Biuro księgowości (2) | Rozdział 2 - Geoforge | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Biuro księgowości (2)
Poświęć kilka chwil na zapoznanie się z aktualną sytuacją. Przed Tobą solidna porcja backtrackingu, a to dlatego, że musisz powrócić do mijanych wcześniej drzwi, tak by użyć na nich odnalezionej w dziale administracji karty dostępu. W biurze księgowości pojawili się nowi strażnicy i tym razem dla odmiany lepiej pilnowany będzie niższy poziom przemierzanej lokacji.
Na piętrze aktualnie stacjonuje dwóch wartowników i ominięcie ich nie powinno ci przysporzyć większych kłopotów, choć bardziej polecam oczywiście zdecydowanie się na to żeby ich wyeliminować. Pierwszy ze strażników patroluje okolice sali konferencyjnej po prawej stronie.
Drugi z wartowników patroluje z kolei lewą część górnego poziomu i najlepiej jest go zaskoczyć gdzieś w okolicach niewielkiego pomieszczenia ze stołem bilardowym.
Niezależnie od tego czy zdecydowałeś się na oczyszczenie górnych balkoników biura czy też nie prędzej czy później będziesz musiał dotrzeć na niższy poziom. Jeśli ulepszyłeś moc Shadow Leap to możesz podjąć ryzykowną próbę przeniesienia się za plecy wartownika pilnującego wyjścia z biura (screen 1). Musiałbyś jednak w takiej sytuacji upewnić się, że inni przeciwnicy nie spoglądają w stronę wyjścia i jak najszybciej otworzyć drzwi. Jeśli nie chcesz ryzykować to przenieś się w pobliże jednego z biurek zlokalizowanych w centralnej części sali (screen 2), tak by po zakończonej teleportacji móc od razu schować się za zasłoną.
Na parterze przebywa w sumie pięciu przeciwników. Jeżeli masz w planach unikanie wrogów to koniecznie korzystaj z wampirzej wizji i przebiegaj pomiędzy sąsiadującymi ze sobą biurkami. W przeciwnym wypadku dobrze byłoby zacząć po kolei eliminować wrogów. Radzę rozpocząć w takiej sytuacji od zamordowania osoby sprawdzającej kolejne biura zlokalizowane pod miejscem startu.
Kolejny z wartowników patroluje centralną część biura księgowości. Warto się na niego zaczaić za dobrą zasłoną, przy czym jeśli masz problemy z dobraniem właściwego momentu do ataku to spróbuj przejść po jakiejś głośnej powierzchni żeby odciągnąć go od reszty wrogów.
Teraz radzę zająć się eliminacją strażnika sprawdzającego kolejne biura zlokalizowane na drugim końcu sali. W trakcie podejmowania prób przeprowadzeniu ataku z zaskoczenia zadbaj o to żeby nie znaleźć się w polu widzenia wartownika pilnującego wyjścia (najlepiej zaczekać aż namierzana osoba wejdzie do jednego z biur bardziej oddalonych od drzwi wyjściowych).
Przedostatni z wartowników to ten patrolujący obszar w pobliżu punktu wyjścia. Tak jak wcześniej, rozważ przejście po głośnej powierzchni lub użyj ataku dystansowego (np. Shadow Kill czy Shadow Grip) jeśli masz problemy z zajściem go od tyłu.
W biurze księgowości powinien już pozostać tylko wartownik pilnujący drzwi wyjściowych (powyższy screen). Zbliż się do niego od jego lewej strony i zaczekaj aż oddali się od drzwi. Możesz teraz szybko przemknąć za jego plecami lub zajść go od tyłu i wykonać na nim egzekucję. Po załatwieniu wszystkich spraw opuść tę lokację.
To nie koniec kłopotów, bo korytarze prowadzące do aktualnego celu podróży są pilnowane przez trzech kolejnych strażników. W zależności od upodobań możesz po dotarciu do rozwidlenia zdecydować się na lewą (screen 1) lub na prawą (screen 2) ścieżkę. W obu przypadkach wpadniesz na pojedynczego wartownika, którego będziesz mógł łatwo zaskoczyć lub ominąć dzięki wykorzystywaniu bocznych murków.
Trzeci strażnik patroluje teren przy drzwiach prowadzących do klatki schodowej. Także i tę postać możesz bezproblemowo ominąć dzięki wykorzystaniu pobliskich zasłon, aczkolwiek radziłbym się jej pozbyć i wykorzystać okazję do wyssania krwi z oponenta.
Docelowo musisz przedostać się do pokazanych na screenie drzwi, które Eric otworzy z pomocą zdobytej niedawno karty dostępu. Ruszaj po schodach na górę, docierając po kilku chwilach do wielkiego parku. Gra przyzna ci tu kolejne nagrody - 500 punktów doświadczenia za przedostanie się do parku i 1000 punktów doświadczenia za przejście przez poprzednie lokacje bez wszczynania alarmów.