Zdolności w Divinity Grzech Pierworodny | Zdolności i czary poradnik Divinity: Grzech Pierworodny
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Łucznik (Expert Marksman)
Łucznik jest jednostką dystansową opartą o atrybut Zręczności. Warto również rozbudowywać atrybut Percepcji wpływający na modyfikator trafienia. Może posługiwać się zarówno łukiem jak i kuszami, choć warto specjalizować się w jednej z nich i rozwijać do niej odpowiednią Umiejętność wzmacniającą siłę obrażeń.
Ranga | Zdolność | Opis | Ilość AP | Czas odn. |
Nowicjusz | First Aid | Leczy statusy Bleeding, Crippled, oraz Diseased, odnawia 10% zdrowia | 3 | 4 |
Nowicjusz | Doctor | Leczy statusy Weak, Blind, Mute, oraz Infectious Disease. | 3 | 4 |
Nowicjusz | Ranged Power Stance | Zwiększa obrażenia zadawane przez łuk/kuszę (włącz/wyłącz). | 0 | 2 |
Nowicjusz | Ranged Precision Stance | Zwiększa szansę na trafienie z łuku/kuszy (włączy/wyłącz). | 0 | 2 |
Nowicjusz | Ricochet | Zadaje pierwszemu wybranemu celowi obrażenia 70% od broni (przeszywających) i kolejno odbija się trafiając sąsiadujących wrogów. | 4 | 4 |
Nowicjusz | Splintered Arrow | Wystrzeliwuje strzałę, która rozpryskuje się przy trafieniu, zadając łącznie 250% obrażeń od broni wszystkim celom w obszarze działania. | 7 | 7 |
Nowicjusz | Treat Poisoning | Leczy zatrucie. Cel otrzymuje 100% odporność na truciznę na 2 tury. | 2 | 2 |
Adept | Absorb the Elements | Zmniejsza pancerz, dodając jednocześnie odporność na wszystkie żywioły. | 3 | 8 |
Adept | Barrage | Wystrzeliwuje trzy strzały w cel. Zadaje 60% obrażeń broni. | 6 | 6 |
Adept | Farseer | Daje +50 szansy do trafienia przy pomocy broni dystansowych na 4 tury. Usuwa efekt ślepoty. | 2 | 8 |
Adept | Infect | Ustala status Disease na pobliskim celu. | 6 | 6 |
Adept | Survivor's Karma | Zwiększa Szczęście (Luck) bohatera i towarzyszy w zasięgu działania. | 6 | 8 |
Adept | Vampiric Arrow | Wystrzeliwuje strzałę zadającą 50% obrażeń od broni, a następnie przywraca wszystkie punkty zdrowia bohaterowi w ciągu 2 tur. | 4 | 10 |
Mistrz | Arrow Spray | Wystrzeliwuje strzały po łuku zadając obrażenia zależne od parametrów postaci. | 7 | 6 |
Mistrz | Rain of Arrows | Wystrzeliwuje w powietrze strzały, które spadają na ziemię niczym deszcz, zadając 300% obrażeń od broni wszystkim wrogom w obszarze działania. | 8 | 5 |
Mistrz | Shrapnel Shatter | Pozwala namierzyć zwłoki i je wysadzić, po czym odłamki zadają obrażenia postaciom w obszarze działania. | 5 | 6 |
Wojownik (Man-at-Arms)
Wojownik to najprostsza ale i praktycznie najpotężniejsza postać w grze. Może używać broni jedno lub dwuręcznych od kosturów przez topory po miecze, dlatego należy już wcześnie rozwijać dane umiejętności broni jedno lub dwu-ręcznych. Posiada również bogate umiejętności. Obrażenia zależne są od atrybutu siły, który również wpływa na modyfikatory poszczególnych zdolności. Dzięki temu potrafi również nosić najcięższe zbroje o wysokich parametrach, dlatego dobrze jest również rozbudowywać umiejętność Armour Specialist oraz jeśli preferujesz walkę jedną ręką i tarczę - Shield Specialist. Jeśli chcesz zadawać spore obrażenia, a nie chcesz korzystać z powolnej broni dwuręcznej, warto zainteresować się umiejętnością walki Dwiema Broniami (Dual Wield).
