Zagadka - otwarcie bramy do Source Temple | Dark Forest - misje poboczne poradnik Divinity: Grzech Pierworodny
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zagadka - otwarcie bramy do Source Temple
By dostać się do bramy prowadzącej do świątyni, konieczne będzie rozwiązanie dość prostej, acz upierdliwej zagadki. Przy obu bramach prowadzących do świątyni znaleźć możesz cztery symbole, przedstawiające żywioły - wodę, ogień, powietrzę i ziemię. Musisz aktywować cztery przyciski rozsiane dookoła świątyni, by każdy z symboli podświetlił się na zielono, przez co bramę będzie się dało otworzyć.
Poniżej znajdziesz opis aktywacji każdego z symboli - kolejność zupełnie przypadkowa, jednak warto wykonać to właśnie w taki sposób.
UWAGA - punkty na mapie w tym tekście odnoszą się do mapy, którą znaleźć można w rozdziale "Dark Forest - mapy lokacji".
Ziemia
Najlepiej zawczasu przygotować sobie jakiś ciężki przedmiot (można zebrać kilka pudełek), gdyż przydadzą ci się tutaj w charakterze aktywatora przycisku.
Teleportujemy się do punktu Widmowy Las - Bagna (Dark Forest - Swamp). Kierujemy się na północ, a na rozwidleniu dróg skręcamy w lewo. Teren pilnowany jest przez dwa posągi (Sentinel), a rozwiązania problemu są dwa - możesz teleportować je z dala, by dezaktywować pułapkę, bądź (sposób prostszy), wykorzystać postać z niewidzialnością (ewentualnie z dużą ilością punktów w Skradaniu).
Najlepiej wykorzystać postać z dużą percepcją (np. łucznik / łotrzyk, który przy okazji może się skradać), gdyż wśród plam oleju jest masa pułapek aktywująca płomienie. Nie musisz ich rozbrajać - wystarczy je po prostu ominąć.
Przekradnij się na południowy zachód (idź po prostu przed siebie, patrząc od strony schodów od których się tutaj przychodzi). Zignoruj na chwilę przejście po lewej stronie i znajdź przycisk na wprost - schowany nieco w zaroślach. Połóż na nim pudełko, a odblokują się drzwi, znajdujące się po przekątnej. Udaj się teraz tam, unikając pułapek.
W nowo otwartym pomieszczeniu również znajduje się strażnik i pułapki, dlatego trzeba uważać. W rogu pomieszczenia znajduje się upragniony przycisk ziemi (punkt SB 1 na mapie) - nie możesz jednak do niego podejść, gdyż dzieli cię z nim lawa. Zamiast tego rzuć na niego jedno z pudełek (bądź inny przedmiot), by go aktywować - można wykorzystać też leżące obok zwoje teleportacji (bądź to samo zaklęcie, jeśli takowe posiadasz), jednak warto zachować je na potem.
Powietrze
Po aktywacji przycisku ziemi wróć się do przejścia obok pierwszego przycisku. Tuż za nim znajduje się przycisk ziemi - dojście do niego jest dość upierdliwe, gdyż trzeba się trochę nabiegać, warto jest więc sobie to trochę ułatwić. Wykorzystaj podniesione zwoje teleportacji (bądź zaklęcie) i przerzuć kogoś z twojej drużyny na drugą stronę krat (można też teleportować pudełko, jednak może się ono zniszczyć). Nadepnij na przycisk (punkt SB 2 na mapie) (nie trzeba go "trzymać"), a następnie teleportuj bohatera z powrotem.
UWAGA - teleportuj któregoś z głównych bohaterów, gdyż pomocnicy nie będą za bardzo zadowoleni tym, że zadajesz im obrażenia i w najgorszym wypadku mogą się nawet odłączyć od drużyny.
Woda
Teleportujemy się do punktu Widmowy Las - Bagna (Dark Forest - Swamp). Kierujemy się na północ, a na rozwidleniu skręcamy w prawo. Wkrótce dotrzesz do pomieszczenia z kamiennymi płytami na ziemi - nie wchodź na nie, gdyż postać momentalnie zginie. Musisz dezaktywować pułapkę za pomocą dźwigni, znajdującej się na wprost wejścia. Możesz zrobić dwie rzeczy:
- Wykorzystać łotrzyka / łucznika, bądź postać posiadającą zaklęcia Marsz Cienia / Niewidzialność i Skrzydlate Stopy. Rzuć na postać Skrzydlate Stopy, a następnie wariant zaklęcia (bądź miksturę) nadającą niewidzialność i przejdź na drugą stronę płyt, by dotrzeć do dźwigni.
- Przeteleportować jedną z postaci pod dźwignie.
Gdy przerzucisz dźwignię, pułapka się wyłączy i będzie można spokojnie stanąć na ziemi. Otworzy się także brama na wschodzie, przez którą teraz musisz przejść. Udaj się teraz na północ, aż dotrzesz do kamiennego kręgu, z trzema półkami - rybą, modlącą się kobietą i wojownikiem. Musisz postawić na nie odpowiednie posągi, które są niedaleko. Znajdziesz je:
- Posąg wojownika - na południe od kamiennego kręgu, tuż przy bramie.
- Posąg ryby - znajduje się na północ od kamiennego kręgu, przy skałach.
- Posąg modlącej się kobiety - znajdziesz go na południowy wschód od kamiennego kręgu.
Gdy ustawisz posągi na piedestałach, przeciągnij dźwignię, a pojawi się portal. Przejdź przez niego, a w nowym miejscu aktywuj przycisk wody (punkt SB 3 na mapie).
Ogień
W miejscu, w którym aktywowany został przycisk wody, będzie trzeba rozdzielić swoją drużynę na dwie. Zostaw trójkę na górze, a czwartą postacią udaj się do punktu (SB 4.1) na mapie.
Gdy dotrzesz na miejsce, obejmij kontrolę nad trójką bohaterów i za pomocą dźwigni otwórz zamknięte przejście dla rozdzielonej postaci. Każde przeciągnięcie dźwigni działa inaczej i na jedne drzwi, także trzeba będzie otwierać przejście, przechodzić przez nie postacią i otwierać kolejne. Zagadka jest banalna - wystarczy kilkanaście sekund metodą prób i błędów, by otworzyć przejście. Pamiętaj, by unikać pułapek. Gdy dotrzesz na miejsce, aktywuj przycisk ognia (punkt SB 4 na mapie).
Alternatywa: można znacznie ułatwić sobie zadanie aktywowania przycisku ognia, posiłkując się ponownie zaklęciem teleportacji. Udaj się drużyną (po aktywowaniu przycisku wody) do punktu (SB 4.2) na mapie - będzie tam zamknięta brama. Przerzuć na drugą stronę jedną z postaci (za pomocą wspomnianej teleportacji) i aktywuj przycisk ognia.
Teraz pozostało tylko udać się do bramy, gdzie czeka cię walka z bossem, po której będzie można wejść do Source Temple.