Doświadczenie i poziomy w Divinity Original Sin 2 | Rozwój bohatera Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Awans bohatera w Divinity: Original Sin II jest możliwy tylko poprzez zdobywanie punktów doświadczenia. W zależności od wybranego poziomu trudności punkty generowane są w różny sposób.
Explorer jest zdecydowanie łatwiejszy, przeciwnicy są słabsi, doświadczenia zdobywamy za wykonanie zadania oraz dodatkowe punkty za odkrywanie nowych miejsc.
W trybie Classic, Tactician lub Honor punkty doświadczenia zdobędziesz poprzez pokonywanie przeciwników lub realizację zadań. Przeciwnicy mają większą wytrzymałość i zdecydowanie ciężej się z nimi uporać. W trybie Tactician przeciwnicy dysponują dodatkowymi zdolnościami i są trudniejsi do pokonania, a tryb Honour wprowadza dodatkowo ograniczenie dotyczące zapisywania gry - nie da się tego robić ręcznie, gra zapisuję się automatycznie, a jeśli cała drużyna gracza zginie, to zapis zostaje usunięty i trzeba rozpocząć rozgrywkę od samego początku.
Wybierz:
W zależności od tego czy bardziej interesuje cię eksploracja lokacji i poznawanie opowieści, czy chcesz przy tym jeszcze stawić czoła większym wyzwaniom w postaci przeciwników, możesz wybrać odpowiedni poziom trudności.
Poniżej znajdziesz kilka sekcji, które przybliżą ci jak w Divinity: Original Sin II działa rozwój drużyny.
Przydzielanie doświadczenia
Gra nie dzieli punktów pomiędzy członków drużyny tylko zawsze przydziela z góry ustaloną ilość każdemu z nich. Nie ma więc znaczenia, że kończący cios na przeciwniku zadaje zawsze ten sam bohater, każdy z nich będzie tak samo nagradzany tak długo jak należy do drużyny. Zawsze tak samo i tyle samo.
Uwaga:
Niezależnie od tego czy grasz samodzielnie czy korzystasz z pomocy innych graczy lub bohaterów sterowanych przez komputer, zawsze dostaniesz taką samą ilość doświadczenia.
Z chwilą przyjęcia do drużyny nowego bohatera, jego poziom będzie podniesiony do poziomu pozostałych członków drużyny.
Drzewko awansu
Przy każdym poziomie liczyć możesz na 2 punkty atrybutów (Attribute) i 1 punkt bojowy (Combat), jednak z punktami cywilnymi (Civil) i talentami (Talent) sytuacja wygląda inaczej, gdyż przydzielane są co konkretną ilość poziomów. Wszystko rozpisane zostało wewnątrz poniższej tabeli.
Poziom | Łączna ilość PD | Ilość PD wymagana na następny poziom | Bonus za awans na poziom |
1 | 0 | 2,000 | Brak - postać rozpoczyna z tym poziomem |
2 | 2,000 | 6,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny |
3 | 8,000 | 12,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
4 | 20,000 | 20,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu |
5 | 40,000 | 30,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
6 | 70,000 | 42,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny |
7 | 112,000 | 56,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
8 | 168,000 | 72,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
9 | 240,000 | 90,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
10 | 330,000 | 110,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu |
11 | 440,000 | 132,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
12 | 572,000 | 156,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
13 | 728,000 | 182,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
14 | 910,000 | 210,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny |
15 | 1,120,000 | 240,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
16 | 1,360,000 | 272,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu |
17 | 1,632,000 | 306,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
18 | 1,938,000 | 342,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny |
19 | 2,280,000 | 380,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
20 | 2,660,000 | 420,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
21 | 3,080,000 | 462,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
22 | 3,542,000 | 506,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu |
23 | 4,048,000 | 552,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
24 | 4,600,000 | 600,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
25 | 5,200,000 | 650,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
26 | 5,850,000 | 702,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny |
27 | 6,552,000 | 756,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
28 | 7,308,000 | 812,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu |
29 | 8,120,000 | 870,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
30 | 8,990,000 | 930,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu |
Wartości przedstawione wewnątrz powyższej tabeli mogą trochę przerażać, jednak poziomy zdobywa się stosunkowo szybko, gdyż ilość pozyskiwanego doświadczenia rośnie w zawrotnym tempie. Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, to odpowiedni przydział punktów - tyczy się to szczególnie talentów, które w znaczącym stopniu wpłynąć mogą na skuteczność postaci, a które przydziela się najrzadziej ze wszystkich punktów.
Opis rozwoju postaci pod kątem konkretnych ról (takich jak wojownik nastawiony na obronę, wojownik skupiający się na zadawaniu obrażeń, kilka rodzajów magów czy zabójca) znajdziesz w oddzielnych rozdziałach tego poradnika.
Uwaga
w grze istnieje możliwość zresetowania wydanych na rozwój postaci punktów. Sposób na tą czynność znajdziesz w poradniku w rozdziale "Jak przywrócić punkty wydane na rozwój postaci?".