Ranga | Zdolność | Opis | Ilość AP | Czas odn. |
Nowicjusz | Battering Ram | Biegnie w linii prostej do wskazanego punktu zadając 50% obrażeń broni wszystkim stojącym na linii ataku oraz ma szansę znokautować cel. | 4 | 6 |
Nowicjusz | Crushing Fist | Wielka pięść uderza i nokautuje cel z powietrza zadając obrażenia miażdżące zależne od atrybutów postaci. | 4 | 7 |
Nowicjusz | Cure Wounds | Leczy przyjaciela lub siebie o ilość punktów życia zależną od parametrów postaci. | 6 | 0 |
Nowicjusz | Divine Light | Zmniejsza wartość Umiejętności celu (Willpower i Bodybuilding) oraz nadaje statusy Warm i obniżenia siły woli (Willpower Loss). | 3 | 7 |
Nowicjusz | Encourage | Dodaje odwagi drużynie w pobliżu. | 3 | 6 |
Nowicjusz | Helping Hand | Usuwa statusy nokautu i poparzeń (Knocked Down, Burning). | 3 | 3 |
Nowicjusz | Melee Defensive Stance | Zwiększa obronę kosztem zadawanych obrażeń. | 0 | 2 |
Nowicjusz | Melee Power Stance | Zwiększa zadawane obrażenia i szybkość poruszania się kosztem precyzji ataków. | 0 | 2 |
Adept | Barbed Wire | Odbija część otrzymanych obrażeń z powrotem na wroga, kosztem zmniejszonych obrażeń podczas ataków postaci. | 0 | 4 |
Adept | Crippling Blow | Okalecza cel (status Cripple) i zadaje 30% obrażeń broni. | 4 | 3 |
Adept | Elemental Tortoise | Znacznie zwiększa odporności na żywioły, zmniejszając przy tym prędkość poruszania się. | 0 | 4 |
Adept | Rage | Status furii (Rage) powoduje obniżenie zręczności oraz punkty pancerza, zwiększając obrażenia i szansę na trafienie krytyczne. | 2 | 5 |
Adept | Taunt | Prowokuje cele znajdujące się w odległości do 8m - sprowokowane cele chętniej zaatakują tą postać. | 3 | 6 |
Adept | Whirlwind | Atak rotacyjny, zadający obrażenia przeciwnikom wokół, zadając 120% obrażeni broni. | 4 | 6 |
Mistrz | Flurry | Zadaje kilka ciosów, każdy po 100% obrażeń broni dla jednego celu. | 7 | 7 |
Mistrz | Shackles of Pain | Oznacza cel, który następnie otrzymuje te same obrażenia, co postać która aktywowała umiejętność. | 4 | 6 |
Łotrzyk (Scoundrel)
Łotrzykowie preferują ataki z zaskoczenia i sztuczki. Preferowana broń to sztylety i noże. Zdolności oparte są o atrybut Zręczności. Dobrze budować tej postaci wysoki poziom Wytrzymałości i Prędkości, by móc zachodzić cele od tyłu i wykonywać ciche zabójstwa.
Ranga | Zdolność | Opis | Ilość AP | Czas odn. |
Nowicjusz | Adrenaline | "Pożycza" punkty akcji z następnej turze (po wykorzystaniu będziesz w następnej turze mieć mniej punktów akcji niż normalnie). | 0 | 5 |
Nowicjusz | Fast Track | Przyspiesza postać na kilka sekund, zwiększając prędkość poruszania się, oraz ilość punktów akcji dostępną co turę. | 2 | 12 |
Nowicjusz | Lacerate | Powoduje krwawienie celu. Zadaje 150% obrażeń od broni. Wymaga sztyletu, bądź noża. | 3 | 2 |
Nowicjusz | Trip | Przewraca (Knockdown) cel, zadając obrażenia. | 4 | 10 |
Nowicjusz | Venomous Strike | Zatruwa cel, zadając 100% obrażeń od broni. | 4 | 2 |
Nowicjusz | Walk in Shadows | Nadaje status niewidzialności, stając się niewykrywalnym dla wrogów. | 3 | 10 |
Nowicjusz | Winged Feet | Sprawia, że postać jest niewrażliwa na efekty panujące na podłożu (np. ogień, lawę, olej, itp.), tak jakby lewitowała nad ziemią. | 2 | 12 |
Adept | Become Air | Sprawia, że postać otrzymuje jedynie połowę obrażeń fizycznych przez kilka tur. | 3 | 0 |
Adept | Cloak and Dagger | Teleportuje postać we wskazane miejsce, pozostawiając na miejscu zasłonę dymną. | 4 | 12 |
Adept | Daggers Drawn | Wyprowadza kilka szybkich ataków, każdy z nich zadaje 70% obrażeń od broni. | 6 | 8 |
Adept | Eye Gouge | Oślepia cel, zadając przy tym 100% obrażeń od broni. | 4 | 10 |
Adept | Precise Incision | Osłabia cel, zadając przy tym 150% obrażeń od broni. | 3 | 8 |
Mistrz | Coup De Grace | Wyprowadza kończący cios, zabijający cel jednym uderzeniem, jeśli ten miał poniżej 20% maksymalnych punktów zdrowia. | 10 | 0 |
Mistrz | Crawling Infestation | Wszczepia monstrualne jajo wewnątrz celu. Jeśli ten nie wykonał rzutu na odporność, po kilku turach zostanie zabity, a z jego ciała wypełznie pająk. | 8 | 0 |
Mistrz | Shadow Step | Postać przeskakuje wewnątrz cienia, zadając celowi 100% obrażeń od broni atakiem w plecy. Postać następnie wraca na miejsce, z którego wyprowadziła atak. | 6 | 11 |
Mistrz | Wind-Up Toy | Przywołuje bombę w promieniu 3m, którą można samodzielnie detonować. Można posiadać jedynie jedną bombę na raz. | 2 | 10 |