The Ghoul That Guards the Lighthouse | Bossowie w Divinity Grzech Pierworodny poradnik Divinity: Grzech Pierworodny
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
The Ghoul That Guards the Lighthouse
Pierwszy pełnokrwisty boss, The Ghoul That Guards the Lighthouse będzie prawdopodobnie pierwszym przeciwnikiem "ścianą", z którym zetkniesz się w grze, gdyż poziom trudności w stosunku do reszty starć znacznie tutaj wzrasta. Sama walka rozpoczyna się okrzykiem bojowym bossa, który zwiększa statystyki pobliskich wrogów, a sam boss często wyprowadza swój unikatowy atak - teleportuje się do twoich postaci, uderzy je kilka razy, a następnie wróci na pierwotne miejsce, uniemożliwiając kontratak.
By ułatwić sobie walkę, warto w pierwszej kolejności zająć się jego przywołanymi psami (Lupine Horrors). Nie zadają one olbrzymich obrażeń, jednak każdy dodatkowy cel jest problemem, szczególnie gdy kundle zaplątają się w pobliże magów i nie dadzą im w spokoju wykonywać swojej pracy. Gdy zabijesz wszystkie przywołańce, wróg znów je przyzwie. Nie przejmuj się jednak, gdyż może to zrobić jedynie raz - gdy ponownie ubijesz psy wróg więcej ich nie przywróci.
Oprócz bossa i jego przywoływanych psów, trzeba zwrócić uwagę na dwójkę szkieletów łuczników, znajdujących się po drugiej stronie areny. Na "normalnym" poziomie trudności nie stanowią one zagrożenia, jednak jeśli grasz na trybie "Taktyk", bądź "Honorowy", będą oni w stanie strzelać strzałami żywiołów, zadając dość spore obrażenia i wywołując niemiłe efekty temu towarzyszące. Jeśli masz możliwość, ogranicz ich widoczność rzucając granat dymny, bądź rozlewając i podpalając olej - będą oni zmuszeni podejść, przez co znacznie łatwiej będzie z nimi walczyć.
Ostatnią rzeczą, na którą trzeba uważać, jest wybuchowy przeciwnik (Exploskeleton). Gdy kurdupel z podczepioną na plecach bombą zbliży się do kogoś z twojej drużyny, zdetonuje się, zadając bardzo duże obrażenia (często zabijając kilka postaci gracza na raz). By uniknąć jego ataków, możesz go po prostu zabić, bądź wykorzystać na nim dowolny czar wodny, by nadać mu status Chilled - w ten sposób lont na jego bombie zgaśnie i nie będzie on mógł się wysadzić.