Wyrwij serce | Voeld | Zadania w Helejosie w Mass Effect Andromeda poradnik Mass Effect: Andromeda
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Odblokowanie: Automatycznie po ukończeniu zadania Poznaj rodzinkę [Voeld: Techiix].
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Wyrwij serce. To jedno z bardziej rozbudowanych zadań w Helejosie (pobocznych questów) gry Mass Effect: Andromeda i możesz się nim zająć podczas pobytu na planecie Voeld. Quest ten dotyczy zaatakowania bazy kettów znajdującej się na Voeld.
- Odblokowanie zadania
- Opcjonalnie: Obserwuj tarczę kettów
- Zbadaj bazę kettów
- Wyłącz kettowskie generatory
- Zniszcz kettowski terminal bezpieczeństwa
- Dostań się do rdzenia posterunku
- Zniszcz wszystkie trzy platformy do lądowania
- Wyeliminuj Prefektkę
- Zlikwiduj posterunek
- Wróć do Buxil
Odblokowanie zadania
Quest ten staje się dostępny po zaliczeniu innego pobocznego questu na Voeld - Poznaj rodzinkę. Wspomniane zadanie kończy się rozmową z Buxil w lokacji Techiix i przekazaniem jej nośnika danych z kodami kettów. Dzięki przeprowacdzeniu rozmowy i podarowaniu Buxil wspomnianego dysku z danymi dowiesz się o bazie kettów i pojawi się możliwość jej infiltracji.
Opcjonalnie: Obserwuj tarczę kettów
To bardzo prosty cel misji. Dotrzyj w pobliże starożytnego miasta Ja Niihk, które otoczone jest polem siłowym i wysłuchaj komentarza na temat tarczy.
Zbadaj bazę kettów
Musisz dotrzeć do południowo-wschodniej części mapy, bo to właśnie tam znajduje się górska droga prowadząca do bazy kettów. Nie przejmuj się początkowymi wskazaniami na mapie, gdyż nowe znaczniki będą automatycznie aktualizowane w trakcie podróży. Górę, przy której znajduje się baza kettów, będziesz musiał okrążyć podążając w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Po drodze możesz napotkać eirocha (zabij go lub mu ucieknij) oraz aktywować co najmniej jedną stację przesyłową. Docelowo musisz dotrzeć do wejścia do jaskini. Konieczne okaże się tam opuszczenie pokładu Nomada i odbycie reszty podróży pieszo.
Podczas przeprawy przez jaskinie zajmuj się eliminacją kettów i uważaj na towarzyszące im potwory, które dzięki używaniu kamuflażu mogą łatwo zaskakiwać drużynę. Dotrzesz wkrótce do aktywnej tarczy ochronnej (pola siłowego), aczkolwiek po wysłuchaniu rozmowy z Buxil będziesz mógł skorzystać z konsoli żeby ją wyłączyć. Wznów przemarsz i po wyjściu z jaskini podążaj nową górską ściezką w stronę widocznej w oddali bazy.
Uwaga - Po dotarciu do głównej części bazy będziesz mógł zająć się także wyłączeniem matrycy bezpieczeństwa kettów i jest to częścią pobocznego zadania Prawda czy fałsz. Warto dokonać tego przed zaliczeniem kolejnych kroków w ramach opisywanego questu.
Wyłącz kettowskie generatory
Generatory znajdują się w różnych częściach bazy i możesz do nich docierać w dowolnej kolejności. W trakcie wykonywania tego zadania oprócz kettów uważaj też na wieżyczki - możesz je niszczyć (są dość wytrzymałe) lub wykorzystywać to, że są one stacjonarne i utrzymywać się poza ich polem rażenia. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że sabotowanie każdego generatora doprowadzi do pojawienia się w bazie posiłków. Eliminuj nowych kettów i rozglądaj się podczas walk za skrzynkami z zaopatrzeniem.
Zniszcz kettowski terminal bezpieczeństwa
Terminal znajduje się na wyższym poziomie w południowej części bazy. Dotrzyj tam i wejdź w interakcję z terminalem żeby go sabotować.
Dostań się do rdzenia posterunku
Do rdzenia prowadzi pomost zlokalizowany w zachodniej części bazy kettów. Zaprowadzi Cię on do pomieszczenia z nową konsolą, której należy użyć. Wskocz do dużej dziury w podłodze i dokończ liniową podróż do ostatniej dużej części bazy - lądowiska.
Zniszcz wszystkie trzy platformy do lądowania
Platformy znajdują się w różnych częściach lądowiska i sabotowanie ich jest niestety trudniejsze niż mogłoby się to wydawać. Gra nie pozwoli ci od razu sabotować wybranej platformy, bo najpierw będziesz musiał dotrzeć do jednego z terminali obejścia i uaktywnić go. Oprócz tego musisz oczywiście mieć na uwadze obecność nowych kettów w hangarze i na bieżąco eliminować ich. W szczególności staraj się szybko eliminować "elitarnych" kettów - naznaczonych. Za takim działaniem przemawia to, że jedna z umiejętności pozwala im na ukrywanie okolicznych kettów przed drużyną.
Wyeliminuj Prefektkę
Prefektka reprezentuje bardzo potężną odmianę kettów zwanych ascendentami (Ascendant). Musisz przede wszystkim liczyć się z tym, że prefektka może wyprowadzać poważniejsze ataki, między innymi polegające na wypuszczaniu swojego rodzaju kulistych piorunów zadających obrażenia energetyczne. Problemem jest także jej osłabianie, gdyż jest ona otoczona tarczą ochronną. W celu rozwiązania tego problemu skup się na zniszczeniu zaznaczonej na powyższym obrazku sfery, która krąży wokół prefektki (możesz celować w nią z oddali z broni z lunetą lub zbliżyć się do niej i używać np. dobrej strzelby). Dopiero po zniszczeniu tej sfery prefektka stanie się wrażliwa na standardowe ataki i warto od tego momentu skupić się na używaniu broni, umiejętności i mocy wymierzonych w osłabianie pancerzy wrogów.
Po zamordowaniu prefektki zajmij się także wszystkimi pozostałymi kettami przebywającymi w hangarze (część z nich może stacjonować na innym poziomie od tego, na którym stoczyłeś pojedynek z prefektką).
Zlikwiduj posterunek
Skieruj się po walkach do windy i użyj jej żeby dotrzeć do najwyższego pomieszczenia bazy. Do odnalezienia jest tu ostatnia konsola. Sabotowanie jej doprowadzi do zwiększenia poziomu zdatności na Voeld aż o 10 procent.
Wróć do Buxil
Uwaga - Nie musisz wracać się do miejsca, w którym rozpocząłeś ten quest. Buxil pojawi się w tej części bazy, w której sabotowałeś wcześniej generatory i obszar ten pokazuje dołączony obrazek. Porozmawiaj z Buxil żeby zaliczyć ten quest i odblokować nowe zadanie Tajemnice z przeszłości, które dotyczy odwiedzenia starożytnego angarskiego miasta (stało się ono dostępne dzięki wyłączeniu ogromnej tarczy kettów).
Nagrody za ukończenie zadania: XP, punkty zdatności Andromedy, odblokowanie pobocznego zadania Tajemnice z przeszłości.