Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Jako iż walka w Divinity: Original Sin 2 stanowi integralną część rozgrywki, dużą rolę w podczas starć odgrywają rozmaite statusy nakładane na postacie - wzmocnienia, osłabienia, dodatkowe zdolności czy nawet efekty, które pozwalają przejąć kontrolę nad daną jednostką. Wewnątrz poniższej tabeli znajdziesz opis wszystkich kluczowych statusów możliwych do nałożenia na postać.
Uwaga - informacje dotyczące konkretnych efektów znajdziesz w rozdziale "Efekty i kombinacje w walce".
Ikona | Nazwa | Opis | Jak się pozbyć (tylko negatywny) |
Acid | Co turę niszczy pewną ilość fizycznego pancerza celu. | Zdolności Fortify i Mass Cleanse Wounds. | |
Adrenaline | Postać natychmiast zyskuje 2 AP, lecz podczas kolejnej tury posiada 2 punkty mniej. | - | |
Atrophy | Postać nie może korzystać z ataków i zdolności, które do działania wymagają ich broni - jak ataki wręcz, strzały dystansowe łucznika. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Zdolność First Aid. | |
Bleed Fire | Postać pod wpływem efektu krwawi ogniem - zamiast normalnej krwi, z ciała atakowanego wydobywa się ogień. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | - | |
Bleeding | Co turę zadaje pewną ilość obrażeń fizycznych. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Zdolności First Aid, Restoration, Fortify, Cleanse Wounds i Mass Cleanse Wounds. | |
Blessed | Cel zyskuje +20% do celności (Accuracy), +10% do szansy na unik (Dodging) i +15% do wszystkich odporności. Cel jest chroniony przed efektami Diseased, Decaying Touch, Petrified, Stunned. | Efekt zniwelować można przy pomocy efektu Curse. | |
Blinded | Znacząco zmniejsza zasięg ataku celu, skracając go do kilku metrów. Na cel nałożona zostaje kara -35% do celności (Accuracy) i nie może on wykonywać ataków z zaskoczenia (Attacks of Opportunity). Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności First Aid i Peace of Mind. | |
Burning | Postać co turę otrzymuje obrażenia od ognia. Zmniejsza odporność postaci na ogień (Fire Resistance) o 10% i zwiększa odporność na wodę (Water Resistance) o 20%. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności First Aid, Armour of Frost, Tornado, Fortify, Cleanse Wounds i Mass Cleanse Wounds. Można ugasić postać przy pomocy zaklęcia / ataku powiązanego z żywiołem wody (Water). | |
Charmed | Pozwala przejąć kontrolę nad postacią. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Enrage i Peace of Mind. | |
Chicken Form | Zamienia postać w kurczaka, przez co nie może ona się samodzielnie poruszać i biega bez celu. Postać nie może wykonywać żadnych ataków i wchodzić w interakcję z obiektami. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Brak metody przeciwdziałania - trzeba przeczekać efekt. | |
Chilled | Powoduje następujący efekt: -35% do prędkości poruszania się -30% do szansy na unik (Dodging) -20% odporności na wodę (Water Resistance) -10% odporności na powietrze (Air Resistance) +10% odporności na ogień (Fire Resistance) Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Nałożenie na postać efektu Burning lub Warm. | |
Clear-Minded | Zwiększa atrybuty Strength, Finesse, Intelligence, Wits i celność (Accuracy) postaci. Premia do atrybutów rośnie wraz ze wzrostem parametru Intelligence rzucającego. Usuwa i chroni przed efektami Blinded, Terrified, Charmed, Taunted, Sleeping, Enraged i Mad | Usuwane przez efekt Enrage. | |
Crippled | Postać otrzymuje karę -100% do szybkości poruszania się (Movement Speed) i -30% szansy na unik (Dodging). Postać nie może się poruszać. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Zdolności First Aid, Haste i Tactical Retreat i gdy postać stoi na podłożu "Blessed Web". | |
