Nieumarli w Divinity Original Sin 2 | Drużyna Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Czy warto prowadzić nieumarłego w Divinity: Original Sin 2? Sprawdź, jakie zalety ma nieumarły!
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Nieumarli nie są oddzielną rasą, gdyż występują w czterech wersjach: nieumarły elf, człowiek, krasnolud i jaszczur. Z tego też powodu traktować należy ich raczej jako wariant wymienionych ras. Dzięki specjalnemu przedmiotowi mogą także przyjąć postać każdej z czterech "żyjących" ras, zyskując dostęp do ich talentów i zdolności specjalnych - o tym jednak przeczytasz w rozdziale "Żywy lub nieumarły - jak nieumarły zmienia rozgrywkę?".
Pamiętaj:
Niezależnie od tego, czy twój nieumarły przyjął maskę krasnoluda czy człowieka, wciąż będzie potrafił otwierać drzwi palcami!
- Umiejętność specjalna
- Talenty - nieumarły elf
- Talenty - nieumarły człowiek
- Talenty - nieumarły krasnolud
- Talenty - nieumarły jaszczur
Umiejętność specjalna
Nazwa | Play Dead | Dome of Protection |
Ikona | ||
Opis | Pozwala oszukać wrogów, przez co myślą, że postać została zabita. Odnowienie wszystkich zdolności zostanie wstrzymane, a każda akcja podjęta przez postać przerwie efekt. | Tworzy barierę ochronną, która regeneruje utracone punkty pancerza fizycznego i magicznego co każdą turę, a także zwiększa odporności na wszystkie żywioły. |
Specjalne | 100% szansa na zmianę statusu na 3 tury | Odnawia X punktów pancerza fizycznego i magicznego co turę przez okres 5 tur. Ilość odnawianych punktów zależy od poziomu postaci. |
Koszt | 0 punktów akcji / 0 slotów pamięci | 1 punkt akcji / 0 slotów pamięci / 1 Source Point |
Czas odnowienia | 6 tur | 6 tur |
Komentarz | Ciekawa, acz bardzo sytuacyjna zdolność. Udawanie trupa podczas walki pozwala postaci zdjąć z siebie uwagę wrogów, przez co ci skupią się na pozostałych postaciach. Problemem jest jednak fakt, iż postać w tym czasie dalej będzie otrzymywać obrażenia od efektów (jak podpalenie) i jej zdolności nie będą się odnawiać. Ze zdolności lepiej korzystać w naprawdę kryzysowych sytuacjach - w większości przypadków lepiej jest po prostu wykorzystać inne zdolności do przeżycia. | Jedna z unikalnych zdolności startowych, która dostępna jest jedynie dla postaci stworzonej przez gracza. Zdolność pozwala stworzyć niewielką barierę ochronną, wewnątrz której wszyscy sojusznicy będą mieć zwiększoną odporność na wszystkie żywioły i każdej tury odzyskiwać będą punkty pancerza fizycznego i magicznego. Dokładna ilość uzależniona jest poziomu postaci, która rzuca zaklęcie. Jest to jedna z najlepszych zdolności wsparcia w grze. Objęte nią postacie są praktycznie niemożliwe do zabicia, nie licząc sytuacji, w których jedna z nich otrzymuje obrażenia od kilku przeciwników po kolei. Doskonale nadaje się do niwelowania skutków zdolności i ataków obszarowych. Pamiętać należy jednak, iż zdolność działa tylko wtedy, gdy postacie znajdują się wewnątrz bańki - gdy ją opuszczą, efekt minie. Ze zdolności tej można korzystać dopiero wtedy, gdy postać dla której jest ona dostępna nie będzie już mieć u szyi obroży (Collar) i będzie mieć dostęp do punktów Source Points. Sposoby na zdjęcie obroży i zdobycie Source Points znajdziesz w rozdziałach "Jak zdjąć obrożę?" i "Jak zdobyć Source Points?". |
Uwaga - nieumarli posiadają te same zdolności specjalne, niezależnie od tego, jakiej rasy są.
Talenty - nieumarły elf
Nazwa | Undead | Corpse Eater |
Opis | Sprawia, iż trucizna leczy postać, lecz normalne efekty uzdrawiające powodują obrażenia. | Może pożerać zwłoki by uzyskać dostęp do wspomnień ich właściciela. |
Komentarz | Potężny talent, jednak trzeba nauczyć się z niego korzystać. Postać na starcie otrzymuje 200% odporności na truciznę, przez co wszystkie efekty trucizny (zaklęcia, obrażenia i trujące jedzenie) sprawia, iż odnawia się jej zdrowie. Problemem jest jednak fakt, iż normalne efekty uzdrawiające ranią postać - wrogowie mogą więc wykorzystać przeciwko niej zdolności nakładające regenerację, by zadawać obrażenia. Dobrym sposobem radzenia sobie z tym efektem jest wyposażenie postaci w dużą ilość pancerza fizycznego, gdyż efekty uzdrawiające muszą się najpierw przez niego przebić (a nie jak w przypadku "normalnych" zaklęć przez pancerz magiczny), zanim zaczną ranić postać. | Bardzo ciekawa zdolność, która przemawia za tym, by zawsze mieć przynajmniej jednego elfa w swojej drużynie. Za pomocą tej umiejętności nasz bohater może sięgnąć do wspomnień zmarłego i poznać jego wspomnienia, dodatkowo zjedzenie części ciała leczy bohatera o 60 punktów zdrowia. Co najważniejsze nasz elf może w ten sposób nauczyć się nowych zdolności, które znane były zmarłemu i nie potrzebuje do tego księgi umiejętności. Oczywiście nie masz wpływu na to jaką umiejętność pozna bohater, ale skoro to bonus to nie można narzekać. W oddzielnym rozdziale tego poradnika znajdziesz informacje dotyczące tego, które zdolności zyskać można poprzez zjadanie poszczególnych części ciała. |
Talenty - nieumarły człowiek
Nazwa | Undead | Ingenious |
Opis | J/w | Bierny bonus +2 do Inicjatywy i 5% szans na trafienie krytyczne. |
Komentarz | J/w | Talent, który przyda się tak naprawdę każdej postaci. Zwiększenie Inicjatywy pozwoli postaci wykonać ruch przed innymi. Talent ten także podnosi szansę na trafienie krytyczne o aż 5%. Daje to także doskonałe podwaliny pod postacie, które cenią sobie wysoką szansę na trafienie krytyczne, tacy jak zabójcy czy łucznicy. |
Talenty - nieumarły krasnolud
Nazwa | Undead | Strudy |
Opis | J/w | Bierny bonus, zwiększający punkty zdrowia (Vitality) o 10% i szansę na unik (Dodge) o 5%. |
Komentarz | J/w | Bardzo użyteczny talent, który przyda się tak postaci walczącej na dystans, jak i wojownikowi skupiającemu na sobie uwagę pobliskich wrogów. |
Talenty - nieumarły jaszczur
Nazwa | Undead | Sophisticated |
Opis | j/w | Bierny bonus +2 odporności na ogień (Fire Resistance) i 10% odporności na truciznę (Poison Resistance). |
Komentarz | j/w | Bardzo użyteczny talent, który oferuje dość spory bonus do odporności na ogień i truciznę. Przydaje się głównie dla wojowników i postaci walczących w zwarciu, którzy narażeni są na te dwa żywioły najbardziej, jednak dodatkowa odporność zawsze jest w cenie. |