Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019

Jako iż walka w Divinity: Original Sin 2 stanowi integralną część rozgrywki, dużą rolę w podczas starć odgrywają rozmaite statusy nakładane na postacie - wzmocnienia, osłabienia, dodatkowe zdolności czy nawet efekty, które pozwalają przejąć kontrolę nad daną jednostką. Wewnątrz poniższej tabeli znajdziesz opis wszystkich kluczowych statusów możliwych do nałożenia na postać.

Uwaga - informacje dotyczące konkretnych efektów znajdziesz w rozdziale "Efekty i kombinacje w walce".

Ikona

Nazwa

Opis

Jak się pozbyć (tylko negatywny)

Acid - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Acid

Co turę niszczy pewną ilość fizycznego pancerza celu.

Zdolności Fortify i Mass Cleanse Wounds.

Adrenaline - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Adrenaline

Postać natychmiast zyskuje 2 AP, lecz podczas kolejnej tury posiada 2 punkty mniej.

-

Atrophy - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Atrophy

Postać nie może korzystać z ataków i zdolności, które do działania wymagają ich broni - jak ataki wręcz, strzały dystansowe łucznika.

Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz.

Zdolność First Aid.

Bleed Fire - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Bleed Fire

Postać pod wpływem efektu krwawi ogniem - zamiast normalnej krwi, z ciała atakowanego wydobywa się ogień.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

-

Bleeding - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Bleeding

Co turę zadaje pewną ilość obrażeń fizycznych.

Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz.

Zdolności First Aid, Restoration, Fortify, Cleanse Wounds i Mass Cleanse Wounds.

Blessed - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Blessed

Cel zyskuje +20% do celności (Accuracy), +10% do szansy na unik (Dodging) i +15% do wszystkich odporności.

Cel jest chroniony przed efektami Diseased, Decaying Touch, Petrified, Stunned.

Efekt zniwelować można przy pomocy efektu Curse.

Blinded - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Blinded

Znacząco zmniejsza zasięg ataku celu, skracając go do kilku metrów. Na cel nałożona zostaje kara -35% do celności (Accuracy) i nie może on wykonywać ataków z zaskoczenia (Attacks of Opportunity).

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolności First Aid i Peace of Mind.

Burning - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Burning

Postać co turę otrzymuje obrażenia od ognia.

Zmniejsza odporność postaci na ogień (Fire Resistance) o 10% i zwiększa odporność na wodę (Water Resistance) o 20%.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolności First Aid, Armour of Frost, Tornado, Fortify, Cleanse Wounds i Mass Cleanse Wounds.

Można ugasić postać przy pomocy zaklęcia / ataku powiązanego z żywiołem wody (Water).

Charmed - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Charmed

Pozwala przejąć kontrolę nad postacią.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolności Enrage i Peace of Mind.

Chicken Form - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Chicken Form

Zamienia postać w kurczaka, przez co nie może ona się samodzielnie poruszać i biega bez celu.

Postać nie może wykonywać żadnych ataków i wchodzić w interakcję z obiektami.

Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz.

Brak metody przeciwdziałania - trzeba przeczekać efekt.

Chilled - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Chilled

Powoduje następujący efekt:

-35% do prędkości poruszania się

-30% do szansy na unik (Dodging)

-20% odporności na wodę (Water Resistance)

-10% odporności na powietrze (Air Resistance)

+10% odporności na ogień (Fire Resistance)

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Nałożenie na postać efektu Burning lub Warm.

Clear-Minded - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Clear-Minded

Zwiększa atrybuty Strength, Finesse, Intelligence, Wits i celność (Accuracy) postaci. Premia do atrybutów rośnie wraz ze wzrostem parametru Intelligence rzucającego.

Usuwa i chroni przed efektami Blinded, Terrified, Charmed, Taunted, Sleeping, Enraged i Mad

Usuwane przez efekt Enrage.

Crippled - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Crippled

Postać otrzymuje karę -100% do szybkości poruszania się (Movement Speed) i -30% szansy na unik (Dodging). Postać nie może się poruszać.

Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz.

Zdolności First Aid, Haste i Tactical Retreat i gdy postać stoi na podłożu "Blessed Web".

Cursed - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Cursed

Postać otrzymuje karę -10% do celności (Accuracy), -30% do szansy na unik (Dodging) i -15% do wszystkich odporności.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolność Bless.

