Enchanter | Klasy w Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Kolejna hybrydowa klasa postaci, która w większej mierze koncentruje się na efektywności serwowanych zaklęć, a przy tym nadal zdolna jest zadawać obrażenia przy użyciu broni konwencjonalnej. Charakterystyka zaklęć sprowadza go głównie do roli postaci wspierającej, która może leczyć członków drużyny, zadaje niewielkie obrażenia za pomocą zaklęć, ale przy tym nakłada efekty, które pozwalają skutecznie eliminować przeciwników. Ze względu na duży udział współczynnika Inteligencji, warto wybrać do tej klasy Jaszczura.
Poniżej znajdzie parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.
Atrybuty
W przypadku Zaklinacza domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.
Nazwa atrybutu | Wartość | Znaczenie |
Intelligence | +2 | Kolejna z postaci wsparcia. Tyma razem współczynnik inteligencji wzmocni skuteczność rzucanych czarów, bowiem to na nich opiera się Zaklinacz. |
Constitution | +1 | Premia zwiększy ilość punktów zdrowia postaci, co zawsze się przydaje, niezależnie od klasy postaci. |
Zdolności i Talent
W przypadku Zaklinacza rozwinięto trzy zdolności.
Nazwa | Wartość | Komentarz |
Hydrosophist | 1 | Jego startowe umiejętności opierają się na wyróżnionej tutaj szkole, więc dodatkowa premia do leczenia w ich zakresie pozwoli dłużej pozostać samowystarczalnym. |
Aerotheurge | 1 | Premia do przebicia magicznego pozwoli na zadawanie dotkliwych obrażeń, nawet za pomocą podstawowego zestawu umiejętności. |
Loremaster | 1 | Większa wiedza o przeciwnikach i elementach wyposażenia działa dla dobra każdej drużyny. |
Talent
Far Out Man - Zwiększony zasięg czarów i użycia zwojów.
Umiejętności startowe
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Electric Discharge | Dla Zaklinacza stopień zadawanych obrażeń nie musi być najważniejszym czynnikiem. O wiele ważniejsza jest możliwość unieruchomienia przeciwnika. Co ważne, dzięki większej wiedzy o przeciwnikach może być o wiele bardziej skuteczny w działaniu. |
| Rain | Zdolność pozwalająca zesłać na pole walki ulewny deszcz, który gasi płomienie, nakładając na cele efekt Wet. Doskonale współgra ze zdolnościami powodującymi efekt Shocked i Ice - zmoczone cele łatwiej jest ogłuszyć lub zamrozić. |
| Hail Strike | Kolejna z umiejętności, które poza zadawaniem obrażeń pozwalają na nakładanie negatywnych efektów na przeciwnika. Warto dokładnie zapoznać się ze specyfiką zaklęcia, żeby osiągać jak największe korzysci. |
Zaklinacz a Rasy
Rasa | Predyspozycje | Komentarz |
Elf | Brak | W tym przypadku następuje spora rozbieżność pomiędzy atutami rasowymi, a bazowymi współczynnikami dla klasy. |
Człowiek | Średnie | Dzięki rasowej premii do dowcipu, człowiek może osiągnąć znacznie lepsze efekty decydując się na tę klasę, niż inne rasy. Dzięki większej inicjatywie może nakładać na przeciwników rozmaite efekty, neutralizując ich w ten sposób. |
Krasnolud | Średnie | Podobnie jak u Elfa, Krasnolud nie ma rasowych predyspozycji do prowadzenia tej klasy, ale dzięki wykorzystaniu jego umiejętności rasowej może być skuteczną postacią wsparcia. |
Jaszczur | Duże | Tak jak w pozostałych przypadkach, Jaszczury mają wysokie predyspozycje dla wszystkich klas, które oparte są na Inteligencji. Wysoki współczynnik tego atrybutu zwiększy skuteczność zaklęć, co pomoże utrzymać drużynę przy życiu. |
Które zdolności wybrać?
Enchanter posiada dostęp do dwóch szkół (Aerotheurge i Hydrosophist), przez co wybierać może spośród 8 startowych zdolności. Warto wprowadzić lekkie modyfikacje i wybrać zdolności przedstawione w poniższej tabeli.
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Electric Discharge | Zdolność ustawiona domyślnie - nie ma potrzeby jej zmieniać. |
| Restoration | Warto podmienić zdolność Rain na Restoration - leczenie przyda się od samego początku gry, gdy drużynie brakuje zdolności leczących i mikstur, a zwoje z zaklęciem Rain jest dość łatwo pozyskać. |
| Hail Strike | Kolejna zdolność, którą lepiej jest zostawić, gdyż przydaje się na początku gry. |