Podstawowe porady do Divinity Grzech Pierworodny | Porady poradnik Divinity: Grzech Pierworodny
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
- Staraj się używać mikstur leczniczych, gdy twoja postać może zginąć. Zaklęcia wskrzeszenia są o wiele droższe od mikstur.
- Patrz gdzie stąpasz i co robisz. Przykładowo: podpalona postać, która wejdzie na pole oleju spowoduje wielki wybuch
- Włamywanie się do domów i kradzież jest dobrym sposobem na zarobek o ile cię nie nakryją. Na początku zostaniesz ostrzeżony, ale jeśli npc przyłapią cię kilka razy to w końcu zaatakują
- Jeśli chcesz mieć łatwiej w walce znajdź sobie dwóch towarzyszy. Drużyna może składać się z czterech postaci. Ci, których zamienisz w późniejszej rozgrywce będą na ciebie czekali w lokacji "Poza Czasem", do którego możesz dostać się za pomocą ikony portalu po prawej stronie ekranu
- W walce możesz przechowywać punkty akcji na kolejna turę. Będziesz mógł wtedy wykorzystać umiejętności, na które nie stać cię w pierwszej turze
- Podczas konwersacji w trybie kooperacji, gdy postacie się ze sobą nie zgadzają to system wybiera, która z wypowiedzi wejdzie w życie. Można oczywiście się rozdzielić i wtedy każdy Bedzie sam decydował o przebiegu danego zadania
- Możesz łączyć i manipulować żywiołami magii. Dla przykładu, gdy użyjesz magii powietrza który nadaje status "chilled" na mokrym przeciwniku będziesz miał wysokie prawdopodobieństwo zamrożenia go
- Staraj się dokładnie analizować pole walki. Jeśli są na nim jakieś beczki z trucizną lub olejem lepiej by przeciwnicy byli, blisko gdy eksplodują. Oczywiście olej będzie potrzebował także trochę ognia
- Cyfra pod nazwą każdej z twoich postaci jest to stosunek, jaki tam ma do osoby, którą obecnie kontrolujesz. Im niższa tym bardziej się te postacie nie lubią
- Pamiętaj, że poprzez przeszkodę nie trafisz nawet, jeśli będziesz miało 100% szansy na trafienie
- Zawsze warto mieć w drużynie uzdrowiciela. Walka jest wtedy mniej kosztowna, a taki może zostać wyposażony nawet w zaklęcia wskrzeszenia
- Jeśli potraktujesz ogniem istotę ognia to ją uzdrowisz. Ten sam mechanizm działa dla każdego żywiołu. Ponadto Zombie leczy ich własna trucizna
- Każdy ma swój ekwipunek, dlatego jeśli misja polega na przyniesieniu czegoś to misje musi zakończyć osoba, która podniosła dany przedmiot
- Przeciwdziałanie jest ważnym elementem walki. Podczas walki z ognistym przeciwnikiem lepiej sprowadzić deszcz, ponieważ zmniejszy ryzyko podpalenia, a także osłabi przeciwników
- Jeśli postać NPC w rozpowie z tobą wykazuje wrogość są trzy możliwe opcje: posiadasz wyciągniętą broń, rozmawiasz postacią towarzysza zamiast bohatera głównego, poziom nastawienia (Attitude) wobec ciebie jest niski (np. po nakryciu na kradzieży) - należy wtedy ofiarować danej osobie wartościowy przedmiot (lub kilka mniejszych)
- Próbuj handlu z mieszkańcami, nierzadko przypadkowy obywatel może posiadać nawet i legendarny przedmiot
- Uważaj ze sprzedażą cennych obiektów, szczególnie fabularnych - nierzadko po powrocie do handlarza po kilku dniach może już nie posiadać twojego przedmiotu
- Liczba zdolności jest ograniczona, niezależnie od poziomu danej umiejętności - nie da się więc nauczyć wszystkich zdolności dla, na przykład, danej szkoły magii i z części trzeba zrezygnować (szczegóły znajdziesz w rozdziale poświęconym czarom).
- Handlarze otrzymują nowy towar za każdym razem, gdy twoje postacie awansują na wyższy poziom. Jeśli nie możesz znaleźć pożądanej umiejętności, wróć do handlarza po "wbiciu" wyższego poziomu.
- Zawsze posiadaj przy sobie znaczną ilość gotówki - niektóre okazje zdarzają się tylko raz, jeśli napotkasz legendarny przedmiot u przypadkowego przechodnia, wysoko prawdopodobne jest, że później nie będzie go już posiadał
- Nie staraj się za wszelką cenę wykonać jednej misji od razu - wiele wątków jest ze sobą wymieszanych i ściśle połączonych i bez ukończenia zadania pobocznego nie można kontynuować wątku głównego
- Pamiętaj, aby tworzyć drużynę różnych postaci o różnych specjalizacjach - w późniejszych etapach gry przeciwnicy bywają odporni na magię lub odwrotnie - na obrażenia niemagiczne
- Używaj granatów! "Na papierze" nie zadają one może aż takich obrażeń, jakie jest w stanie wyprowadzić twój wojownik z dwoma broniami, bądź łucznik wyposażony w legendarny łuk, ale zawsze dodają one dodatkowy efekt (np. ogłuszenie, podpalenie, czy ślepota), które są znacznie cenniejsze, niż zadane szkody.
- Daj granaty postaci, która walczy w zwarciu i nie posiada zaklęć. Wojownik skupiający się na walce na bliskim dystansie wiele zyska, gdy będzie mógł cisnąć granat w grupę wrogów skrywających się za obłokiem gazu (bądź w nim), lub gdy po prostu nie jest w stanie do nich dotrzeć. Granaty na łuczniku czy magu to nie zbrodnia, jednak mają oni wystarczające zdolności bojowe, by się bez nich obejść.
- Wykorzystuj różdżki (Wand). Mają one swoje minusy (jak np. niska szansa na zadanie obrażeń krytycznych, czy brak wpływu na tą wartość z Percepcji), jednak nie raz mogą uratować ci skórę. Mag, który posiada wszystkie kluczowe zdolności "na odnowieniu" zdziała więcej wykorzystując różdżkę, niż bijąc wroga z laski, narażając się na kontratak.
- Pamiętaj o ładunkach w różdżkach! Jest ich mało, to fakt i nie da się ich odnowić, jednak często pozwalają ciskać potężne zaklęcia. Przydaje się to tak podczas etapu odnawiania się zdolności, jak i wtedy, gdy potrzebujesz, np. zaklęcia lodu, a twój mag specjalizujący się tej szkole nie może tego zrobić.
- Twórz własne przedmioty. Tyczy się to tak mikstur, które bardzo łatwo wytworzyć (wystarczy zbierać zioła) jak i przede wszystkim oręża. Postać z 5 poziomem rzemiosła (Crafting) będzie w stanie wytworzyć znacznie lepsze bronie, niż te, które kupisz w sklepie (nie licząc niektórych przedmiotów legendarnych). Jest to też doskonałe źródło dochodu - można przerobić masę śmieci na bardzo kosztowne przedmioty i zarobić na nich krocie.
- Grając na poziomie trudności "Taktyk" bezwzględnie zaopatrz wszystkie postacie w talent Odważny (Courageous), który daje bohaterowi niewrażliwość na strach. Przydaje się to podczas walk z większością bossów, jak i sporą częścią przeciwników "normalnych", którzy są w stanie przestraszyć całą twoją drużynę jednym atakiem. Grając na innym poziomie trudności talent ten jest zalecany przede wszystkim dla postaci walczących w zwarciu.