Plac | Rozdział 5 - Cryogenic | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Plac
Legenda: A - miejsce rozpoczęcia rozdziału; B - rekomendowane wejście do budynku Cryogenic; C - pozostałe wejścia do budynku Cryogenic
Twoje pierwsze zadanie to przedostanie się do wnętrza budynku Cryogenic. Rozpoczynasz w punkcie oznaczonym na mapie literą A, czyli na południowy-wschód od celu misji. Zdecydowanie najprościej będzie ci dotrzeć do wejścia oznaczonego na mapie literą B. Pozostałe trzy wejścia (litera C) są już znacznie lepiej pilnowane i na ich ewentualnym wyborze nic byś nie zyskał, bo wnętrze wieżowca początkowo i tak nie będzie przez nikogo okupowane. Jeśli chodzi o utrudnienia w zaliczeniu opisywanego zadania, przed Tobą dość standardowy "zestaw przeszkód" - łowcy wampirów (zwykli i w zbrojach), czujniki ruchu, kamery bezpieczeństwa oraz generatory UV.
Tuż po uzyskaniu kontroli nad Ericiem użyj teleportacji (moc Shadow Leap) żeby przenieść się na górny, północny balkonik (screen 1). Błyskawicznie ustaw się za lewą zasłoną i zaczekaj aż przejdzie obok Ciebie pokazany na screenie 2 strażnik. Osobę tę możesz pozostawić w spokoju lub zaatakować - w tym drugim przypadku postaraj się dopaść łowcę zanim ten dotrze do balustrady, bo w przeciwnym wypadku może załączyć się pobliski generator UV i w rezultacie zaalarmować namierzaną osobę.
Pozostań na górnym balkoniku i podejdź do północno-zachodniego narożnika, dzięki czemu odnotujesz, że na dolnym poziomie rozstawiony jest pojedynczy opancerzony łowca. Bezpieczniejszy wariant zachowania zakłada ominięcie tej postaci i w tym przypadku musiałbyś przeteleportować się na zachodnią platformę, omijając całkowicie obszar patrolowany przez łowcę i monitorowany dodatkowo przez kamerę bezpieczeństwa.
Jeżeli wolisz rozprawić się z łowcą w zbroi to zaczekaj aż ustawi się on w miejscu poza zasięgiem kamery. W zależności od preferencji możesz użyć ataku dystansowego na przeciwniku lub w tradycyjny sposób zajść go od tyłu (w tym drugim przypadku uważaj oczywiście na kamerę).
Zwróć się ponownie w stronę północnego budynku Cryogenic i skorzystaj z mocy Shadow Leap żeby przenieść się na pokazany na screenie 1 wyżej położony balkonik. Powtórz tę akcję z drugim balkonikiem i obróć się w lewo. Jeśli wszystko wykonałeś zgodnie z planem to znajdziesz się przy rekomendowanym przeze mnie wejściu do wieżowca (screen 2). Możesz teraz od razu przejść do kolejnego podrozdziału poradnika (Lobby (przed pojawieniem się łowców)) lub czytać dalej, tak by dowiedzieć się na temat bezpiecznej eliminacji pozostałych wrogów rozstawionych w pobliżu wieżowca.
Oczyszczanie placu wokół budynku Cryogenic rozpocznij od powrócenia w okolice miejsca startu. Zbliż się do rozmawiających przeciwników i zaczekaj na zakończenie rozmowy, albowiem dopiero wtedy wartownicy rozejdą się. Najpierw zabij standardowego łowcę, a następnie wyrusz za jego opancerzonym kolegą. Uważaj tu na kamerę bezpieczeństwa i na to żeby atak nie został odnotowany przez jednego z pozostałych wrogów zatrzymujących się przy wschodnich schodach.
Zainteresuj się teraz właśnie wspomnianymi wyżej wschodnimi schodami, gdyż regularnie zatrzymuje się przy nich dwóch opancerzonych łowców (na zmianę, nie w tym samym momencie). Na każdego z tych przeciwników najlepiej jest zaczaić się przy schodach lub przy pokazanym na screenie bocznym murku. Postaraj się też szybko wykonać pierwszy atak, tak by mieć wystarczająco dużo czasu na odciągnięcie ciała w jakieś ustronne miejsce.
Następny w kolejności powinien być zwykły wartownik patrolujący jeden z okolicznych górnych balkoników. Postać tę najlepiej jest zaatakować w momencie gdy wyruszy w lewo (na zachód).
Udaj się teraz w stronę północno-wschodniego narożnika placu, ustawiając się przy pokazanych na dołączonym screenie niewielkich schodach. Także i w tym miejscu co pewien czas zatrzymuje się dwóch opancerzonych łowców. Postacie te najlepiej jest oczywiście atakować po kolei i przeciągać ich ciała gdzieś na południe. Uważaj też na zamontowany przy schodach czujnik ruchu, tak by nikogo przedwcześnie nie zaalarmować.
Powróć nieznacznie na południe i skręć na zachód. Zainteresuj się przeciwnikiem w zbroi patrolującym centralną, dolną część placu. Na szczęście musisz tu jedynie uważać na czujniki ruchu, bo pozostali wrogowie z najbliższego otoczenia już prawdopodobnie nie żyją.
Ponownie wybierz się teraz na zachód, czyli w okolice przejścia, które rekomendowałem na samym początku opisu tego rozdziału. Przedostań się po raz kolejny na górne balkoniki i sprawdź okolicę w poszukiwaniu dwóch standardowych wrogów. Pierwszy z wartowników okupuje niższy poziom (screen 1), a drugi podrózuje po najwyższym poziomie przy wschodniej ścianie wieżowca (screen 2).
Ruszaj na południowy-zachód, docierając do obszaru z pokazaną na screenie wielką planszą do gry w szachy. Zachowaj tu maksymalną czujność, gdyż w okolicy oprócz czujników ruchu i dwóch kamer bezpieczeństwa znajdują się także dwa generatory UV.
Pozostań przy planszy do gry i zaczekaj aż pojawi się tu jeden z wartowników. Koniecznie odczekaj aż postać ta oddali się od kamery, tak by moment ataku i jej ciało nie zostały odnotowane.
Zbliż się do wartowników rozstawionych przy jednym z generatorów UV. Tradycyjnie już musisz odczekać aż postacie te zakończą rozmowę.
Zauważ, że jeden z wartowników wyruszył na wschód i przy próbie planowania jego likwidacji zadbaj o to żeby nie znaleźć się przypadkowo zbyt bliskiego drugiego z generatorów UV.
Opancerzony łowca pozostanie przy generatorze UV, przy którym rozmawiał wcześniej z kolegą. Oznacza to, że są jedynie dwa dobre sposoby na pozbycie się tej osoby - zwrócenie na siebie jej uwagi (bieg lub przecięcie wiązki czujnika ruchu) lub skorzystanie z ataku dystansowego (Shadow Kill lub Shadow Grip).
Jeżeli podążałeś zgodnie z moimi wskazówkami to na placu wokół wieżowca powinno już pozostać tylko dwóch strażników. Są to mianowicie osoby stojące przy generatorze UV sąsiadującym ze wschodnią ścianą budynku (powyższy screen). Postacie te radziłbym zostawić w spokoju, bo nawet po odbyciu rozmowy nie opuszczą tego miejsca. Możesz już przejść do kolejnej strony, koncentrującej się na dotarciu do lobby i jego wstępnym zbadaniu.