Miejsce przetrzymywania Toma | Rozdział 6 - M17 Base | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Miejsce przetrzymywania Toma
Więzienie jest bardzo specyficzną lokacją. Ponaglenia ze strony Rose nie są przypadkowe, a to dlatego, że na uratowanie Toma przed pewną śmiercią masz mniej niż jedną minutę. Jeżeli nie zdążysz i Tom zginie (powyższy screen) to misja w dalszym ciągu będzie mogła być kontynuowana, ale mimo wszystko zdecydowanie radzę go ocalić, tym bardziej że gra utworzy nowy punkt kontrolny w momencie dotarcia do więzienia i w razie porażki będziesz mógł bezproblemowo powtórzyć całą "akcję ratunkową". Twoim celem jest przedostanie się do terminalu komputerowego na piętrze z zamiarem otwarcia wszystkich cel (także tej z Tomem).
Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad Ericiem udaj się jak najszybciej w prawo, pomagając sobie w razie potrzeby biegiem i nie czekając na zbliżenie się dwóch łowców wampirów zmierzających od lewej strony.
Zatrzymaj się przy najbliższych skrzyniach i wybierz w jaki sposób chcesz dotrzeć na piętro. Najbardziej oczywisty wariant zachowania zakłada użycie mocy Shadow Leap celem przeniesienia się na centralne schody.
Pozostań w środkowej części schodów i zauważ, że wejście do pomieszczenia z komputerem jest bronione przez dwóch łowców wampirów. Bardziej musisz tu obawiać się postaci rozstawionej po prawej stronie, albowiem schody są w jej polu widzenia. Polecam zachować się tu na jeden z dwóch sposobów - użyć mocy Domination do ogłuszenia prawego wartownika lub użyć mocy Obfuscation by stać się trudniejszym celem do wykrycia.
Jeżeli nie posiadasz maksymalnie rozwiniętej mocy teleportacji i nie możesz przenieść się aż do schodów to możesz użyć mocy Shadow Leap na jednej z okolicznych balustrad. Nie polecam wybierać balkoników po lewej stronie, bo okolicę tę patroluje jeden dodatkowy wartownik, którym musiałbyś się zająć.
Lepiej jest spróbować przenieść się na balkoniki zlokalizowane na prawo od miejsca rozpoczęcia eksploracji więzienia, a to dlatego, że natrafisz tu na wejście do bocznych pomieszczeń. Wybranie tego przejścia pozwoli ci w łatwy sposób zbliżyć się do celu misji.
Wszystkie opisane powyżej warianty zachowania mają na celu przedostanie się do pokazanego na dołączonym screenie pomieszczenia. Podejdź szybko do stanowiska komputerowego, doprowadzając do otwarcia celi Toma i przy okazji oswobadzając ghule, które rozprawią się błyskawicznie z łowcami wampirów. Gra nagrodzi Cię oczywiście za Twoje starania - 1000 punktów doświadczenia to bazowa premia, a kolejny 1000 punktów doświadczenia otrzymasz za dotarcie do komputera bez wszczynania alarmów.
Pozostań w pomieszczeniu, w którym używałeś stanowiska komputerowego i zbadaj prawy narożnik, co pozwoli ci wejść w posiadanie nowego PDA (200 punktów doświadczenia) (powyższy screen).
Powróć ostrożnie do głównej części więzienia. Jak już wcześniej wspomniałem ghule zabiły wszystkich wartowników - na piętrze przebywają dwa potwory, a kolejnych pięć znajduje się na parterze.
Ustaw się na głównych schodach i użyj mocy Shadow Leap żeby przenieść się na przykład w okolicę skrzyń zlokalizowanych po lewej stronie (powyższy screen). Nie wybieraj punktu docelowego położonego bardzo blisko centralnej sali, bo w takiej sytuacji zostaniesz zauważony przez ghule i zaatakowany!
Wyrusz w stronę celi, w której przetrzymywany jest Tom z zamiarem oswobodzenia zaprzyjaźnionego wampira. Wysłuchaj nowej rozmowy, w której weźmie także udział Rose.
Powróć w okolice schodów i raz jeszcze z zachowaniem odpowiednich środków ostrożności użyj teleportacji. Przenieś się na górny balkonik i skręć tu w prawo, albowiem lewy korytarz jest pilnowany przez dwa ghule. Dotarcie do wyjścia z więzienia nie powinno ci już przysporzyć większych kłopotów.