Vaelanna | Bossowie w Divinity Grzech Pierworodny poradnik Divinity: Grzech Pierworodny
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Vaelanna
Vaelanna to dość specyficzny boss i sama walka różni się znacząco od poprzednich. Główna różnica polega na tym, że im dłużej trwa walka, tym stanie się dla ciebie cięższa. Wynika to z tego, że boss po upłynięciu pełnych dwóch tur przyzwie dwójkę żywiołaków ziemi (a na poziomie trudności taktyk ta ilość jeszcze wzrasta), które są wyjątkowo ciężkie do ubicia (z uwagi na wysokie odporności) i posiadają nieprzyjemne dla gracza czary.
Oprócz tego, Valenna wspierana jest przez kilku sojuszników, którzy jednak niczym się nie wyróżniają - ot, mięso armatnie. Jej pies, Artherius, potrafi napsuć sporo krwi, jednak po ubiciu głównego bossa "straci on zainteresowanie", stanie się neutralny w stosunku do drużyny gracza i po prostu odłączy się od walki. Jest to też powód (prócz przyzywania żywiołaków, rzecz jasna), dla którego, w przeciwieństwie do dużej ilości starć z bossami, warto skupić się tutaj na głównym przeciwniku i jak najszybciej się go pozbyć.
Tryb taktyka
Walka nie różni się tutaj znacząco, a całość rozbija się o dwie zmiany. Pierwszą z nich jest ilość przyzywanych przez Vaelannę żywiołaków ziemi - ta waha się od 3 do 4 (zamiast zwyczajowych 2), co znacznie wydłuża całe starcie. Drugą nowinką jest fakt, iż towarzyszący kobiecie łucznik (Immaculate Ranger) będzie ciskał w twoją drużynę Granatami Mrozu, co, przy obecności wspomnianych przywołańców i sporej szansie na zamrożenie twojej drużyny może skończyć się szybką śmiercią.
Zasady są tutaj dwie - podobnie jak w trybie "normalnym", trzeba jak najszybciej ubić głównego bossa, a także starać się nie trzymać drużyny zbitej "w kupę", by cała na raz nie oberwała zamrażającym granatem.