Conjurer | Klasy w Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Conjurer to klasa, która doskonale sprawdza jako wsparcie - domyślnie jest w stanie przywoływać na pole walki stwory, by wspomóc drużynę i odciągnąć uwagę wroga, co przydaje się szczególnie wtedy, gdy pozostali członkowie są wrażliwi na ataki. Jeśli chodzi o wybór rasy, najlepiej sprawdza się tutaj Krasnolud lub Człowiek - w pierwszym wypadku postać zyska dodatkową witalność i szansę na unik, w drugim dysponować będzie wyższą Inicjatywą i zdolnością Encourage, która dodatkowo pozwoli wesprzeć drużynę. Conjurer startuje domyślnie z talentem Pet Pal, który pozwala rozmawiać ze zwierzętami - jeśli w drużynie nie ma nikogo innego z tym talentem, będzie to doskonały wybór.
Poniżej znajdziesz parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.
Atrybuty
W przypadku tej klasy domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.
Nazwa atrybutu | Wartość | Znaczenie |
Intelligence | +1 | Dodatkowy punkt Intelligence pozwoli zadawać większe obrażenia przy pomocy kosturów i różdżek, a także zaklęć opartych o ten atrybut. Nie wpływa on jednak na zdolności ze szkoły Summoning, które pozwalają przyzywać na pole walki rozmaite stwory. |
Constitution | +2 | Conjurer to klasa nastawiona na wspieranie drużyny, a nie czyste obrażenia, więc dodatkowe 2 punkty zwiększające punkty zdrowia postaci to doskonały wybór. |
Zdolności i Talent
W przypadku tej klasy rozwinięto trzy zdolności.
Nazwa | Wartość | Komentarz |
Summoning | 1 | Punkty w Summoning pozwala wzmocnić wszystkie przywołane stwory, zwiększając ich punkty zdrowia, pancerz magiczny i fizyczny jak i zadawane obrażenia. Jest to zdolność kluczowa dla tej klasy. |
Loremaster | 1 | Dzięki tej umiejętności bohater może identyfikować przedmioty i zdobywać informacje o przeciwnikach, takie jak ich odporności na dane żywioły, ilość punktów inicjatywy czy rozdysponowanie punktów umiejętności. |
Leadership | 1 | Zdolność, która zwiększa odporność na wszystkie żywioły i szansę na unik wszystkich pobliskich sojuszników (z wyłączeniem klasy, która z niej korzysta). Doskonale współgra z pozostałymi zdolnościami tej klasy i jej główną rolą. |
Talent
Pet Pal - pozwala postaci rozmawiać ze zwierzętami.
Umiejętności startowe
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Conjure Incarnate | Kluczowa zdolność tej klasy, która pozwala przywołać swego rodzaju chowańca, który będzie pod kontrolą rzucającego. Co więcej, rodzaj przywołańca, jego cechy i zdolności specjalne zmieniają się w zależności od tego, na jakiej powierzchni zostanie przywołany - wezwany na ogniu dysponował będzie zaklęciem Fireball i będzie niewrażliwy na ogień, a wezwany na krwi otrzyma zaklęcie Mosquito Swarm i będzie niewrażliwy na efekt Bleeding. Jest to doskonałe zaklęcie wyjściowe dla tej klasy - wraz z postępami postać zdobywać będzie liczne zdolności, które pozwolą wzmocnić przywołańca - szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale "Szkoły magii i umiejętności -> Summoning". |
| Dimensional Bolt | Bardzo ciekawe zaklęcie, gdyż jego skuteczność leży nie tyle w obrażeniach, a w możliwości zadania obrażeń od losowego żywiołu i stworzenia powierzchni (plama oleju, zamarznięta ziemia, trucizna i tak dalej) tego samego żywiołu. |
| Elemental Totem | Jedna z najlepszych zdolności, które wykorzystać można na początku rozgrywki. Pozwala przywołać totem, który atakował będzie najbliższego wroga i który otrzymuje właściwości powierzchni, na jakiej został przywołany - szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale "Szkoły magii i umiejętności -> Summoning". Zdolność pozwala wezwać totem co turę, przez co maksymalnie na polu walki może być ich 3. Co więcej, wrogowie mają dziwną tendencję do atakowania totemów zamiast postaci gracza - są więc dobrym sposobem na odciągnięcie uwagi. |
Conjurer a rasy
Rasa | Predyspozycje | Komentarz |
Elf | Brak | Elf kompletnie nie nadaje się do tej klasy - jego zdolność specjalna, Flesh Sacrifice zwiększa obrażenia i daje dodatkowy punkty AP, lecz z obu tych rzeczy Conjurer niespecjalnie skorzysta. |
Człowiek | Duże | Bardzo dobre połączenie, gdyż Conjurer to klasa wsparcia, a ludzie maja dostęp do zdolności specjalnej Encourage, która zwiększa atrybuty podstawowe wszystkich pobliskich sojuszników. Dodatkowym atutem jest wyższy współczynnik Inicjatywy, który pozwala wykonać ruch wcześniej i szybciej wezwać na pole walki stwory. |
Krasnolud | Duże | Podobnie jak w przypadku ludzi, krasnoludy doskonale nadają się do tej klasy - ich unikalny talent, Sturdy, zwiększa ich żywotność i szansę na unik, co jest kluczowe dla klasy wsparcia jaką jest Conjurer. |
Jaszczur | Brak | Jaszczur, podobnie do elfa, nie nadaje się na klasę Conjurer - nie posiada żadnych premii do kluczowych atrybutów, a jego zdolność specjalna, Dragon's Blaze, ma bardzo krótki zasięg ataku. |
Które zdolności wybrać
Conjurer posiada dostęp do jednej szkoły, Summoning, przez co wybierać może spośród 4 startowych zdolności. Trzy zdolności dostępne domyślnie są tymi najlepszymi, nie warto tutaj nic zmieniać. Z tego też powodu należy korzystać z umiejętności Conjure Incarnate, Dimensional Bolt i Elemental Totem.