Bojowe | Zdolności w Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Zdolności bojowe będą tym drzewkiem, po które będziesz sięgał najczęściej. Za ich sprawą twoja postać zyskuje dodatkowe modyfikatory, które w trakcie potyczki mogą przeważyć szalę na twoją korzyść. Poszczególne sekcje bojowe odpowiadają za skalowanie obrażeń, redukcję otrzymywanych obrażeń, lub premię do umiejętności powiązanych z rozwijaną szkołą.
Przed poświęceniem cennych punktów na dowolną zdolność warto zastanowić się, w którym kierunku chcesz rozwijać postać. Zdecydowanie nie warto marnować punktów przydzielając ich do wszystkich zdolności, zamiast mocniej rozwijać wybrane kierunki. Pamiętaj, żeby nie robić postaci zbyt wielozadaniową, gdyż szybko odbije się to na jakości wykonywanych przez nią działań.
Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich zdolnościach bojowych.
- Dual Wielding
- Ranged
- Single-Handed
- Two-Handed
- Leadership
- Perseverance
- Retribution
- Aerotheurge
- Geomancer
- Huntsman
- Hydrosophist
- Necromancer
- Polymorph
- Pyrokinetic
- Scoundrel
- Summoning
- Warfare
Uzbrojenie (Weapons)
W skład sekcji wchodzą cztery umiejętności, które determinują to w jaki sposób bohater posługuje się bronią konwencjonalną i z jakiego typu broni korzysta, by osiągać najlepsze rezultaty.
Dual Wielding
Zwiększone obrażenia i większa szansa na unik gdy bohater korzysta z dwóch broni jednoręcznych.
Z pewnością najlepsze rozwiązanie dla postaci, które trudnią się skrytobójczym eliminowaniem przeciwników. W większości tego typu bohater posługuje się parą noży lub sztyletów, które znakomicie wpisują się w koncepcję danej zdolności. Przydatne również dla wszystkich bohaterów, którzy nie będą korzystać z tarczy, ani broni dwuręcznej, a nie opierają swoich ataków na magii.
Premia:
Poziom | Obrażenia | Szansa na unik |
1 | +5% | +1% |
2 | +10% | +2% |
3 | +15% | +3% |
4 | +20% | +4% |
5 | +25% | +5% |
6 | +30% | +6% |
7 | +35% | +7% |
8 | +40% | +8% |
9 | +45% | +9% |
10 | +50% | +10% |
Ranged
Zwiększone obrażenia i szansa na trafienie krytyczne z wykorzystaniem broni dalekiego zasięgu.
Zdolność podstawowa dla każdego bohatera, który walczy na dystans. W tym przypadku jest to absolutnie konieczne dla Strażnika i Wędrowca, ale jeśli masz własną wizję bohatera, który korzysta z broni miotającej, to śmiało możesz ją rozwijać.
Premia:
Poziom | Obrażenia | Szansa na trafienie krytyczne |
1 | +5% | +1% |
2 | +10% | +2% |
3 | +15% | +3% |
4 | +20% | +4% |
5 | +25% | +5% |
6 | +30% | +6% |
7 | +35% | +7% |
8 | +40% | +8% |
9 | +45% | +9% |
10 | +50% | +10% |
Single-Handed
Zwiększone obrażenia podstawowe i celności dla postaci korzystającej z broni jednoręcznej.
W tym przypadku może być duża ilość klas, które mogą czerpać korzyści z rozwijania omawianej umiejętności. Oczywiście musisz dokładnie rozważyć, czy dla klas podpartych magią jest sens w nią inwestować, ale może to być ciekawe rozwiązanie dla maga, który został zmuszony do walki w bezpośrednim zasięgu. Dla wszystkich postaci walczących w zwarciu z tarczą jest to pozycja obowiązkowa.
Premia:
Poziom | Obrażenia | Celność | |
1 | +5% | +5% | |
2 | +10% | +10% | |
3 | +15% | +15% | |
4 | +20% | +20% | |
5 | +25% | +25% | |
6 | +30% | +30% | |
7 | +35% | +35% | |
8 | +40% | +40% | |
9 | +45% | +45% | |
10 | +50% | +50% |
Two-Handed
Zwiększone obrażenia podstawowe plus premia do mnożnika obrażeń krytycznych.
Podobnie jak w przypadku walki bronią dystansową, z broni dwuręcznej nie skorzysta wiele klas, ale warto poświęcić jej szczególną uwagę, gdyż jej właściwości zwiększają mnożnik obrażeń krytycznych. Nie wpływa to oczywiście na szansę na ich zadanie, ale jeśli cios wejdzie jako krytyczny, to przeciwnik ma dużą szansę na natychmiastową śmierć.
Premia:
Poziom | Obrażenia | Premia do mnożnika trafień krytycznych |
1 | +5% | +5% |
2 | +10% | +10% |
3 | +15% | +15% |
4 | +20% | +20% |
5 | +25% | +25% |
6 | +30% | +30% |
7 | +35% | +35% |
8 | +40% | +40% |
9 | +45% | +45% |
10 | +50% | +50% |
Obronne (Defence)
W sekcji poświęconej zdolnościom obronnym znajdziesz trzy zróżnicowane parametry, które w różny sposób wpłyną na wytrzymałość postaci (i towarzyszy). Leadership zwiększa zdolności defensywne pobliskich towarzyszy (ale nie postaci, która z tego korzysta), Perserverance pozwala odzyskać część pancerza fizycznego bądź magicznego po zakończeniu się efektu ograniczającego kontrolę, a Retribution pozwala odbijać obrażenia, co rani każdego wroga atakującego postać.
Leadership
Zdolność, która roztacza wokół postaci aurę zwiększającą zdolności defensywne sojuszników - szansę na unik i odporności na wszystkie żywioły.
Jest to potężna umiejętność, która znacznie zwiększa przeżywalność wszystkich postaci. Dość powiedzieć, że tylko 1 poziom umiejętności daje 5% szansy na unik, co jest odpowiednikiem 5 punktów rozdysponowanych w finezję (Finesse)! Największym problemem tej zdolności jest jednak fakt, iż nie działa ona na postać, która z niej korzysta (objęte zasięgiem są wszystkie sojusznicze cele, prócz "rzucającego") i to, że efekt ma bardzo mały zasięg - zaledwie 5 metrów. Z tego powodu lepiej jest korzystać z tej zdolności na postaci, która znajduje się przy sojusznikach (a nie na wojowniku, który walczy na pierwszej linii frontu) - chociażby w formie przedmiotu, który daje do tej statystyki premię.
Kilka punktów tej umiejętności, wraz z odpornościami na żywioły towarzyszy może sprawić, że będą oni bardzo odporni na obrażenia pochodzące od wszystkich żywiołów. Dodatkowa szansa na unik przyda się z kolei w walce w zwarciu, by uniknąć potężnych ataków wrogów, którzy zechcą załatwić twoich magów / łuczników. Dlatego tez lepiej jest korzystać z tej zdolności właśnie na postaciach, które pozostają z tyłu.
Premia:
Poziom | Szansa na unik | Odporność na wszystkie żywioły |
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie