Efekty podłoża i kombinacje w Divinity 2 | Efekty i kombinacje w walce Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Efekty podłoża tworzy się wykorzystując dany element, bądź ich kombinację na danym terenie. W poniższej tabeli znajdziesz wszystkie możliwe kombinacje, wraz ze sposobami na stworzenie i zniwelowanie ich.
Efekty podłoża
Efekt | Jak stworzyć | Opis + jak zniwelować |
Fire | Wykorzystać zaklęcie ze szkoły Pyrokinetic, zdolność Dragon's Blaze, granaty bądź strzały ogniste. | Nakłada status Burning na postać, który co turę zadaje obrażenia od ognia - efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. Usuwa status Wet. Można zniwelować efekt za pomocą elementów Ice i Water - tworzy wtedy chmurę dymu (Smoke Cloud). Wybucha, gdy połączy się go z efektem Poison. Ulega zapłonowi, gdy połączy się go z efektem Oil. |
Water | Wykorzystać zaklęcie ze szkoły Hydrosophist, granaty lub strzały wodne. | Nakłada efekt Wet na postać i usuwa efekt Burning. Można zamienić w parę wodną (Steam) przy pomocy elementu Fire, zamrozić przy pomocy Ice i porazić prądem (Shock) dzięki efektowi Air. |
Blood | Zadając wrogom obrażenia fizyczne, wykorzystując zdolności ze szkoły Necromancer. | Można zamrozić przy pomocy efektu Ice i naelektryzować przy pomocy Air. |
Oil | Zdolności ze szkoły Geomancer i przedmiot Oil Flask. | Nakładają na cel efekt Slowed, zmniejszając prędkość poruszania się - efekt ignoruje pancerz postaci (nie da się go zablokować). Ulega zapłonowi, gdy połączy się go z efektem Fire. |
Poison | Zdolności ze szkoły Geomancer, strzały i granaty. | Nakłada na postać efekt Poisoned, zadając obrażenia co turę - efekt blokowany przez magiczny pancerz. Wybucha, gdy połączy się go z efektem Fire. |
Electrified Water | Nałożenie efektu Shock na wodną (Water) powierzchnię. | Zadaje obrażenia od powietrza (Air) i nakłada na postacie efekt Shocked, a następnie Stunned. Można zniwelować powierzchnie przy pomocy żywiołu Fire - powstanie wtedy elektryczna chmura (Electrified Steam Cloud). |
Electrified Blood | Nałożenie efektu Shock na krwawą (Blood) powierzchnię. | Zadaje obrażenia od powietrza (Air) i nakłada na postacie efekt Shocked, a następnie Stunned. Można zniwelować powierzchnie przy pomocy żywiołu Fire - powstanie wtedy elektryczna chmura krwi (Electrified Blood Cloud). |
Frozen | Nałożenie efektu Ice na wodną (Water) powierzchnię. | Szansa na nałożenie efektu Knocked Down. Można zmienić ją w wodną powierzchnię przy pomocy efektu Fire. |
Frozen Blood | Nałożenie efektu Ice na krwawą (Blood) powierzchnię. | Szansa na nałożenie efektu Knocked Down. Można zmienić ją w krwawą powierzchnię przy pomocy efektu Fire, bądź usunąć przy pomocy zaklęcia Tornado. |
Web | Nakładane przez niektórych przeciwników i zdolność Spider Legs (Polymorph). | Szansa na nałożenie efektu Web, który unieruchamia postać. Efekt ignoruje pancerz postaci - nie da się go uniknąć. Można usunąć przy pomocy zaklęcia Tornado. |
Source | Nie da się go stworzyć - występuje naturalnie na mapie. | Pozwala postaci uzyskać punkty Source Points. |
Efekty podłoża z efektem Bless
Na opisane wcześniej efekty podłoża nałożyć można efekt Bless - błogosławi to daną powierzchnię, całkowicie zmieniając jej działanie.