Cursed | Postać otrzymuje karę -10% do celności (Accuracy), -30% do szansy na unik (Dodging) i -15% do wszystkich odporności. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolność Bless. | |
Decaying | Postać otrzymuje obrażenia od efektów uzdrawiających. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Zdolności Fortify, Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds. | |
Diseased | Postać otrzymuje karę -3 do atrybutu Constitution i -35% do zadawanych obrażeń. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Bless, Fortify, First Aid, Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds. | |
Encouraged | Wszystkie sojusznicze postacie w zasięgu działania otrzymują premię +1 do atrybutów Strength, Finesse i Intelligence i +2 do atrybutu Constitution. | - | |
Encumbered | Postać dźwiga zbyt dużo przedmiotów i jest przeciążona. Efekt dzieli się na dwie fazy: - przy przeciążeniu poniżej 20% maksymalnego udźwigu (dla 100kg to maksymalnie 119,9kg) postać otrzymuje -50% do prędkości poruszania się - przy przeciążeniu powyżej 20% maksymalnego udźwigu postać otrzymuje -100% do prędkości poruszania się i zostanie unieruchomiona. | Efekt zniwelować można zwiększając atrybut Strength postaci (każdy punkt daje 10kg udźwigu), bądź wyrzucając przedmioty z ekwipunku, zmniejszając obciążenie. | |
Flanked | Postać otrzymuje karę -10% do szansy na unik (Dodging). Efekt aktywuje się, gdy wokół postaci znajduje się przynajmniej dwóch wrogów. | Wystarczy odsunąć się od wrogów. | |
Floating | Postać się unosi i efekty podłoża nie mają na nią wpływu - może przelecieć przez plamę oleju czy zamarzniętą powierzchnię. | - | |
Fortified | Zwiększa maksymalny pancerz fizyczny postaci i odnawia jego część. Postać otrzymuje niewrażliwość na teleportację - nie da się jej przeteleportować. | - | |
Frightened | Postać ulega przerażeniu - biega bez celu, a gracz traci nad nią kontrolę. | Zdolności Enrage i Peace of Mind | |
Frozen | Postać zostaje zamrożona, przez co gracz / przeciwnik traci nad nią kontrolę. Postać otrzymuje -100% szansy na unik (Dodging), -20% odporności na wodę (Water Resistance), a także +20% odporności na ogień (Fire Resistance) i truciznę (Posion Resistance). Postać jest niewrażliwa na efekty Stunned, Poisoned, Charmed, Terrified, Bleeding, Petrified, Taunted i Sleeping. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Nałożenie na postać efektu Burning lub Warm, lub gdy postać znajdzie się na powierzchnie "Blessed Fire". Zdolność Vaporize. | |
Hasted | Postać zostaje przyspieszona - zwiększa się jej prędkość poruszania i o 1 ilość punktów AP, z którymi rozpoczyna turę. | Można zniwelować nakładając efekt Slowed. | |
Infected | Postać otrzymuje karę -3 do atrybutu Constitution i -35% do zadawanych obrażeń. Postać może zarażać pobliskie cele. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Bless, First Aid, Fortify Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds. | |
Knocked Down | Postać zostaje powalona na jedną turę, podczas której traci możliwość poruszania się i wykonywania akcji. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Zdolność First Aid. | |
Magic Shell | Zwiększa maksymalny pancerz magiczny postaci i usuwa efekty Burning, Poisoned, Stunned, Frozen, Suffocating i Petrified. | - | |
Marked | Postać traci premię do obrażeń za przewagę wysokości, a przeciwnicy atakujący z terenu położonego niżej nie otrzymują już kar do obrażeń. Postać nie może zniknąć i rozpocząć skradania się i otrzymuje -100% do szansy na unik (Dodging). | - | |
Necrofire | Postać otrzymuje co turę obrażenia od ognia. Otrzymuje także karę -15% do odporności na ogień (Fire Resistance) i premię +20% odporności na wodę (Water Resistance). Postać jest niewrażliwa na efekty Frozen, Chilled, Warm i Wet. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Bless, Mass Cleanse Wounds. Efektu Necrofire nie da się ugasić jak zwykłego ognia przy pomocy zaklęć / ataków opartych o żywioł wody. | |
