Statusy w Divinity Grzech Pierworodny | Walka poradnik Divinity: Grzech Pierworodny
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Użycie czarów, jedzenia czy mikstur oraz niektórych umiejętności może spowodować nadanie określonych statusów - w żargonie graczy nazywane buffami, lecz pojawiają się również nierzadko debuffy. Są to trwające tak podczas bitwy jak i poza nią określone bonusy, jak np. podniesienie statystyk, czy zatrucie powodujące czasowe obniżanie punktów zdrowia.
W przypadku jedzenia i mikstur powodzenie nadania statusu jest zawsze stuprocentowe, inaczej sprawa wygląda w przypadku czarów i umiejętności. Przy każdej zdolności - jeśli ta ma prawo nadać określony status - dopisane jest wyrażone procentowo prawdopodobieństwo jego nadania. Należy jednak od niego odliczyć możliwą częściową lub całkowitą odporność celu na zadany status (np. nie można otruć szkieletów) lub zależność od innych obecnych statusów (jak próba zamrożenia płonącego przeciwnika). Większość statusów, które warto zapamiętać została opisana poniżej... Poza nimi występują również statusy od mikstur i żywności, które nadają własne wartości zależne od typu przedmiotu.
Nazwa statusu | Efekt |
Warm (nagrzany) | Odporność: woda +10, ogień -10, ponowne użycie Warm spowoduje podpalenie |
Burn (płonący) | Odporność: woda +40, ogień -20, dodatkowe obrażenia od ognia przez podaną ilość tur |
Chill (schłodzony) | Odporność: woda -10, ogień +10, poruszanie się -44, ponowne użycie Chill spowoduje zamrożenie |
Frozen (zamrożony) | Postać nie może się poruszać, Pancerz +65, Odporność: ogień +40, woda -20 |
Charmed (oczarowany) | Postać zostaje kontrolowana przez przeciwnika przez daną ilość tur |
Poisoned (otruty) | Możliwość eksplozji trucizny, przez zadaną ilość tur pobiera określoną ilość zdrowia |
Invisible (niewidzialny) | Postać jest niewidzialna, również podczas zadawania ciosów (czar ze zwoju) |
Stunned (ogłuszony) | Nie może się poruszać przez podaną ilość tur |
Blinded (ślepy) | Może się poruszać, nie może namierzać/atakować celów |
Knocked down (znokautowany) | Nie może się poruszać przez podaną ilość tur |
Wet (mokry) | Odporność: ogień +10, powietrze -20, zwiększona podatność na ogłuszenie oraz bardzo wysoka na zamrożenie/ochłodzenie |
Fear (wystraszony) | Postać nie może atakować, oddala się od rzucającego zaklęcie. |
Crippled (okaleczony) | Poruszanie -84, Odnowa AP -4 |
Sloved (spowolniony) | Poruszanie -64, Odnowa AP -2, Startowe AP -4, Maks AP -4 |
Immune... (odporny) | Odporność może być częściowa lub całkowita na określone statusy zależna od typu przeciwnika, użytych zaklęć/mikstur itp. |
Raged (wściekły) | Zręczność -4, Inicjatywa +4%, Obrażenia +30% |
Hasted (przeklęty) | Poruszanie +64, Maks AP +4, Startowe AP +4, Odnowa AP +3 |
Encumbered (przeciążony) | Pojawia się, gdy bohater nosi za dużo ekwipunku i powoduje spowolnienie. |
Leader in sight! (dowódca w pobliżu) | Inicjatywa +5, Obrażenia +10% (domyślnie, zależy od poziomu umiejętności Loremaster) |
Drunk (pijany) | Po wypiciu alkoholu: +2 do szczęścia (Lucky Charm), -3 Inteligencji, -5 Inicjatywy |
Diseased (zakażony) | -3 Wytrzymałość (Constitution), -2 Body Building |
Infectious Disease (zaraźliwie zakażony) | -3 Wytrzymałość (Constitution), -2 Body Building; dodatkowo może zarazić innych |
Weak (osłabiony) | -50% obrażeń, -2 siła |
Petrified (spetryfikowany) | Zamieniony w kamień - nie może się poruszać ani wykonywać działań |
Rot (gnicie) | Zabiera 1 punkt życia na turę. Nie zabija - gdy postać ma 1HP nie zabiera więcej punktów życia, jednak nadal jest aktywny. Do wyleczenia Bloodstonem. |
Dead (martwy) | Martwy - może zostać wskrzeszony. |
Blessed (błogowsławiony) | +30% do szansy na trafienie |
Fortified (wzmocniony) | +65 do obrony |
Lucky (mający szczęście) | +2 do szczęścia (Lucky Charm) |
Muted (wyciszony) | Nie może używać zaklęć i zwojów z zaklęcimi |
Nie są to wszystkie występujące statusy, lecz te, posiadające stałe wartości i najczęściej występujące. Przykładowo leczenie również jest statusem, lecz zależy od zastosowanego czaru / mikstury.