Balberith | Bossowie w Divinity Grzech Pierworodny poradnik Divinity: Grzech Pierworodny
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Balberith
Kolejne dość trudne starcie. Demon Balberith będzie walczyć razem z całą zgrają wrogów - dwoma olbrzymimi Cyklopami i dwójką pomniejszych demonów. O ile tymi drugimi nie trzeba zaprzątać sobie głowy, gdyż ich zaklęcia nie są śmiercionośne, o tyle Cyklopy to inna para kaloszy - ich ataki zadają gigantyczne obrażenia, a sprawę dodatkowo komplikuje fakt, iż mogą one wyprowadzić nawet 4 ataki w ciągu jednej tury. Jedna tura nieuwagi potrafi doprowadzić do śmierci jednej z twoich postaci od ataków molocha.
Na twoje szczęście Cyklopy są bardzo podatne na zauroczenie - można więc wykorzystać stosowne strzały, bądź zaklęcia, by na kilka tur przeciągnąć je na swoją stronę. Jest to wręcz wskazane, gdyż dwa cyklopy, w połączeniu z bossem mogą ubić pół twojej drużyny w jednej turze.
Kluczowym elementem starcia są rozrzucone w czterech rogach areny zombie, stojące na niewielkim skrawku trucizny. Każdy z zombie, co dwie tury, gdy stoi na swoim miejscu, leczy bossa o 25% jego maksymalnych punktów zdrowia. Oznacza to, że co dwie tury, jeśli wszystkie zombie będą przy życiu, boss będzie miał regenerowane zdrowie do maksimum. Zombie są praktycznie niewrażliwe na ataki żywiołów - jedynie ogień jest w stanie zadać im spore obrażenia. Ataki fizyczne rzecz jasna ranią ich tak jak każdego innego.
Dodatkowo, co 2 tury boss przywoła dodatkowego cyklopa (maksimum to 3), co sprawia, że przeciąganie tego starcia to nie najlepszy pomysł. Zacznij od oczarowania jednego, albo najlepiej dwóch cyklopów, a później skoncentruj swoje ataki na wspominanych zombie ustawionych na truciźnie, by uniemożliwić wrogowi regenerację. Gdy pozostanie jeden, ewentualnie dwa zombie, możesz zacząć okładać bossa - pod warunkiem, że cyklopy leżą martwe (bądź walczą po twojej stronie).