Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak pokonać Architekta Porzuconych na Kadarze? | Walki z bossami poradnik Mass Effect: Andromeda

Ostatnia aktualizacja: 18 kwietnia 2017

Architekt z planety Kadara - Jak pokonać Architekta Porzuconych na Kadarze? | Walki z bossami - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Architekt z planety Kadara

Architekt Porzuconych z planety Kadara to jeden z najpotężniejszych przeciwników do pokonania w grze Mass Effect: Andromeda. Do pojedynku z tym ogromnym robotem możesz przystąpić dzięki dotarciu do północno-zachodniej części planety, ALE dopiero po ukończeniu pobocznego questu Kolonizacja Kadary. Okoliczności spotkania dokładniej opisane zostały na stronie Pokonaj Architekta: Kadara w naszym poradniku.

Zanim przystąpisz do pojedynku z Architektem dobrze byłoby odpowiednio przygotować się:

  • Zapisz stan gry i postaraj się zapamiętać rozłożenie standardowych skrzynek z zaopatrzeniem. Możesz powracać do nich w trakcie walk (o ile nie będzie to zbyt ryzykowne).
  • Jeśli grasz na normalnym poziomie trudności to nie musisz za bardzo martwić się o dobór drużyny. W przypadku gry na wyższych poziomach trudności do rozegrania pojedynku zabierz ze sobą postacie specjalizujące się w kategoriach Walka i Technologia.
  • Do atakowania architekta sprawdzą się bronie do walki na dłuższym dystansie. Bezpośrednie ataki byłyby utrudnione z racji na rozmiary bota, a na dodatek Architekt może się przed nimi dodatkowo bronić. Rozważ użycie karabinu szturmowego lub snajperskiego. Dodatkowo postaraj się wyposażyć w amunicję zapalającą, która będzie mogła zadawać bossowi o wiele większe obrażenia, oraz w samoprzylepne odmiany granatów, którymi będziesz mógł rzucać w słabe punkty na ciele bossa.
Wybieraj większe zasłony i licz się z tym, że niektóre z nich mogą nagle zniknąć - Jak pokonać Architekta Porzuconych na Kadarze? | Walki z bossami - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Wybieraj większe zasłony i licz się z tym, że niektóre z nich mogą nagle zniknąć

W trakcie rozgrywania pojedynku z Architektem staraj się za wszelką cenę unikać pozostawania na otwartej przestrzeni. W okolicy nie ma niestety żadnych zabudowań, ale możesz ustawiać się za wysuwającymi się z ziemi blokami (niektóre z nich potrafią niestety zmienić swoje domyślne położenie). NIE PRÓBUJ jednak zaliczyć całej bitwy z ogromnym robotem pozostając w ukryciu, gdyż niektóre z ataków Architekta mogą zadać ci obrażenia nawet jeśli będziesz chował się za zasłoną. Mowa tu o specjalnych atakach Architekta polegających na podrzuceniu grupy granatów oraz wysłaniu swego rodzaju fali energii. Oba te ataki są na szczęście sygnalizowane przez bossa i o ile się nie zagapisz będziesz miał dość dużo czasu żeby przed nimi uciec (w takich sytuacjach szybko przemieszczaj się w jakieś inne miejsce na mapie). Jeśli Twoja postać dysponuje kamuflażem to możesz na nim polegać w zastępstwie za korzystanie z zasłon lub uzupełniając dzięki niemu taktykę polegania na zasłonach.

W trakcie trwania walk możesz wydawać polecenia swoim towarzyszom, przy czym jeśli decydujesz się na taki wariant działania to dokładnie wskazuj im kończyny lub głowę jako obszary do atakowania na ciele Architekta. Jeśli ktoś z drużyny zostanie powalony przez bossa to spróbuj uratować taką osobę, ale dokonaj tego w przerwach między atakami Architekta żeby samemu nie stracić wszystkich punktów energii podczas "wskrzeszania" kompana.

Ostrzeliwuj kończyny Architekta - Jak pokonać Architekta Porzuconych na Kadarze? | Walki z bossami - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Ostrzeliwuj kończyny Architekta

Domyślnie słabymi punktami na "ciele" Architekta są przewody przy jego trzech kończynach. Skup się na atakowaniu ich i staraj się żeby były to precyzyjne strzały, dzięki czemu nie będziesz marnował amunicji i innych zapasów.

Osłabiaj przewody na głowie Architekta gdy tylko stanie się to możliwe - Jak pokonać Architekta Porzuconych na Kadarze? | Walki z bossami - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Osłabiaj przewody na głowie Architekta gdy tylko stanie się to możliwe

Po tym jak zadasz dostateczne obrażenia kończynom Architektom odblokuje się możliwość atakowania przewodów przy jego głowie. W tym przypadku jeszcze bardziej skup się na wykorzystywaniu najlepszych broni i umiejętności, a to dlatego, że zniszczenie tych przewodów doprowadzi do zwycięstwa.

Staraj się zawsze zniszczyć wszystkie zwykłe boty zanim osłabianie Architekta stanie się ponownie możliwe - Jak pokonać Architekta Porzuconych na Kadarze? | Walki z bossami - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Staraj się zawsze zniszczyć wszystkie zwykłe boty zanim osłabianie Architekta stanie się ponownie możliwe

Pojedynek z Architektem będzie utrudniany na dwa sposoby. Pierwsze z utrudnień to przyzywanie przez bossa na pomoc mniejszych botów Porzuconych (najsilniejsza ich odmiana w tej bitwie to Niwelatorzy - zachodź ich od flanki lub niszcz odpowiednimi atakami ich tarcze). Musisz wtedy wstrzymywać się z dalszym atakowaniem Architekta i rozprawiać się z pozostałymi Porzuconymi. Uwaga - Podczas atakowania "zwykłych" Porzuconych nadal unikaj ataków Architekta, zwłaszcza że może on wtedy skorzystać z najpotężniejszych umiejętności jakimi dysponuje!

Drugie utrudnienie polega na tym, że po zniszczeniu którejś z kończyn Architekta zacznie się on oddalać. Nie musisz w takich sytuacjach używać Nomada. Wyrusz pieszo za Architektem i zaczekaj aż "rozstawi się" w nowym miejscu żeby móc wznowić pojedynek.

Podbiegnij do głowy powalonego bossa - Jak pokonać Architekta Porzuconych na Kadarze? | Walki z bossami - Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
Podbiegnij do głowy powalonego bossa

Tak jak zostało to już powiedziane, w celu wygrania pojedynku z Architektem musisz pozbawić jego głowę wszystkich punktów energii. Po tym jak boss rozbije się o ziemię podbiegnij do jego głowy i wciśnij przycisk interakcji żeby ustanowić połączenie.