Atrium | Rozdział 5 - Cryogenic | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Atrium
Ruszaj prosto i wejdź w interakcję z oznaczonym przez grę terminalem komputerowym, dzięki czemu odblokujesz sobie dostęp do bocznych korytarzy prowadzących do laboratorium. Dopiero teraz ostrożnie zbliż się do atrium, w którym będziesz musiał uważać na łowców wampirów, czujniki ruchu, kamery bezpieczeństwa, generatory UV oraz interaktywne punkty informacyjne.
Pierwszy z wartowników podróżuje w pobliżu wejścia do atrium, zatrzymując się przy tutejszej kamerze bezpieczeństwa. Dobrze byłoby oczywiście zaatakować tę postać, dokonując tego w momencie gdy kamera obróci się w lewo i szybko odciągając ciało do korytarza, którym tu przyszedłeś.
Udaj się w stronę zlokalizowanych po prawej stronie schodów prowadzących na górne balkoniki atrium. Nie korzystaj już teraz z tych schodów, tylko najpierw zbadaj obszar na prawo od nich, dzięki czemu natrafisz na pokazane na screenie PDA (200 punktów doświadczenia).
Zbliż się teraz do oznaczonego przez grę i pokazanego na dołączonym screenie lewego wyjścia z atrium. Użyj mocy teleportacji żeby ominąć tutejszy generator UV. Przejdź liniowymi i niepilnowanymi korytarzami, docierając do zamkniętych drzwi. Próba otwarcia drzwi do magazynu zakończy się niepowodzeniem i w rezultacie otrzymasz namiary na miejsce, w którym do odnalezienia jest klucz.
Powróć do atrium, a konkretnie do miejsca, w którym niedawno rozpocząłeś eksplorację tej lokacji. Skieruj się do schodów, przy których przed kilkoma chwilami odnalazłeś sekret. Zatrzymaj się mniej w połowie schodów i zaczekaj aż łowcy patrolujący boczne korytarze oddalą się. Dopiero wtedy podejdź do przeciwnika obserwującego parter i się go pozbądź. Po udanej akcji przeciągnij ciało na schody lub na parter.
Proponuję zająć się teraz oczyszczeniem reszty górnych balkoników. Zacznij od zlikwidowania osoby patrolującej prawy korytarz.
Udaj się na przeciwległy koniec pierwszego piętra atrium i w odpowiednim momencie zamorduj opancerzonego łowcę zajętego pilnowaniem drugich schodów. Odciągnij ciało tej osoby od schodów, chowając je w korytarzu, którym niedawno przechodziłeś.
Na koniec zostaw sobie wartownika patrolującego lewy korytarz - najlepiej wyeliminować go gdy oddali się od kamery bezpieczeństwa, dzięki czemu atak na tę osobę nie zostanie przez przypadek odnotowany. Wszystkich opisanych wyżej wrogów możesz też oczywiście próbować unikać i w takiej sytuacji warto pomagać sobie wampirzą wizją do sprawdzania ich poczynań.
Jak zapewne zauważyłeś aktualny cel misji znajduje się w jednym z pomieszczeń na piętrze na prawo od miejsce startu. Skorzystaj z pierwszego bocznego przejścia, zatrzymując się przy pokazanym na powyższym screenie generatorze UV. Użyj tu teleportacji (moc Shadow Leap) żeby ominąć bezpiecznie generator i dotrzeć do zlokalizowanego za urządzeniem nowego korytarza. Dokończ przemarsz, otwierając drzwi prowadzące do biura.
Użyj mocy Vampire Vision i zaczekaj aż opancerzony łowca uda się w lewo. Dopiero wtedy wejdź do pomieszczenia i zacznij przekradać się pomiędzy biurkami zlokalizowanymi po prawej stronie. W momencie gdy wspomniany przeciwnik po raz drugi zacznie oddalać się od aktualnego miejsca pobytu Erica zaatakuj zwykłego wartownika stojącego przy prawym automacie. Nie muszę tu chyba dodawać, że musisz błyskawicznie odciągnąć ciało, pozostawiając je za jednym z biurek.