Nullified Resistances | Zmniejsza wszystkie odporności postaci. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Brak metody przeciwdziałania. | |
Petrified | Postać zostaje zamieniona w kamień, przez co nie może wykonywać akcji. Otrzymuje karę -100% do celności (Accuracy) i -20% odporności na ziemię (Earth Resistance) i premie +30% odporności na ogień (Fire Resistance) i powietrze (Air Resistance). Postać jest niewrażliwa na efekty Frozen, Burning, Stunned, Poisoned, Charmed, Terrified, Knocked Down, Chilled, Warm, Bleeding, Taunted, Sleeping i nie może zostać teleportowana. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Bless, Vaporise, Magic Shell lub jeśli postać znajdzie się na powierzchni "Blessed Oil". | |
Poisoned | Postać co turę otrzymuje obrażenia od trucizny. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Restoration, Forfity, Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds i First Aid. | |
Shackles of Pain | Postać otrzymywać będzie te same obrażenia, co rzucający zaklęcie. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Nie ma sposobu przeciwdziałania zaklęciu - trzeba przeczekać efekt. | |
Silenced | Postać nie może korzystać z zaklęć i zwojów. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolność First Aid lub jeśli postać znajdzie się na obszarze "Blessed Smoke Cloud". | |
Sleeping | Postać zostaje uśpiona, przez co nie może wykonywać akcji. Efekt przerywany jest, gdy postać otrzyma obrażenia. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolność Peace of Mind. Efekt przerwać można zadając postaci obrażenia - przy pomocy zaklęcia obszarowego, strzały, czy zwykłego ataku. | |
Slowed | Postać zostaje przyspieszona - zmniejsza się jej prędkość poruszania, o 1 ilość punktów AP, z którymi rozpoczyna turę i otrzymuje karę -30% do szansy na unik (Dodging). | Zdolności Haste, Tactical Retreat i Tornado, bądź jeśli postać znajdzie się na powierzchni "Blessed Web". | |
Stunned | Postać zostaje ogłuszona, przez co przez jedną turę nie może wykonywać akcji. Najpierw nakładany jest efekt Shocked, a potem Stunned. Postać otrzymuje kary -100% do szansy na unik (Dodging) i -15% odporności na powietrze (Air Resistance) i premię +15% odporności na ogień (Fire Resistance). Postać jest niewrażliwa na efekty Frozen, Charmed, Terrified, Petrified, Taunted i Sleeping. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Armour of Frost, Turn to Oil, Bless lub jeśli postać znajdzie się na powierzchni "Blessed Oil". | |
Suffocating | Co turę niszczy pewną ilość magicznego pancerza celu. | Zdolności Breathing Bubbles, Mass Breathing Bubbles, First Aid i Mass Cleanse Wounds. | |
Taunted | Zmusza przeciwników do atakowania postaci, która wywołała efekt. Blokowany przez fizyczny pancerz. | Zdolności Enrage i Peace of Mind. | |
Terrified | Postać ulega przerażeniu - biega bez celu, a gracz traci nad nią kontrolę. Otrzymuje także karę -20% do szansy na unik (Dodging). | Zdolności Peace of Mind i Enrage. | |
Vampire | Postać otrzymuje 50% wykradania zdrowia (Life Steal) - będzie przywracać sobie zdrowie równe 50% zadanych obrażeń przy pomocy ataków fizycznych. | - | |
Warm | Postać zostaje rozgrzana - jeśli był na niej już efekt Warm zostaje podpalona (efekt Burning). Otrzymuje karę -10% odporności na ogień (Fire Resistance) i premię +15% odporności na wodę (Water Resistance). | Nałożenie na postać efektu Chilled, Frozen, Warm, Burning, Necrofire lub Wet. | |
Wet | Postać zostaje zmoczona, przez co otrzymuje karę -10% odporności na wodę (Water Resistance) i -20% na powietrze (Air Resistance) i premię +10% odporności na ogień (Fire Resistance). | Nałożenie na postać efektu Burning, Warm, Chilled, Necrofire, Shocked i Stunned. |