Przeciwnicy i bossowie Fort Joy | Trudne walki w Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
W tym rozdziale znajdziesz informacje o wszystkich kluczowych i trudnych walkach, które przyjdzie ci stoczyć w pierwszej dużej lokacji w grze, Fort Joy.
- Arena of the One
- Kniles the Fencer
- High Judge Orivand
- Radeka the Witch
- Voidwoken Deep-Dweller
- Bishop Alexandar
- Dallis the Hammer
Arena of the One

Arena of the One znajduje się w mieście Fort Joy - klapa prowadząca na nią zlokalizowana jest obok elfa o imieniu Amyro (powiązany z zadaniem The Imprisoned Elf). Sama walka na arenie nie jest zbyt wymagająca, warto jednak uprzednio awansować drużynę przynajmniej na 3 poziom doświadczenia (a najlepiej na 4). Wykorzystaj platformy zlokalizowane przy wejściu na arenę, by zyskać przewagę wysokości - zwiększy to zasięg zaklęć i ataków dystansowych, a także pozwoli łucznikowi ze zdolnością Huntsman zadawać duże obrażenia. Staraj się nie trzymać postaci w zbitej grupie - większość wrogów posiada sporo ataków obszarowych, które ranić mogą kilka jednostek na raz. W pierwszej kolejności zajmij się łucznikiem wroga (Veerle, The Avid One), który chętnie korzysta ze strzał żywiołów.
Kniles the Fencer

Walka z Kniles the Fencer ma miejsce podczas ucieczki z Fort Joy, tuż przed momentem wydostania się z miasta-więzienia. Jest to pierwsze duże wyzwanie w grze, które może sprawić trudność, jednak odpowiednie przygotowanie znacznie je ułatwi. W pierwszej kolejności skup całą swoją uwagę na głównym przeciwniku i spróbuj zabić go przed upływem 2 tury - wróg nie zadaje olbrzymich obrażeń, jednak może teleportować siebie i innych, przez co robi sporo zamieszania na polu walki. Zignoruj pobliskich Silent Monków - musisz załatwić Knilesa zanim jego golemy (Blood Golem) uwolnią się z klatek (zwykle udaje im się to w 3 turze).
Gdy załatwisz głównego wroga, eliminuj jeden po drugim Silent Monków, a jeśli golemom udało się uwolnić, wykorzystaj fakt, iż nie posiadają żadnego pancerza, by ich unieruchamiać - zamrażać, bądź powalać. W całym starciu bardzo pomaga zdolność Elemental Totem - jeśli masz możliwość, wykorzystaj ją.
High Judge Orivand

Walka z High Judge Orivand ma miejsce w koszarach magistrów w Fort Joy. Walka ta jest opcjonalna - nie jest powiązana z żadnym istotnym zadaniem ani przedmiotem. Warto jednak wziąć w niej udział, gdyż można zdobyć sporo punktów doświadczenia, a budynek którego strzeże Orivand pełen jest kosztowności.
Jeśli posiadasz wytrzymałą postać do walki wręcz, wykorzystaj ją, by zablokować Orivanda - główny przeciwnik doskonale radzi sobie na krótkim dystansie, przez co stanowi śmiertelne zagrożenie dla magów i łuczników. Zwróć też uwagę na parę magów (Cryomancer i Pyromancer), którzy kręcić będą się na wzniesieniu - korzystają oni z zaklęć Hydrosophist i Pyrokinetic. Pozostali wrogowie nie są specjalnie groźni - minie kilka tur, zanim w ogóle uda im się dotrzeć do twoich jednostek i zadać jakiekolwiek obrażenia.
Radeka the Witch

Walka z Radeka the Witch powiązana jest z zadaniem The Purging Dragon. Starcie z wiedźmą rozpoczyna się od przywołania całej armii wrogów - kilku latających przeciwników (Carrion Beetle) i kilku zombie (Bloody Corpse). Rozpocznij od wysłania jednostki walczącej w zwarciu bezpośrednio do wiedźmy - ustaw bohatera tak, by zablokować jej możliwość wyjścia, co zmusi ją do atakowania bohatera i uniemożliwi wykorzystanie najgroźniejszych czarów. Teraz wystarczy tylko skupić ogień 1-2 bohaterów (najlepiej zadających obrażenia fizyczne ) na wiedźmie - zbij jej pancerz fizyczny do zera i cały czas powalaj, by wyłączyć ją z walki, do momentu aż uda ci się ją zabić.
Jeśli chodzi o pozostałych wrogów, nie stanowią oni większego zagrożenia - zombie da się w prosty sposób unieszkodliwić (zamrażając przy pomocy zaklęć ze szkoły Hydrosophist, bądź zamrażających strzał), a latający przeciwnicy posiadają tylko słaby atak dystansowy. Po walce nie zapomnij zebrać leżącej w jaskini Blood Rose - możesz wymieszać ją z Empty Bottle, by stworzyć miksturę która podniesie wszystkie statystyki postaci o 1 punkt.
Voidwoken Deep-Dweller

