszania" kompana.
Domyślnie słabymi punktami na "ciele" Architekta są przewody przy jego trzech kończynach. Skup się na atakowaniu ich i staraj się żeby były to precyzyjne strzały, dzięki czemu nie będziesz marnował amunicji i innych zapasów.
Po tym jak zadasz dostateczne obrażenia kończynom Architektom odblokuje się możliwość atakowania przewodów przy jego głowie. W tym przypadku jeszcze bardziej skup się na wykorzystywaniu najlepszych broni i umiejętności, a to dlatego, że zniszczenie tych przewodów doprowadzi do zwycięstwa.
Pojedynek z Architektem będzie utrudniany na dwa sposoby. Pierwsze z utrudnień to przyzywanie przez bossa na pomoc mniejszych botów Porzuconych (najsilniejsza ich odmiana w tej bitwie to Niwelatorzy). Musisz wtedy wstrzymywać się z dalszym atakowaniem Architekta i rozprawiać się z pozostałymi Porzuconymi. Uwaga - Podczas atakowania "zwykłych" Porzuconych nadal unikaj ataków Architekta, zwłaszcza że może on wtedy skorzystać z najpotężniejszych umiejętności jakimi dysponuje!
Drugie utrudnienie polega na tym, że po zniszczeniu którejś z kończyn Architekta zacznie się on oddalać. Nie powinno być konieczne użycie Nomada, bo walki wznowisz w niewielkiej odległości od miejsca gdzie zostały one wstrzymane.
Tak jak zostało to już powiedziane, w celu wygrania pojedynku z Architektem musisz pozbawić jego głowę wszystkich punktów energii. Po tym jak boss rozbije się o ziemię podbiegnij do jego głowy i wciśnij przycisk interakcji żeby ustanowić połączenie. Akcja ta zakończy bitwę.