Efekt | Jak stworzyć | Opis + jak zniwelować |
Blessed Fire | Nałożenie efektu Bless na płonące (Fire) podłoże. | Zapewnia postaci niewrażliwość na efekt Frozen i uzdrawia ją. Zadaje obrażenia nieumarłym (Undead). Można zniwelować efekt za pomocą Ice i Water - tworzy wtedy chmurę dymu (Blessed Smoke Cloud). Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Water | Nałożenie efektu Bless na wodną (Water) powierzchnię. | Uzdrawia postać i zadaje obrażenia nieumarłym (Undead). Może zostać zmieniona w Blessed Steam Cloud przy pomocy efektu Fire, bądź w Blessed Ice przy pomocy efektu Ice. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado.. |
Blessed Blood | Nałożenie efektu Bless na krwawą (Blood) powierzchnię. | Uzdrawia postać. Może zostać zmieniona w Blessed Blood Cloud przy pomocy efektu Fire. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Poison | Nałożenie efektu Bless na zatrutą (Poison) powierzchnię. | Nakłada efekt regeneracji na postać. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Oil | Nałożenie efektu Bless na olej (Oil). | Nakłada na postać efekt Fortified, zwiększając pancerz fizyczny. Usuwa z postaci efekt Stun i Petrified. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Ice | Nałożenie efektu Bless na zamarzniętą (Frozen) powierzchnię. | Nakłada na postać efekt Magic Shell, zwiększając jej magiczny pancerz. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Electrified Water | Nałożenie efektu Shock na efekt Blessed Water. | Nakłada na postacie efekt Haste, który zwiększa ich prędkość poruszania się i zapewnia 1 dodatkowy punkt AP na turę. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Electrified Blood | Nałożenie efektu Shock na efekt Blessed Blood. | Nakłada na postacie efekt Haste, który zwiększa ich prędkość poruszania się i zapewnia 1 dodatkowy punkt AP na turę. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Web | Nałożenie efektu Bless na efekt Web. | Nakłada na postacie efekt Haste, który zwiększa ich prędkość poruszania się i zapewnia 1 dodatkowy punkt AP na turę. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Efekty podłoża z efektem Curse
Podobnie jak wcześniej, na efekty podłoża nałożyć można efekt Curse - przeklina to daną powierzchnię, całkowicie zmieniając jej działanie na negatywne. Efekt ten nakładany jest przez sporą część wrogów.
Efekt | Jak stworzyć | Opis + jak zniwelować |
Cursed Fire | Nałożenie efektu Curse na płonące (Fire) podłoże. | Tworzy efekt Necrofire, który przypomina normalne podpalenie, z tym że nie da się go ugasić wodą. Efekty blokowane są przez magiczny pancerz. Można zniwelować efekt za pomocą Ice i Water - tworzy wtedy chmurę dymu (Cursed Smoke Cloud). Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Water | Nałożenie efektu Curse na wodną (Water) powierzchnię. | Nakłada na postacie efekt Decaying - efekty uzdrawiające zadają im obrażenia. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. Może zostać zmieniona w Cursed Steam Cloud przy pomocy efektu Fire, bądź w Cursed Ice przy pomocy efektu Ice. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Blood | Nałożenie efektu Curse na krwawą (Blood) powierzchnię. | Nakłada na postacie efekt Decaying - efekty uzdrawiające zadają im obrażenia. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. Może zostać zmieniona w Cursed Steam Cloud przy pomocy efektu Fire, bądź w Cursed Ice przy pomocy efektu Ice. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Poison | Nałożenie efektu Curse na zatrutą (Poison) powierzchnię. | Nakłada na postać efekt Acid, który co turę pozbawia postać części pancerza fizycznego i efekt Poisoned, który co turę zadaje obrażenia. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Oil | Nałożenie efektu Curse na olej (Oil). | Nakłada na postać efekt Slowed, zmniejszając jej prędkość poruszania się. Efekt ignoruje pancerz - nie da się go uniknąć. Z każdym krokiem postać ma szansę na wywołanie eksplozji. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Electrified Water | Nałożenie efektu Shock na efekt Cursed Water. | Nakłada na postać efekt Stunned, ogłuszając postać na jedną turę i zadaje obrażenia od powietrza (Air). Efekty blokowane są przez magiczny pancerz. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Electrified Blood | Nałożenie efektu Shock na efekt Cursed Blood. | Nakłada na postać efekt Stunned, ogłuszając postać na jedną turę i zadaje obrażenia od powietrza (Air). Efekty blokowane są przez magiczny pancerz. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Web | Nałożenie efektu Curse na efekt Web. | Nakłada na postać efekt Web, unieruchamiając postać. Efekt ignoruje pancerz - nie da się go uniknąć. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |