Obroża - The Collar | Fort Radość | Solucja Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Ważne: Po wykonaniu zadania każdy Magister na twój widok stanie się agresywny. Zadanie najlepiej wykonać tuż przed wyjściem z Fort Radość Ghetto, aczkolwiek jeśli jesteś silny na tyle, by stawić czoła Magistrom, możesz zrealizować je wcześniej.
Tuż po rozpoczęciu rozgrywki możesz zauważyć niebieską, magiczną obręcz, która blokuje slot na naszyjniki i jest widoczna nawet po założeniu grubej zbroi. Celem tej obręczy jest zablokowanie twoich naturalnych zdolności magicznych (Źródło).
Po dotarciu do Fort Radość Ghetto możesz rozpocząć śledztwo odnośnie możliwości zdjęcia obręczy, aczkolwiek musisz mieć na uwadze fakt, iż w obrębie Fortu uznawany jesteś za więźnia, a obręcz jest tego jedyną oznaką. Przed rozpoczęciem zadania najlepiej zbierz całą drużynę, bowiem na wczesnych poziomach możesz mieć problem z jego realizacją samodzielnie.
Pamiętaj!
wielkość drużyny nie ma znaczenia, gdyż w Fort Radość Ghetto możesz zdjąć obręcz tylko Twojej głównej postaci (Sposób 1: Arena of the One). Jeśli zechcesz pozbyć się wszystkich obręczy, musisz pchnąć fabułę nieco do przodu (Sposób 2: Sanctuary of Amadia).
1. Fort Radość Ghetto - Nebora
2. Kuchnia obozowa - Wejście do Arena of the One
4. Sanktuarium Amadii - Leya
Sposób 1: Arena wybrańca
Niedaleko bramy wejściowej do fortu znajdziesz niewielki dom. Tuż obok niego siedzi Nebora, która nie będzie zainteresowana twoją obecnością, a dodatkowo nie będzie chciała z tobą rozmawiać. Możesz wypytać ją o kilka kwestii związanych z jej rzemiosłem, a wtedy dowiesz się, że brała udział w tworzeniu obręczy takich jak twoja. Niezależnie od wybranych linii dialogowych nie będzie chciała zdjąć twojej, bowiem w jej mniemaniu nie jesteś tego godzien.
Aby zmienić ten stan rzeczy musisz udać się do Obozowej kuchni. Niedaleko klatki w której przetrzymywany był Amyro znajdziesz zejście na Arenie Wybrańca. Lokacja jest niewielka i nie powinieneś mieć problemów z dotarciem do kolejnych postaci niezależnych. Aby wziąć udział w wyzwaniu areny musisz porozmawiać z osobą w centralnym punkcie pomieszczenia (The Thorny One).
Po krótkiej rozmowie zostaniesz przeniesiony na właściwą arenę, która będzie miejscem próby. Jeśli twoja drużyna liczy czterech bohaterów to walka nie powinna być większym wyzwaniem, aczkolwiek warto zrobić przed nią asekuracyjny zapis stanu gry.
Po odniesieniu zwycięstwa zostaniesz od razu przeniesiony na podest i będziesz mógł wrócić do Nebory. Jeżeli jeszcze nie ukończyłeś zadania, które umożliwia ci teleportację członków drużyny to warto tutaj wrócić po jego wykonaniu. Możesz teleportować jednego z bohaterów na arenę, aby przeszukać zwłoki poległej drużyny i zbadać dwie skrzynie ze skarbami.
Wróć do Nebory i poinformuj ją o swoim zwycięstwie. Ta, po dłuższej chwili zachwytu nad twoimi możliwościami, sama wyjdzie z propozycją, by zdjąć twoją obręcz. Możesz zgodzić się od razu lub poczekać do chwili, gdy będziesz gotów stawić czoła przedstawicielom zakonu.
Nagroda: Zdjęcie obręczy
Sposób 2: Sanktuarium Amadii
Podczas wykonywania zadania Nothing But Child's Play lub podczas eksploracji wyspy, trafisz na Sanktuarium Amadii [3]. Tam poznasz Leyę, która może zdjąć obręcz twojej drużynie. Nie zrobi tego jednak dopóki nie dowie się co przytrafiło Garethowi (patrz zadanie Most Dangerous When Cornered). Po wykonaniu tego zadania wróć z powrotem do Leyi. Jeśli nie udało ci się uratować Garetha to musisz mieć przy sobie Broken Źródło Collar Amulet, który znajdziesz przy jego zwłokach. Wówczas zdejmie ona obręcz ze wszystkich członków drużyny.
Ostatecznie zadanie zostanie zamknięte, a ty będziesz mieć możliwość korzystania z silniejszych czarów, jeśli tylko uda ci się je znaleźć.
Nagroda: Zdjęcie obręczy