Ifan Ben-Mezd | Bohaterowie fabularni w Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Jaką klasę postaci wybrać dla Ifana Ben-Mezda? Dowiedz się wszystkiego o roli Ifana Ben-Mezda w drużynie w Divinity: Original Sin 2.
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Kolejna i zarazem pierwsza postać ludzka, która dołączyć może do drużyny gracza (pod warunkiem, iż nie został on wybrany jako twoja główna postać). Znaleźć go można tuż za głównym wejściem do Fort Joy. W tym rozdziale znajdziesz informacje dotyczące samej postaci, dostępnych dla niej klas (i ich opisy), a także klas rekomendowanych w przypadku wyboru Ifana jako postaci głównej lub kompana.
Rekomendowana klasa postaci dla Ifana
Ifan Ben-Mezd sprawdza się najlepiej (zarówno jako towarzysz oraz jako postać główna) w roli:
- Rogue, Shadowblade, Ranger lub Wayfarer - z uwagi na talent Ingenious, który podnosi inicjatywę i szansę na trafienie krytyczne postaci, Ifan doskonale sprawdzi się w roli zabójcy lub łucznika, który musi poruszać się szybko i zadawać możliwie największe obrażenia.
- Conjurer - jego zdolność specjalna, Summon Ifan's Soul Wolf znacznie zyskuje za sprawą umiejętności Summoning. Po zainwestowaniu 5 punktów, Wilk będzie w stanie w pojedynkę pokonać kilku wrogów.
Informacje podstawowe
Nazwa | Opis |
Płeć | Mężczyzna |
Rasa | Człowiek (Human) |
Tagi | Ifan, Soldier, Human, Male, Outlaw |
Talenty | Thrifty - postać otrzymuje +1 do zdolności Bartering. Ingenious - postać otrzymuje +2 do Inicjatywy i +5% szansy na trafienie krytyczne. |
Uwaga - Tagi wykorzystywane są podczas rozmów z innymi postaciami, by zyskać dostęp do unikalnych opcji dialogowych.
Specjalne zdolności
Ikona | Nazwa | Opis |
Encourage | Zdolność unikalna dla ludzi (Human). Zwiększa atrybuty Strength, Finesse, Constitution i Intelligence wszystkich pobliskich sojuszników (włącznie z rzucającym zaklęcie). Premie do atrybutów rosną wraz z rozwojem postaci. | |
Summon Ifan's Soul Wolf | Zdolność dostępna tylko dla Ifana. Przywołuje wilka, który następnie towarzyszył będzie drużynie w walce. Efekt utrzymuje się przez 10 rund. Statystyki wilka (punkty zdrowia, pancerz magiczny i fizyczny, zadawane obrażenia) rosną wraz z poziomem umiejętności Summoning rzucającego. |
Klasy postaci Ifana
Ifan Ben-Mezd ma dostęp do 14 klas postaci, opisanych wewnątrz poniższej tabeli. W przypadku klasy wybieranej dla gracza (jeśli twoją główną postać ma stanowić Ifan) możesz dowolnie modyfikować zdolności początkowe i atrybuty, jednak jeśli dobierasz klasę dla kompana, nie będziesz mieć możliwości zmiany czegokolwiek.
