Arhu SparkMaster 5000 | Bossowie w Divinity Grzech Pierworodny poradnik Divinity: Grzech Pierworodny
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Arhu SparkMaster 5000
Arhu SparkMaster 5000 to jeden z najbardziej unikatowych bossów w grze, gdyż prócz normalnego sposobu na rozprawienie się z nim (czyt. ubicie go), można rozprawić się z nim za pomocą specjalnego urządzenia, które otrzymać możesz od Arhu, podczas rozmowy w jego pracowni. Oprócz tego, samo urządzenie da się po prostu zebrać ze wspomnianej pracowni.
Gdy zdobędziesz wymagany kontroler (Remote Controller), możesz wywołać różne efekty wklepując odpowiednie komendy:
- Angry, Angry, Sleep - sprawia, że ładunek błyskawic zostaje rozładowany, przez co boss nie może wykorzystać go do ataku
- Sleepy, Sleepy, Angry - uniemożliwia bossowi wykorzystanie ataków wręcz
- Angry, Happy, Angry - tworzy obłok pary, ograniczający widoczność pobliskich jednostek
- Happy, Happy, Happy - sprawia, że boss walczy po stronie gracza
- Angry, Angry, Angry - niszczy kontroler do sterowania funkcjami bossa
Jeśli jednak nie masz wymaganego kontrolera (bądź nie chce on działać, z czym gra ma problemy od miesięcy - od Autora), czeka cię bezpośrednie starcie z bossem i jego poplecznikami. Arhu Sparkmaster 5000 będzie walczył w towarzystwie 2 magów (którzy będą go zasilać, pozwalając mu wyprowadzać ataki) i łucznika. Po stronie gracza będzie walczyć kilka postaci niezależnych, przez co skupią one na sobie trochę uwagi.
Są dwie rzeczy, które trzeba mieć na uwadze podczas starcia. Musisz cały czas ogłuszać (Stun), przewracać (Knockdown), bądź zamrażać (Frozen) robota, gdyż po kilku turach "swobody" wyprowadzi on morderczy atak elektryczny, który zabije większość twojej drużyny na raz. Przed tym czarem nie ma ochrony - ani duża ilość punktów zdrowia, ani odporności na powietrze nic nie zmienią, twoje postacie i tak padną. Rozwiązaniem jest właśnie ciągłe unieruchamianie wroga - na szczęście jest to dość łatwe do osiągnięcia, gdyż wróg nie ma dużych odporności.
Drugim problemem są sami magowie. Zasilają oni bossa, a gdy jego zdrowie spadnie poniżej 50%, za każdym razem rzucą na niego potężny czar uzdrawiający, który przywróci sporo jego punktów zdrowia. Podczas gdy robot będzie unieruchomiony, zajmij się eliminacją wspomnianych magów - padną oni po paru ciosach, gdyż nie są zbyt odporni. Gdy magowie padną, zajmij się łucznikiem i dokończ bossa.
Tryb taktyka
Tryb taktyka wprowadza do walki dwie istotne zmiany. Pierwszą z nich jest fakt, iż magowie "zasilający" bossa swoimi czarami będą teraz stać za robotem, na drugim końcu pola walki, przez co znacznie trudniej się do nich dostać. Drugą jest nowy atak bossa, w którym naznacza on obszar, a po jednej turze wystrzeliwuje nań serię rakiet, zadającą obrażenia od ognia. Ataku łatwo uniknąć - wystarczy wyjść z pola rażenia przed upływem tury.