Decaying - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Decaying

Postać otrzymuje obrażenia od efektów uzdrawiających.

Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz.

Zdolności Fortify, Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds.

Diseased - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Diseased

Postać otrzymuje karę -3 do atrybutu Constitution i -35% do zadawanych obrażeń.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolności Bless, Fortify, First Aid, Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds.

Encouraged - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Encouraged

Wszystkie sojusznicze postacie w zasięgu działania otrzymują premię +1 do atrybutów Strength, Finesse i Intelligence i +2 do atrybutu Constitution.

-

 

Encumbered

Postać dźwiga zbyt dużo przedmiotów i jest przeciążona. Efekt dzieli się na dwie fazy:

- przy przeciążeniu poniżej 20% maksymalnego udźwigu (dla 100kg to maksymalnie 119,9kg) postać otrzymuje -50% do prędkości poruszania się

- przy przeciążeniu powyżej 20% maksymalnego udźwigu postać otrzymuje -100% do prędkości poruszania się i zostanie unieruchomiona.

Efekt zniwelować można zwiększając atrybut Strength postaci (każdy punkt daje 10kg udźwigu), bądź wyrzucając przedmioty z ekwipunku, zmniejszając obciążenie.

Flanked - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Flanked

Postać otrzymuje karę -10% do szansy na unik (Dodging).

Efekt aktywuje się, gdy wokół postaci znajduje się przynajmniej dwóch wrogów.

Wystarczy odsunąć się od wrogów.

 

Floating

Postać się unosi i efekty podłoża nie mają na nią wpływu - może przelecieć przez plamę oleju czy zamarzniętą powierzchnię.

-

Fortified - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Fortified

Zwiększa maksymalny pancerz fizyczny postaci i odnawia jego część.

Postać otrzymuje niewrażliwość na teleportację - nie da się jej przeteleportować.

-

Frightened - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Frightened

Postać ulega przerażeniu - biega bez celu, a gracz traci nad nią kontrolę.

Zdolności Enrage i Peace of Mind

Frozen - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Frozen

Postać zostaje zamrożona, przez co gracz / przeciwnik traci nad nią kontrolę.

Postać otrzymuje -100% szansy na unik (Dodging), -20% odporności na wodę (Water Resistance), a także +20% odporności na ogień (Fire Resistance) i truciznę (Posion Resistance).

Postać jest niewrażliwa na efekty Stunned, Poisoned, Charmed, Terrified, Bleeding, Petrified, Taunted i Sleeping.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Nałożenie na postać efektu Burning lub Warm, lub gdy postać znajdzie się na powierzchnie "Blessed Fire".

Zdolność Vaporize.

Hasted - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Hasted

Postać zostaje przyspieszona - zwiększa się jej prędkość poruszania i o 1 ilość punktów AP, z którymi rozpoczyna turę.

Można zniwelować nakładając efekt Slowed.

Infected - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Infected

Postać otrzymuje karę -3 do atrybutu Constitution i -35% do zadawanych obrażeń.

Postać może zarażać pobliskie cele.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolności Bless, First Aid, Fortify Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds.

Knocked Down - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Knocked Down

Postać zostaje powalona na jedną turę, podczas której traci możliwość poruszania się i wykonywania akcji.

Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz.

Zdolność First Aid.

Magic Shell - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Magic Shell

Zwiększa maksymalny pancerz magiczny postaci i usuwa efekty Burning, Poisoned, Stunned, Frozen, Suffocating i Petrified.

-

Marked - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Marked

Postać traci premię do obrażeń za przewagę wysokości, a przeciwnicy atakujący z terenu położonego niżej nie otrzymują już kar do obrażeń.

Postać nie może zniknąć i rozpocząć skradania się i otrzymuje -100% do szansy na unik (Dodging).

-

Necrofire - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Necrofire

Postać otrzymuje co turę obrażenia od ognia. Otrzymuje także karę -15% do odporności na ogień (Fire Resistance) i premię +20% odporności na wodę (Water Resistance).

Postać jest niewrażliwa na efekty Frozen, Chilled, Warm i Wet.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolności Bless, Mass Cleanse Wounds.

Efektu Necrofire nie da się ugasić jak zwykłego ognia przy pomocy zaklęć / ataków opartych o żywioł wody.