Klasa | Premie początkowe | Zdolności początkowe i talent | Broń początkowa |
Battlemage | +1 Strength +1 Intelligence +1 Constitution +1 Aerotheurge +1 Warfare +1 Persuasion | Blinding Radiance Battering Ram Shocking Touch Talent Comeback Kid - jeśli punkty zdrowia postaci spadną do 0, zostanie ona wskrzeszona z 20% maksymalnych punktów zdrowia. Efekt aktywuje się raz w ciągu walki - jeśli postać zostanie wskrzeszona zwojem, talent będzie mógł aktywować się ponownie. | 2x Sharp Stone on a Stick (jednoręczny topór, 4-5 obrażeń fizycznych) |
Cleric | +1 Strength +1 Intelligence +1 Constitution +1 Hydrosophist +1 Necromancer +1 Bartering | Decaying Touch Restoration Blood Sucker Talent Hothead - gdy postać posiada 100% punktów zdrowia, otrzymuje premię +10% do szansy na trafienie krytyczne i +20% celności. | Claw Hammer (jednoręczna buława, 4-5 obrażeń fizycznych) Makeshift Shield (tarcza, 6 punktów magicznego pancerza i 8 punktów fizycznego pancerza) |
Conjurer | +1 Intelligence +2 Constitution +1 Summoning +1 Loremaster +1 Leadership | Conjure Incarnate Dimensional Bolt Elemental Totem Talent Pet Pal - pozwala postaci rozmawiać ze zwierzętami. | Makeshift Wand (różdżka 2-3 obrażeń od losowo dobranego elementu) |
Enchanter | +2 Intelligence +1 Constitution +1 Hydrosophist +1 Aerotheurge +1 Loremaster | Electric Discharge Hail Strike Rain Talent Far Out Man - zwiększa zasięg zwojów i zaklęć o 2 metry. | Improvised Staff (kostur, 5-7 obrażeń od losowo dobranego elementu) |
Fighter | +1 Strength +2 Constitution +1 Warfare +1 Geomancer +1 Bartering
| Battle Stomp Bouncing Shield Fortify Talent Opportunist - pozwala na wykonanie postaci darmowego ataku, gdy obok niej przebiega wróg. | Knife On a Stick (jednoręczny miecz, 4-5 obrażeń fizycznych) Makeshift Shield (tarcza, 6 punktów magicznego pancerza i 8 punktów fizycznego pancerza) |
Inquisitor | +1 Strength +1 Intelligence +1 Constitution +1 Warfare +1 Necromancer +1 Telekinesis | Blood Sucker Battering Ram Mosquito Swarm Talent Executioner - daje postaci 2 AP po wykonaniu ciosu, który zabije wroga. Efekt aktywuje się raz podczas rundy. | Makeshift Club (dwuręczna buława, 6-7 obrażeń fizycznych) |
Knight | +2 Strength +1 Constitution +1 Warfare +1 Two-Handed +1 Bartering | Battle Stomp Battering Ram Crippling Blow Talent Opportunist - pozwala na wykonanie postaci darmowego ataku, gdy obok niej przebiega wróg. | Cracked Twohander (dwuręczny miecz, 6-7 obrażeń fizycznych) |
Metamorph | +2 Strength +2 Finesse +1 Two-Handed +1 Polymorph +1 Persuasion | Tentacle Lash Chicken Claw Bull Horns Talent Opportunist - pozwala na wykonanie postaci darmowego ataku, gdy obok niej przebiega wróg. | Wooden Pitchfork (włócznia, 6-7 obrażeń fizycznych) |
Ranger | +2 Finesse +1 Wits +1 Huntsman +1 Pyrokinetic +1 Lucky Charm | Ricochet Peace of Mind Elemental Arrowheads Talent Arrow Recovery - daje postaci 33% szansy na odzyskanie specjalnej strzały po jej wystrzeleniu. | Twig With a String (łuk, 5-6 obrażeń fizycznych) |
Rogue | +2 Finesse +1 Constitution +1 Scoundrel +1 Sneaking +1 Dual Wielding | Throwing Knife Backlash Adrenaline Talent The Pawn - daje postaci 1 dodatkowy punkt AP na ruch. Punkt wykorzystać można na początku każdej rundy i tylko na ruch. | 2x Shiv (sztylet, 3-4 obrażeń fizycznych) |
Shadowblade | +2 Finesse +2 Wits +1 Scoundrel +1 Polymorph +1 Thievery | Chameleon Cloak Backlash Chicken Claw Talent Guerilla - zwiększa zadawane przez postać obrażenia o 40% gdy ta się skrada (Sneaking). Nie działa podczas korzystania z efektów nakładających niewidzialność (Invisibility). | Shiv (sztylet, 3-4 obrażeń fizycznych) |
Wayfarer | +2 Finesse +1 Intelligence +1 Huntsman +1 Geomancer +1 Bartering | Pin Down Fossil Strike Elemental Arrowheads Talent Pet Pal - pozwala postaci rozmawiać ze zwierzętami. | Toy Crossbow (Kusza, 6-7 obrażeń fizycznych) |
Witch | +1 Finesse +1 Intelligence +1 Constitution +1 Scoundrel +1 Necromancer +1 Persuasion | Raise Bloated Corpse Chloroform Mosquito Swarm Talent Leech - leczy postać, gdy ta stoi w kałuży krwi. | Shiv (sztylet, 3-4 obrażeń fizycznych) |
Wizard | +2 Intelligence +1 Constitution +1 Pyrokinetic +1 Geomancer +1 Loremaster | Searing Daggers Fossil Strike Ignition Talent Far Out Man - zwiększa zasięg zwojów i zaklęć o 2 metry. | Makeshift Wand (różdżka 2-3 obrażeń od losowo dobranego elementu) |