Lobby (po pojawieniu się łowców) | Rozdział 5 - Cryogenic | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Lobby (po pojawieniu się łowców)
Nadrzędnym celem tej części rozdziału będzie dotarcie do stanowiska komputerowego odblokowującego windę, ALE zasadniczym utrudnieniem jest to, że gra nie pozwoli ci skorzystać z terminalu dopóki nie zlikwidujesz wszystkich łowców wampirów przebywających w lobby. Co więcej, oprócz żywych przeciwników będziesz musiał uważać na uaktywnione przez nich generatory UV, czujniki ruchu i kamery bezpieczeństwa, a także na interaktywne punkty informacyjne.
Na początek proponuję zainteresować się obszarem zlokalizowanym po prawej stronie, czyli tym, w którym w trybie wampirzej wizji odnotujesz obecność nowego sekretu. W miejscu tym przebywa trzech wartowników i musisz dokładnie wykonywać kolejne ruchy, tak by nie zostać przez nich przyłapanym. Zacznij od użycia teleportacji do ominięcia pierwszego łowcy (tego stojącego przy kamerze bezpieczeństwa), ustawiając się w pokazanym na screenie miejscu.
Zaczekaj aż wartownicy rozejdą się i najpierw zneutralizuj osobę, która ustawi się po lewej stronie, zachodząc ją oczywiście od tyłu. Odciągnij nieznacznie ciało, chowając je za jedną z tutejszych zasłon.
Teraz postaraj się zaatakować z zaskoczenia łowcę podróżującego po centralnej części obszaru biurowego. Tak jak wcześniej, błyskawicznie odciągnij po egzekucji ciało.
Na koniec zostaw sobie wspomnianego już wcześniej przeciwnika, który przez znaczną część czasu pozostaje w pobliżu aktywnej kamery bezpieczeństwa. Dobrym pomysłem jest nakłonienie tej postaci do oddalenia się od kamery, na przykład poprzez bieg czy zbliżenie się do punktu informacyjnego. Jeśli masz problemy z bezbłędnym zamordowaniem wszystkich trzech wrogów to możesz też oczywiście użyć ataków dystansowych, ze szczególnym uwzględnieniem maksymalnie rozwiniętej mocy Shadow Grip (ciała znikają wtedy po egzekucji).
Nie opuszczaj od razu tego obszaru, tylko zainteresuj się leżącym na biurku PDA (200 punktów doświadczenia).
Udaj się teraz do schodów zlokalizowanych na lewo od miejsca startu i skorzystaj z nich żeby przedostać się na górny poziom lobby. Rozpocznij tu od pozbycia się wartownika, który co pewien czas zatrzymuje się przy prawej balustradzie. Postaraj się jednocześnie błyskawicznie złapać ciało tej postaci, tak by nie spadło ono na parter i nie zaalarmowało innych wrogów.
Przeciągnij ciało w okolice schodów i ruszaj dalej. Na kolejnego łowcę wpadniesz już po kilku chwilach. Eliminacja tej postaci jest bardzo prosta, ale zadbaj o to żeby nie załączyć przez przypadek jednego z mijanych punktów informacyjnych.
Następna osoba na celowniku to opancerzony żołnierz. Przeciwnika tego najlepiej jest zaatakować w momencie gdy zatrzyma się przy nowych schodach prowadzących na parter, ALE tylko gdy wartownik przebywający na dole nie spogląda w jego stronę.
Kontynuuj przemarsz po górnych balkonikach, używając teleportacji lub omijając z bezpiecznej odległości generator UV (na szczęście sygnał urządzenia nie powinien nikogo zaalarmować). Do ominięcia jest tu też kamera bezpieczeństwa i najlepiej jest pod nią przejść.
Nieco dalej spotkasz nowego opancerzonego łowcę. Schowaj się za murkiem lub inną dobrą zasłoną w oczekiwaniu na dobry moment do ataku. Sugerowane miejsce zamordowania tego przeciwnika pokazane zostało na powyższym screenie.
Na górnym poziomie lobby pozostał już tylko jeden standardowy przeciwnik. Nie musisz tu zbytnio kombinować, a jedynie zaczekać aż postać ta wyruszy w stronę zablokowanego wyjścia z budynku.
