Aerotheurge | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Aerotheurge
Aerotheurge skupia zdolności powiązane z żywiołem powietrza, pozwalając zadawać obrażenia właśnie z tego żywiołu (Air). Zdolności z tej grupy służą do unieruchamiania przeciwnika, wspierania drużyny i do niszczenia magicznego pancerza - dodatkowe punkty zainwestowane w tą zdolność zwiększają ilość punktów obrażeń, które odniesie pancerz wroga. Poniżej znajdziesz rozpiskę zdolności z tej grupy.
Uwaga - rozdział w rozbudowie. Wkrótce pojawią się tutaj wszystkie zdolności z tej szkoły.
Blinding Radiance | |
Opis | Na czas jednej tury masz na sobie aurę, która oślepia przeciwników naokoło ciebie. Każdy z przeciwników, który znajdzie się w bliskim dystansie od aury odniesie obrażenia od powietrza. |
Specjalne | 100% szans na nałożenie aury na 1 turę |
Koszt | 2 punkty akcji / 1 slot pamięci |
Czas odnowienia | 4 tury |
Komentarz
Bardzo przydatna umiejętność jeśli nałożymy ją na jednego z bohaterów walczących w zwarciu. Dodatkowe obrażenia generowane za utrzymanie bliskiego dystansu są bardzo pomocne, a dodatkowo bohater staje się niewrażliwy na bezpośrednie ataki w tej turze. Korzystając z umiejętności warto zwrócić szczególna uwagę na kolejność tur poszczególnych jednostek i rzucić zaklęcie tak, aby następowało tuż po tym jak przeciwnicy wejdą w bezpośredni zasięg naszego bohatera.
Shocking Touch | |
Opis | Ogłusza przeciwnika w bliskim zasięgu i zadaje obrażenia od powietrza. |
Specjalne | 100% szans na ogłuszenie celu na 1 turę |
Koszt | 1 punkt akcji / 1 slot pamięci |
Czas odnowienia | 4 tury |
Blokada | Pancerz fizyczny |
Komentarz
Jeden z wielu sposobów na uniknięcie zagrożenia w bliskim dystansie. Jeśli przeciwnik uporczywie stara się skrócić zasięg to możemy porazić go i jednocześnie ogłuszyć. Pozwoli nam to na zwiększenie dystansu lub próbę zadania obrażeń, które mogą okazać się śmiertelne. Zwróć uwagę czy przeciwnik dysponuje pancerzem fizycznym, bowiem dzięki jego zasobom może zablokować zaklęcie. Dobrze sprawdza się też, gdy na innych umiejętnościach mamy czas odnowienia, a koniecznie musimy wspomóc pierwszą linię. Warto mieć na uwadze, że użycie zaklęcia na mokrej powierzchni może porazić wszystkich przeciwników którzy się na niej znajdują, z naszymi jednostkami i rzucającym zaklęcie włącznie.
Electric Discharge | |
Opis | Strumień energii przeskakuje z celu na najbliższego przeciwnika i zadaje obrażenia od powietrza każdemu z trafionych przeciwników. |
Specjalne | 100% szans na ogłuszenie celów na 1 turę |
Koszt | 2 punkty akcji / 1 slot pamięci |
Czas odnowienia | 3 tury |
Blokada | Pancerz magiczny |
Komentarz
Umiejętność podobna do omawianego wcześniej Shocking Touch. Z tą różnicą, ze zaklęcie działa w średnim zasięgu i nie ogranicza nas do porażenia jednego celu. Dzięki temu przy odrobinie szczęścia i zupełnym zredukowaniu pancerza magicznego przeciwników, możemy skutecznie ogłuszyć główne źródła zagrożenia co z pewnością ułatwi przebieg walki i ich szybką eliminację.
Favourable Wind | |
Opis | Aura nakładana na siebie i sojuszników, która pozwala poruszać się szybciej. |
Specjalne | 100% szans na nałożenie aury na 3 tury. |
Koszt | 1 punkt akcji / 1 slot pamięci |
Czas odnowienia | 6 tur |
Komentarz
Szybsze poruszanie się w trakcie walki oznacza nie więcej niż możliwość pokonania większego dystansu za taką samą liczbę punktów akcji, niż gdy nie mamy premii. Zaklęcie jest bardzo przydatne przeciwko wszelkim jednostkom walczącym na dystans, które poruszają się na tyle szybko, że bez dodatkowego wsparcia nie jesteśmy w stanie ich dogonić. Poza tym przydaje się dla naszych sojuszników, aby szybciej mogli zająć dogodne dla siebie pozycje. Warto mieć na uwadze bardzo długi czas odnowienia umiejętności, który zmusza nas do poważnego przemyślenia, kiedy warto użyć aury by zmaksymalizować korzyści.
Teleportation | |
Opis | Przenosi przedmiot lub bohatera, podnosząc go a następnie upuszczając w wyznaczonym miejscu. |
Specjalne | Brak |
Koszt | 1 punkt akcji / 1 slot pamięci |
Czas odnowienia | 3 tury |
Blokada | Pancerz fizyczny |
Komentarz
Teleportacja ma tak wiele przydatnych zastosowań, że nie sposób byłoby wymienić wszystkich sytuacji gdy korzystając z niej możemy zdobyć sporą przewagę nad przeciwnikiem. Podczas walki możemy pomagać bohatera walczącym w drugiej linii przenosząc ich na bezpieczne pozycje, nierzadko takie, które zapewnią im dodatkową premię do zasięgu i obrażeń. Możemy przenosić sojuszniczego bohatera na bliski dystans, aby pomógł nam rozprawić się z przeciwnikiem. Poza tym możesz przenosić wrogów rzucając ich w płomienie lub na pole trucizny. Zastosowań jest wiele, a użycie czaru nie jest ani drogie, ani obłożone szczególnie długim czasem odnowienia.