Shadowblade | Klasy w Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Klasa, która równoważy skuteczność w walce wręcz, umiejętności eliminowania przeciwników z zaskoczenia, a jednocześnie polega też na zdolnościach magicznych. Ciężko ją prowadzić w każdym z tych wariantów, więc dla utrzymania wysokiej skuteczności musisz się skupić na dwóch z trzech wymienionych aspektów. Dzięki operowaniu tylko jednym sztyletem, bohater może swobodnie korzystać z tarczy, co jednocześnie czyni z niego dobrego partnera tanka w pierwszej linii.
Poniżej znajdzie parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.
Atrybuty
W przypadku Skrytobójcy domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.
Nazwa atrybutu | Wartość | Znaczenie |
Finesse | +2 | Z uwagi na klasowe predyspozycje do posługiwania się sztyletem, ważny jest rozwój atrybutu, z którym skaluje się tego typu broń. |
Wits | +2 | Wits daje postaci zwiększoną Inicjatywę i szansę na trafienie krytyczne - obie te rzeczy są bardzo przydatne na klasie skrytobójcy. |
Zdolności i Talent
W przypadku Skrytobójcy rozwinięto trzy zdolności.
Nazwa | Wartość | Komentarz |
Scoundrel | 1 | Połączenie sztyletu z wysoką premią do mnożnika obrażeń krytycznych znakomicie uszczupla siły witalne przeciwników. |
Thievery | 1 | Zdolność pozwalająca postaci okradać innych i łatwiej rozbrajać zamki. |
Polymorph | 1 | Punkt w Polymorph daje tej klasie dostęp do potężnych zdolności z tej szkoły, które są szczególnie skuteczne podczas pierwszych godzin gry. Punkt w tej zdolności to także powód tego, iż klasa ta ma aż 4 dodatkowe punkty do atrybutów. |
Talent
Guerilla - pozwala postaci zadawać 40% obrażeń więcej podczas wykonywania ataków z ukrycia.
Umiejętności startowe
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Chamelon Cloak | Zdolność, która pozwala postaci stać się niewidzialną - idealny wybór dla skrytobójcy, który potrzebuje zniknąć z pola widzenia. |
| Backlash | Potężna i absolutnie niezbędna zdolność dla każdej postaci budowanej jako skrytobójca. Pozwala doskoczyć bohaterowi do celu i wykonać atak w plecy, gwarantujący dodatkowe obrażenia. Co więcej, sama zdolność jest bardzo tania - jej aktywacja zużywa 1 AP. |
| Chicken Claw | Przydatna zdolność, która pozwala zamienić wroga w kurczaka, gdy ten nie posiada pancerza fizycznego. Efekt ten działa podobnie do efektu Frightened - wróg traci kontrolę nad jednostką, która biega bezczynnie po całym polu walki. Minusem zdolności jest fakt, iż nie zadaje ona żadnych obrażeń i by była skuteczna wymaga pozbawienia wroga pancerza fizycznego - jej skuteczność maleje więc stosunkowo szybko. |
Skrytobójca a Rasy
Rasa | Predyspozycje | Komentarz |
Elf | Duże | Dla wszystkich klas opartych chociaż częściowo na zręczności elfy mają najlepsze predyspozycje. W tym przypadku może pomóc również możliwość jedzenia znalezionych części ciała, które pomogą w regeneracji punktów zdrowia. |
Człowiek | Brak | Duża naturalna premia do inicjatywy może być pomocna na początku rozgrywki, ale lepiej poszukać innej rasy do tej roli. |
Krasnolud | Brak | Brak jakichkolwiek predyspozycji związanych z atrybutami lub naturalnymi umiejętnościami. |
Jaszczur | Średnie | Klasa opiera się częściowo na inteligencji, więc z braku lepszej alternatywy można do tej roli wskazać jaszczura. Gwarantuje to większą skuteczność umiejętności startowych, ale kosztem obrażeń zadawanych w zwarciu. |
Które zdolności wybrać?
Shadowblade posiada dostęp do dwóch szkół (Scoundrel i Polymorph), przez co wybierać może spośród 8 startowych zdolności. Zdolności te dobrane są w optymalny sposób, jednak warto wprowadzić niewielkie modyfikacje, by zwiększyć skuteczność tej postaci - wszystko przedstawione zostało wewnątrz poniższej tabeli.
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Chamelon Cloak | Zdolność bardzo przydatna dla tej postaci, więc nie warto jej zmieniać. |
| Backlash | Kolejna kluczowa zdolność, której nie należy ruszać. |
| Adrenaline | Zdolność, którą warto wziąć za Chicken Claw - dodatkowe punkty AP dla zabójcy mogą być na wagę złota, co jest znacznie przydatniejsze niż możliwość nałożenia efektu ograniczenia kontroli na 1 turę. |