Z racji tego, że opisany wyżej opancerzony przeciwnik nie będzie już w tym pomieszczeniu przez nikogo obserwowany możesz go zamordować gdy tylko się tu pojawi (zajdź go od tyłu).
Przejdź teraz do sąsiedniego pomieszczenia, w którym również przebywa dwóch wrogów. Na początek zaatakuj łowcę w zbroi, najlepiej w momencie gdy zatrzyma się przy przejściu pomiędzy biurami i odwróci plecami do Erica.
Eliminacja ostatniego wartownika może już okazać się nieco trudniejsza. Z racji tego, że postać ta domyślnie nie opuszcza swojego posterunku należy ją nakłonić do tej czynności wykonując bieg w pobliżu jednego z biurek. Odpowiednio wcześniej zadbaj oczywiście o pochowanie ciał poprzednich wrogów, tak by nie zaalarmować przez przypadek postaci, na którą polujesz.
Na dokładne zbadanie obu pomieszczeń radzę zdecydować się dopiero po ich zabezpieczeniu. Do odnalezienia są tu PDA (200 punktów doświadczenia) (screen 1) oraz klucz potrzebny do uzyskania dostępu do kolejnej lokacji (screen 2).
Powróć do głównej części atrium. Nie radzę od razu opuszczać tej lokacji, albowiem pomieszczenia zlokalizowane na piętrze po lewej stronie również nadają się do zbadania. Wybierz przejście znajdujące się pod pokazaną na screenie kamerą bezpieczeństwa, starając się oczywiście nie znaleźć w jej polu widzenia. Nieco dalej do ominięcia jest też nowy generator UV (po raz kolejny polecam wspomóc się teleportacją), ale warto postarać się dotrzeć do zlokalizowanego za tym urządzeniem korytarza, gdyż dzięki temu eksplorację nowych pomieszczeń rozpoczniesz w lepszym miejscu i łatwiej ci będzie pozbyć się wszystkich wrogów.
W pomieszczeniu konferencyjnym przebywa dwóch łowców wampirów. Zaczekaj aż opancerzony przeciwnik wyruszy w prawo i szybko zajmij się jego kolegą, odciągając ciało do korytarza, którym tu przyszedłeś. Dopiero teraz zajmij się wspomnianym łowcą w zbroi. Po udanej egzekucji udaj się do drzwi prowadzących do sąsiedniego pomieszczenia, otwierając je dopiero po uprzednim sprawdzeniu okolicy w trybie wampirzej wizji.
W serwerowni rozpocznij od zaatakowania opancerzonego łowcy, najlepiej w momencie gdy będzie przechodził obok drzwi, przy których aktualnie się skrywasz.
Drugi z wartowników patroluje centralną część pomieszczenia. Można go łatwo zajść od tyłu i warto ponadto skorzystać z okazji do wyssania jego krwi.
Po zabezpieczeniu serwerowni pozostań w tym pomieszczeniu i zlokalizuj pokazane na dołączonym screenie PDA (200 punktów doświadczenia).
Powróć po raz ostatni do atrium. W okolicy pozostało już tylko dwóch wartowników i podróżują oni po parterze centralnej lokacji. Eliminacja tych osób jest nieco ryzykowna, tak więc zastanów się czy nie lepiej jest zostawić obu wrogów w spokoju. Jeśli mimo wszystko chcesz spróbować to zacznij od przeciwnika patrolującego środkową część atrium.
Drugi z łowców wampirów podróżuje pod balkonikami. Najlepiej jest zaatakować go w momencie gdy znajdzie się przy jednym z narożników sali, a to dlatego, że na środku trasy jego przemarszu rozstawiony jest generator UV i urządzenie to mogłoby go niepotrzebnie zaalarmować.
Możesz już na dobre opuścić tę lokację. Wybierz ponownie jeden z bocznych korytarzy zlokalizowanych na parterze w lewej części atrium i użyj zdobytego niedawno klucza do odblokowania sobie dostępu do magazynu.