Nullified Resistances - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Nullified Resistances

Zmniejsza wszystkie odporności postaci.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Brak metody przeciwdziałania.

Petrified - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Petrified

Postać zostaje zamieniona w kamień, przez co nie może wykonywać akcji.

Otrzymuje karę -100% do celności (Accuracy) i -20% odporności na ziemię (Earth Resistance) i premie +30% odporności na ogień (Fire Resistance) i powietrze (Air Resistance).

Postać jest niewrażliwa na efekty Frozen, Burning, Stunned, Poisoned, Charmed, Terrified, Knocked Down, Chilled, Warm, Bleeding, Taunted, Sleeping i nie może zostać teleportowana.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolności Bless, Vaporise, Magic Shell lub jeśli postać znajdzie się na powierzchni "Blessed Oil".

Poisoned - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Poisoned

Postać co turę otrzymuje obrażenia od trucizny.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolności Restoration, Forfity, Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds i First Aid.

Shackles of Pain - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Shackles of Pain

Postać otrzymywać będzie te same obrażenia, co rzucający zaklęcie.

Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz.

Nie ma sposobu przeciwdziałania zaklęciu - trzeba przeczekać efekt.

Silenced - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Silenced

Postać nie może korzystać z zaklęć i zwojów.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolność First Aid lub jeśli postać znajdzie się na obszarze "Blessed Smoke Cloud".

Sleeping - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Sleeping

Postać zostaje uśpiona, przez co nie może wykonywać akcji. Efekt przerywany jest, gdy postać otrzyma obrażenia.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolność Peace of Mind.

Efekt przerwać można zadając postaci obrażenia - przy pomocy zaklęcia obszarowego, strzały, czy zwykłego ataku.

Slowed - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Slowed

Postać zostaje przyspieszona - zmniejsza się jej prędkość poruszania, o 1 ilość punktów AP, z którymi rozpoczyna turę i otrzymuje karę -30% do szansy na unik (Dodging).

Zdolności Haste, Tactical Retreat i Tornado, bądź jeśli postać znajdzie się na powierzchni "Blessed Web".

Stunned - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Stunned

Postać zostaje ogłuszona, przez co przez jedną turę nie może wykonywać akcji.

Najpierw nakładany jest efekt Shocked, a potem Stunned.

Postać otrzymuje kary -100% do szansy na unik (Dodging) i -15% odporności na powietrze (Air Resistance) i premię +15% odporności na ogień (Fire Resistance).

Postać jest niewrażliwa na efekty Frozen, Charmed, Terrified, Petrified, Taunted i Sleeping.

Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Zdolności Armour of Frost, Turn to Oil, Bless lub jeśli postać znajdzie się na powierzchni "Blessed Oil".

Suffocating - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Suffocating

Co turę niszczy pewną ilość magicznego pancerza celu.

Zdolności Breathing Bubbles, Mass Breathing Bubbles, First Aid i Mass Cleanse Wounds.

Taunted - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Taunted

Zmusza przeciwników do atakowania postaci, która wywołała efekt.

Blokowany przez fizyczny pancerz.

Zdolności Enrage i Peace of Mind.

Terrified - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Terrified

Postać ulega przerażeniu - biega bez celu, a gracz traci nad nią kontrolę. Otrzymuje także karę -20% do szansy na unik (Dodging).

Zdolności Peace of Mind i Enrage.

Vampire - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Vampire

Postać otrzymuje 50% wykradania zdrowia (Life Steal) - będzie przywracać sobie zdrowie równe 50% zadanych obrażeń przy pomocy ataków fizycznych.

-

Warm - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Warm

Postać zostaje rozgrzana - jeśli był na niej już efekt Warm zostaje podpalona (efekt Burning).

Otrzymuje karę -10% odporności na ogień (Fire Resistance) i premię +15% odporności na wodę (Water Resistance).

Nałożenie na postać efektu Chilled, Frozen, Warm, Burning, Necrofire lub Wet.

Wet - Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Wet

Postać zostaje zmoczona, przez co otrzymuje karę -10% odporności na wodę (Water Resistance) i -20% na powietrze (Air Resistance) i premię +10% odporności na ogień (Fire Resistance).

Nałożenie na postać efektu Burning, Warm, Chilled, Necrofire, Shocked i Stunned.