Katakumby | Rozdział 1 - Harding Museum | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Katakumby
Zaczekaj aż winda zawiezie Cię do katakumb. Wyjdź z windy, ustaw się przy najbliższej zasłonie i poświęć kilka chwil na rozeznanie się w nowej sytuacji. W trakcie przemierzania katakumb oprócz strażników muzealnych będziesz też musiał uważać na potwory, a mianowicie na ghule. Stwory te mają mniej wyczlone zmysły od standardowych przeciwników. Ich zaalarmowanie oznacza jednak spore kłopoty i praktycznie zmusza do powtórzenia danej części etapu, bo ghule stają się wtedy bardzo zwinne i zaczynają wyprowadzać zatruwające ataki.
Wyrusz w prawo, wykorzystując balustradę w formie zasłony. Zauważ, że dwóch najbliżej rozstawionych wartowników po chwili się rozejdzie. Osobę, która uda się w lewo najlepiej będzie wyeliminować, dzięki czemu nie zostaniesz przez nią zaskoczony w dalszej części etapu. Co ciekawe, możesz się tu pokusić o wyssanie krwi strażnika, bo choć akcja ta wyda się podejrzana dla pobliskich ghuli to nie zauważą one Erica ani nie podejdą do niego w celu sprawdzenia źródła dziwnych dźwięków. Po udanej egzekucji przesuń ciało nieco w lewo.
Powróć do miejsca, przy którym początkowo rozstawieni byli przeciwnicy, uważając oczywiście na prawego wartownika, który w międzyczasie mógł tu już powrócić, a także na nowe czujniki ruchu znajdujące się w okolicy. Zlokalizuj schowane przy skrzyniach i pokazane na screenie PDA (200 punktów doświadczenia).
Także i wspomnianego wyżej drugiego strażnika najlepiej byłoby zamordować. Zaczekaj aż postać ta odwróci się i błyskawicznie za nią wyrusz, tak by ją dopaść zanim zbliży się do bardziej oddalonych przeciwników i znajdzie się w ich polu widzenia. Ciało odciągnij dla bezpieczeństwa w okolice miejsca, w którym odnalazłeś ostatni sekret. Uwaga - Jeśli masz w planach utrzymanie wszystkich tutejszych osób przy życiu to do ominięcia ich wykorzystaj okoliczne gabloty i wspomóż się dodatkowymi wampirzymi mocami dezorientującymi wrogów, przemykając także obok opisanego poniżej wartownika.
Trzeci przeciwnik stoi w centralnej części sali, blisko miejsca, w którym przebywają ghule. Z racji tego, że postać ta nie rusza się z miejsca jej ewentualna eliminacja nie powinna okazać się trudna, choć raz jeszcze uczulam na to żeby nie zbliżyć się niepotrzebnie do któregoś z okolicznych czujników ruchu.
Dopiero teraz ostrożnie zbliż się do ostatnich dwóch wartowników. Zaczekaj koniecznie aż postacie te zakończą rozmowę i aż jedna z nich zacznie przemieszczać się w odwrotną stronę.
Wymienionych wyżej przeciwników możesz oczywiście całkowicie ominąć. Jeśli jednak dążysz do zdobycia dodatkowej ilości punktów doświadczenia to najpierw zajmij się wartownikiem stojącym w miejscu (screen 1) i następnie dopadnij jego kolegę zanim ten zdąży się odwrócić (screen 2).
Jeżeli podążałeś zgodnie z moimi wskazówkami to w okolicy pozostaną tylko ghule i z racji tego, że przebywają one blisko siebie najlepiej je zostawić w spokoju, gdyż użycie nawet bardziej wyszukanych wampirzych mocy obarczone jest bardzo dużym ryzykiem wszczęcia alarmu. Wyjście z pierwszej części katakumb pokazane zostało na powyższym screenie.
Podążaj wąskimi korytarzami, doświadczając po drodze jeszcze jednej wizji z udziałem "anioła". Po dotarciu do większej piwnicy skorzystaj od razu ze schodów prowadzących do miejsca, w którym przebywa Blooming.