Witch | Klasy w Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Jedna z klas hybrydowych, łączących cechy zabójcy (zdolności Scoundrel) i maga (drzewko Necromancer). Dzięki temu Czarownik jest w stanie ranić wrogów przy pomocy zaklęć, a w razie potrzeby może dostać za plecy wroga, by przy pomocy sztyletów zadać dodatkowe obrażenia. Postać ta jest w stanie zadawać spore obrażenia fizyczne, przeklinać wrogów i przywoływać na pole walki potwory, które wspomogą drużynę.
Poniżej znajdziesz parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.
Atrybuty
W przypadku Czarownika domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.
Nazwa atrybutu | Wartość | Znaczenie |
Finesse | +1 | Bonus do finezji przyda się podczas korzystania z broni do walki na dystans, jak i ze sztyletów, a także by wzmocnić zdolności z drzewek Scoundrel i Huntsman. |
Intelligence | +1 | Wskazana premia pozwala na większą skuteczność ataku i zadawanie większych obrażeń przy pomocy żywiołów, ale też zaklęć. Dodatkowa inteligencja podnosi także nieznacznie pancerz magiczny postaci. |
Constitution | +1 | Punkt kondycji zwiększy ilość posiadanych przez postać punktów zdrowia, co przełoży się na jej większą żywotność. |
Zdolności i Talent
W przypadku Czarownika rozwinięto trzy zdolności.
Nazwa | Wartość | Komentarz |
Scoundrel | 1 | Premia do obrażeń przy wykorzystaniu zdolności z tej szkoły doskonale współgra z dodatkowym punktem Finesse - spora część zdolności Scoundrel wymaga korzystania ze sztyletów. |
Necromancer | 1 | Dodatkowy procent wykradania życia w oparciu o obrażenia, które ingerują bezpośrednio w zdrowie przeciwnika pozwoli na stopniową regenerację, dzięki czemu możesz skupić się na zadawaniu obrażeń. |
Persuasion | 1 | Premia do Perswazji pozwoli wywierać większy wpływ na postacie niezależne. |
Talent
Leech - możliwość regeneracji punktów zdrowia w czasie, gdy bohater stoi w kałuży krwi.
Umiejętności startowe
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Raise Bloated Corpse | Bardzo użyteczna zdolność, która pozwala ożywić stwora ze zwłok innego przeciwnika. Stwór posiada sporo punktów zdrowia i jest w stanie się wysadzić, zadając obszarowe obrażenia. |
| Chloroform | Niszczy X punktów pancerza magicznego (zależne od atrybutu Finesse postaci) i usypia cel, jeśli ten nie miał pancerza magicznego. Warto pamiętać, iż zdolność sama w sobie nie zadaje obrażeń. |
| Mosquito Swarm | Zdolność pozwala zadać wrogowi obrażenia fizyczne (a więc blokowane przez pancerz fizyczny, a nie magiczny, jak większość zaklęć) i uzdrowić postać o wartość zależną od zadanych obrażeń. |
Czarownik a Rasy
Rasa | Predyspozycje | Komentarz |
Elf | Brak | Oczywiście brak odgórnych predyspozycji związanych z premią do atrybutów nie przekreśla możliwości stworzenia postaci o tej rasy z tą klasą, ale należy mieć na uwadze, że efektywność bohatera może być niższa niż w przypadku innych ras. |
Człowiek | Średnie | W tym przypadku nie mamy do czynienia z kompletnym pokryciem parametrów, ale dzięki bazowej premii do Dowcipu (Wits) masz znacznie wyższy współczynnik inicjatywy, który pozwoli na lepsze pozycjonowanie w trakcie starć lub eliminowanie zagrożeń zanim zdążą ci zaszkodzić. |
Krasnolud | Brak | Podobnie jak w przypadku Elfa, żaden z rasowych atrybutów lub zdolności nie wpływa korzystnie dla budowania Czarownika w oparciu o tę klasę. |
Jaszczur | Duże | Dwa dodatkowe punkty do Inteligencji oraz bierny bonus do Perswazji zdecydowanie klasyfikują Jaszczury, jako rasę o szczególnych predyspozycjach do tej klasy. |
Które zdolności wybrać?
Witch posiada dostęp do dwóch szkół (Necromancer i Scoundrel), przez co wybierać może spośród 8 startowych zdolności. Jednakże, zdolności domyślne z którymi startuje ta klasa są bardzo użyteczne i dobrane w odpowiedni sposób - nie warto ich zmieniać, gdyż zmniejszy to tylko stkueczność tej klasy. Z tego też powodu najlepiej korzystać ze zdolności Raise Bloated Corpse, Chloroform i Mosquito Swarm.