Powróć do schodów, przy których zatrzymywał się zlikwidowany przed chwilą wartownik i użyj wampirzej wizji żeby rozeznać się w aktualnej sytuacji. Zejdź ostrożnie na dół, zauważając, że obszar po prawej stronie jest patrolowany przez kolejnego łowcę (powyższy screen). Postaraj się zaatakować w odpowiednim momencie tę postać i odciągnąć jej ciało na piętro lub w okolice skrzyń na parterze.
Przejdź ponownie zabezpieczonymi już górnymi balkonikami, powracając po raz kolejny w okolice miejsca startu. Zajmiemy się teraz oczyszczeniem reszty parteru, tak więc ostrożnie zbliż się do pokazanego na screenie obszaru sprawdzanego przez kamerę bezpieczeństwa.
Zaczekaj aż przebywający w tej okolicy opancerzony łowca zacznie się od Ciebie oddalać i wyrusz jego śladem, omijając kamerę dzięki pozostawaniu blisko lewej ściany. Koniecznie musisz dobrać właściwy moment do eliminacji łowcy. Zaczekaj mianowicie aż drugi ze strażników wyruszy w prawo i dopiero wtedy wykonaj egzekucję, odciągając po wszystkim ciało za narożnik.
Wspomniany wyżej standardowy przeciwnik powinien stać się Twoim kolejnym celem. Zaatakuj tę postać gdy tylko wyruszy w prawo, starając się jej pozbyć zanim dostatecznie zbliży się do generatora UV i zostanie w rezultacie zaalarmowania w momencie gdy Eric znajdzie się w zasięgu rażenia urządzenia.
Następny wartownik podróżuje pomiędzy korytarzem i prawymi schodami. Polecam zaatakować go właśnie gdy zbliży się do schodów, szczególnie że zabezpieczyłeś już pierwsze piętro lobby.
Przesuń się nieco dalej i ustaw przy pokazanych na screenie skrzyniach. Zaczekaj aż przy tutejszym narożniku pojawi się kolejna wrogo nastawiona osoba. Zaatakuj tego wartownika zanim dostatecznie zbliży się do znajdującej się za rogiem kamery bezpieczeństwa.
Zbliż się do narożnika i przejdź ostrożnie pod kamerą, ustawiając się przy nowej zasłonie. W najbliższej okolicy pozostało już tylko dwóch opancerzonych łowców. Po zaatakowaniu od tyłu pierwszego z wrogów od razu wyrusz w stronę drugiego przeciwnika. To również dobry moment do użycia mocy dystansowych, dzięki czemu zmniejszysz ewentualne ryzyko wszczęcia alarmu.
W lobby pozostał już "tylko" łowca w bardzo ciężkiej zbroi, który podróżuje po centralnej części tej lokacji, pozostając jednak przez cały czas w pobliżu recepcji zlokalizowanej na parterze budynku. Ustaw się w pokazanym na screenie miejscu, starając się oczywiście nie zostać przedwcześnie zdemaskowanym.
Zaczekaj aż łowca wyruszy w przeciwną stronę, szybko zajdź go od tyłu i wyciągnij z jego pancerza pierwszy cylinder.
Jak zapewne pamiętasz z poprzedniego rozdziału musisz się teraz błyskawicznie oddalić od przeciwnika i schować za dobrą zasłoną, albowiem dojdzie tu do eksplozji promieniowania ultrafioletowego i łowca przejdzie do stanu zaalarmowania. Użyj teleportacji lub mocy Obfuscation żeby znaleźć się ponownie za plecami przeciwnika i wciśnij raz jeszcze klawisz/przycisk interakcji żeby wyjąć drugi cylinder z jego zbroi.
Możesz już podejść do niepilnowanego przez nikogo terminalu komputerowego i wejść z nim w interakcję celem odblokowania dostępu do windy. Ponownie wyrusz w stronę windy. Odbierz nagrodę w wysokości 1000 punktów doświadczenia, obejrzyj wizję z udziałem "anioła" i zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany na nowe piętro.