Jedno z najtrudniejszych starć, w których będziesz brać udział w czasie pobytu na Fort Joy. Główny przeciwnik nie jest tu jednak najgroźniejszy - największe problemy sprawią nieumarli, którzy mu towarzyszą. Niemniej jednak warto jest ubić Voidwoken Deep-Dweller jako pierwszego - wróg nie zadaje dużych obrażeń, lecz jest w stanie nałożyć masę różnorakich osłabieni i negatywnych efektów. W szczególności trzeba uważać tutaj na status Decaying - jeśli uleczysz postać, na którą został on nałożony, postać ta odniesie dotkliwe obrażenia.
Jeśli posiadasz w drużynie kogoś, kto dysponuje zaklęciem Teleport, wykorzystaj je, by wyrzucić Decomposing Swashbucklera najdalej jak się da - powrót zajmie wrogowi kilka tur, podczas których spokojnie zajmiesz się resztą wrogów. Jeśli chodzi o pozostałych wrogów, nie stanowią oni większego zagrożenia - nie wychylaj się jednak zbytnio i wybijaj ich pojedynczo, pozwalając nowym wrogom na dojście do twojej drużyny.
Bishop Alexandar

Jedna z ostatnich walk, które przyjdzie ci stoczyć w Fort Joy. Starcie podzielone jest na dwa etapy - podczas pierwszego będziesz walczyć z Alexandarem i jego poplecznikami, podczas drugiego do walki dołączy nowy wróg. Przed walką warto jest pogadać z Garethem, by wcielić do drużyny dwójkę Seekerów - nie będziesz w stanie ich kontrolować, jednak będą oni walczyć po twojej stronie i (co ważniejsze) zbierać część obrażeń na siebie. Podczas pierwszego starcia postaraj się przede wszystkim załatwić Gheista - wróg walczy na bliskim dystansie, jednak zadaje olbrzymie obrażenia i jest w stanie w ciągu tury praktycznie zabić postać gracza. Następnie skoncentruj swoje ataki na Alexandarze - pozostali wrogowie będą walczyć z towarzyszami, którzy do ciebie dołączyli i przeniosą się na mur.

Po kilku turach na polu walki pojawi się nowy wróg - Voidwoken Drillworm. Przeciwnik ten reprezentuje trzecią stronę konfliktu - będzie walczyć ze wszystkimi, przez co Magistrzy skupią na nim swoją uwagę. Zignoruj go i skoncentruj ataki na magistrach, przede wszystkim na Alexandarze. Potem możesz zacząć eliminację niedobitków znajdujących się na murze, a na koniec dobij Drillworma, który prawdopodobnie ledwo zipie.
Dallis the Hammer

Najbardziej unikalne w grze starcie, gdyż takie, którego nie musisz wygrać - twoim celem jest tutaj po prostu utrzymać siebie i Malady przy życiu. Na okręcie będzie cała masa potężnych wrogów. Przede wszystkim zignoruj Dallis the Hammer i jej przyjaciela stojących na wzniesieniu - twoje postacie i tak nie dadzą rady ich zabić. Postaraj się jak najszybciej zlikwidować parę Gheistów - jak w przypadku walki z Alexandarem, zadają oni olbrzymie obrażenia i szybko mogą zabić postać w twojej drużynie. Gdy będziesz mieć ich z głowy, staraj się przede wszystkim minimalizować straty - lecz swoje postacie i Malady i odciągaj od tej postaci wrogów (wykorzystując zaklęcie Teleportacji), bądź ich po prostu unieruchamiaj. Po kilku pełnych turach Malady rzuci zaklęcie, które zakończy walkę i rozpocznie serię scen przerywnikowych.