Rogue | Klasy w Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Zgodnie z powszechnie przyjętym schematem Łotrzyk to klasa, która łączy wysoką zręczność z wytrzymałością i walczy w bliskim lub średnim dystansie. Warto ustawiać się za plecami przeciwnika, aby zadawać obrażenia krytyczne.
Dobry Rogue odznacza się również wysokim współczynnikiem Wits, który pozwala mu częściej wyprowadzać ataki kończące się zadaniem obrażeń krytycznych. Pierwsze etapy gry mogą być stosunkowo trudne z uwagi na brak solidnej broni, ale z czasem twój "rogal" będzie potrafił w jednej turze pozbawiać przeciwnika całego paska HP.
Poniżej znajdzie parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.
Atrybuty
W przypadku Łotrzyka domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.
Nazwa atrybutu | Wartość | Znaczenie |
Finesse | +2 | Ciche eliminowanie przeciwników wymaga zręczności. Duża premia do finezji pozwoli zadawać większe obrażenia, tym bardziej, że większość narzędzi łotrzyka skaluje się z tym atrybutem. |
Constitution | +1 | Dodatkowy punkt zwiększający ilość punktów zdrowia przyda się na postaci, która skupia się w głównej mierze na zadawaniu obrażeń, w dodatku na bliskim dystansie, a nie na wytrzymałości. |
Zdolności i Talent
W przypadku Łotrzyka rozwinięto trzy zdolności.
Nazwa | Wartość | Komentarz |
Scoundrel | 1 | Większy mnożnik obrażeń krytycznych i prędkość poruszania pomogą wyprowadzać silne ciosy krytyczne, o ile tylko w tym zestawie znajdzie się miejsce dla wysokiego współczynnika szansy na trafienie krytyczne. |
Sneaking | 1 | Zdolność pozwalająca postaci łatwiej skradać się obok postaci, zmniejszając szansę, iż ją wykryją. |
Dual Wieldning | 1 | Podstawowymi narzędziami łotrzyka są dwa sztylety, więc premia do obrażeń zadawanych przy tego typu broni jest jak najbardziej wskazana. |
Talent
The Pawn - pozwala postaci wykonać darmowy ruch odpowiadający 1AP na początku każdej tury.
Umiejętności startowe
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Throwing Knife | Ważna umiejętność, która pozwala uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji. Dzięki rzutowi nożem, możesz skutecznie uszczuplić siły witalne przeciwnika. Szczególnie dobrze działa na przeciwników odwróconych do ciebie plecami. |
| Adrenaline | W zależności od podjętych przez ciebie decyzji możesz pożyczyć od siebie kilka punktów akcji z kolejnej tury. Dzięki temu możesz zająć lepszą pozycję, albo dobić osłabionego przeciwnika tuż przed jego turą. |
| Backlash | Potężna i absolutnie niezbędna zdolność dla każdej postaci budowanej jako skrytobójca. Pozwala doskoczyć bohaterowi do celu i wykonać atak w plecy, gwarantujący dodatkowe obrażenia. Co więcej, sama zdolność jest bardzo tania - jej aktywacja zużywa 1 AP. |
Łotrzyk a Rasy
Rasa | Predyspozycje | Komentarz |
Elf | Duże | Bierna premia do finezji zwiększy skuteczność skrytobójczych działań już na początku rozgrywki. Wystarczy delikatnie rozwinąć współczynniki witalności i inicjatywy, by uczynić z elfa doskonałego zabójcę. |
Człowiek | Średnie | Dzięki wysokiej inicjatywie może zająć lepsze pozycje i ustawić się do przeciwników tak, by jego ataki trafiały w ich plecy. |
Krasnolud | Brak | Brak solidnych predyspozycji, do osiągnięcia wysokiej skuteczności w tej klasie na początkowym etapie gry. |
Jaszczur | Brak | Tak jak powyżej, jaszczury dobrze sprawdzają się w klasach opartych na magii i hybrydowych, tam powinieneś je kierować. |
Które zdolności wybrać?
Rogue posiada dostęp do jednej szkoły, Scoundrel, przez co wybierać może spośród 4 startowych zdolności. Jednakże, rozpoczyna on domyślnie z najlepszymi dostępnymi zdolnościami, nie ma więc sensu niczego zmieniać. Z tego też powodu najlepiej korzystać ze zdolności Adrenaline, Throwing Knife i Backlash.