Drugi dziedziniec | Rozdział 4 - The Hole | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Drugi dziedziniec
Do drugiego dziedzińca prowadzi bardzo liniowa alejka. Wysłuchaj rozmowy z Rose i zwróć uwagę na napotkanego po drodze nowego łowcę wampirów . Jeśli masz w planach zamordowanie tej postaci to postaraj się tego dokonać zanim zastrzeli ona bezbronnego żebraka.
Za rogiem wpadniesz na kolejnego przeciwnika. Nie atakuj od razu tej osoby, a to dlatego, że niemal na pewno znajduje się ona w polu widzenia opancerzonego łowcy. Na wykonanie egzekucji zdecyduj się dopiero po tym jak druga postać odwróci się i zacznie oddalać. Ciało pokonanego przeciwnika odciągnij do poprzedniej alejki. Uwaga - Ominięcie tego wartownika bez zabijania go jest bardzo trudne. Musiałbyś użyć jednej z mocy dezorientujących wrogów (np. Domination) i jak najszybciej oddalić się od tego miejsca.
Zbliż się do drugiego dziedzińca i dopiero teraz przeznacz trochę czasu na zapoznanie z jego strukturą. Cel podróży to zlokalizowane na przeciwległym końcu dziedzińca (po lewej stronie) wejście do budynku. W dotarciu do wyjścia z dziedzińca ponownie będą przeszkadzali ci łowcy wampirów, jak również czujniki ruchu, kamera bezpieczeństwa oraz dwa generatory UV.
Zaczekaj na odpowiedni moment i udaj się w lewo, kierując się w stronę pokazanego na screenie 1 kontenera na śmieci. Schowaj się za kontenerem i zaczekaj aż pojawi się tu wartownik. Gdy tylko ta postać odwróci się dokonaj na niej egzekucji (screen 2) i schowaj ciało za kontenerem.
Nie licz na to, że uda ci się zbliżyć do wyjścia przemieszczając się przy ścianie lewego budynku, bo na Twojej drodze pojawiłyby się dwa generatory UV. Zamiast tego powróć w okolice miejsca startu i zajmij się eksterminacją unikanego do tej pory opancerzonego żołnierza. Ciało tego przeciwnika dla bezpieczeństwa dobrze byłoby odciągnąć w okolice przejścia łączącego oba dziedzińce.
Zainteresuj się teraz pojedynczym łowcą pilnującym prawej alejki. Wykorzystaj przejście, które do niedawna używane było przez opancerzonego strażnika, przy czym ponownie uważaj na to żeby nie przejść po głośnym fragmencie podłoża. Zaatakuj przeciwnika od tyłu i odciągnij jego ciało za murek.
Następny cel na naszej liście to przeciwnik w zbroi patrolujący centralną część drugiego dziedzińca. Postać tę najlepiej będzie zaatakować w momencie gdy znajdzie się w najbardziej oddalonym punkcie od miejsca startu. W trakcie podejmowania prób zaskoczenia omawianego przeciwnika uważaj na to żeby nie stanąć na liściach przy jednym z drzew, nie zbliżyć się do czujnika ruchu przyczepionego do jednego z drzew ani nie znaleźć się w polu widzenia tutejszej kamery bezpieczeństwa.
Opisanych wyżej wrogów możesz też próbować omijać. W tym przypadku najwięcej problemów sprawi ci zapewne wartownik z prawej alejki, którego musiałbyś odciągnąć przechodząc po śmieciach lub ogłuszyć jedną z wampirzych mocy. Niezależnie od tego jak się zachowałeś powinieneś ostatecznie znaleźć się w pokazanym na screenie miejscu, czyli dokładnie na wprost od pilnie strzeżonego wyjścia z drugiego dziedzińca.
Po raz kolejny proponuję tu użyć mocy teleportacji, czyli Shadow Leap. Postaraj się mianowicie przenieść na prawo od wyjścia (powyższy screen), przy czym na taki krok zdecyduj się dopiero po sprawdzeniu w trybie wampirzej wizji prawej alejki i upewnieniu się, że tamtejszy łowca zmierza w przeciwną stronę. Uwaga - Jeśli nie rozwinąłeś maksymalnie mocy teleportacji to spróbuj zbliżyć się trochę do wyjścia z drugiego dziedzińca, ale uważaj żeby nie doprowadzić do przedwczesnej aktywacji generatora UV.
Po udanej teleportacji szybko przejdź do bocznej alejki, szczególnie jeśli w wyniku tej akcji jeden z okolicznych generatorów UV uaktywnił się. Zbadaj przy okazji ten boczny korytarz, natrafiając na pokazane na screenie PDA (200 punktów doświadczenia).
Dobrze byłoby teraz zająć się zlikwidowaniem wartownika patrolującego tutejszą alejkę. Jako że ruchy tej postaci są łatwe do przewidzenia nie powinieneś mieć z tym żadnych problemów.
Do wyeliminowania pozostał już tylko jeden łowca wampirów i bardzo prawdopodobne jest to, że w wyniku ostatniej teleportacji podszedł on do generatora UV, co oczywiście utrudni ci sprawę. Jeśli posiadasz moc Shadow Grip (nawet w wersji bazowej) to w taki właśnie sposób się go pozbądź. W przeciwnym wypadku podejmij próbę użycia mocy Shadow Kill i błyskawicznego oddalenia się od generatora UV zanim zdoła się on uaktywnić.
Wyjście z drugiego dziedzińca pokazane zostało na dołączonym screenie. Możesz skorzystać z niego po oczyszczeniu całej okolicy lub niedługo po teleportowaniu się do bocznej alejki, czyli pozostawiając w spokoju dwóch opancerzonych łowców. Niezależnie od okoliczności polecam użyć mocy Shadow Leap, dzięki czemu nie doprowadzisz do niepożądanego załączenia się drugiego z generatorów UV.
Nie śpiesz się, albowiem wewnątrz budynku przebywa jeszcze dwóch przeciwników. Pierwszy z łowców wampirów stoi przy klatce schodowej. Jego eliminacja jest bardzo prosta, ale już jego ominięcie jest skomplikowane i wypadałoby użyć wampirzych mocy dezorientujących wrogów.
Ruszaj po schodach na dół. Po znalezieniu się na półpiętrze użyj mocy Shadow Leap do ominięcia czujnika ruchu.
Zauważ, że na najniższym poziomie budynku stacjonuje jeszcze jeden wartownik. Najlepiej byłoby teleportować się za plecy tej postaci i następnie ją ominąć lub zajść od tyłu. Nie radzę natomiast próbować wywabić łowcę dzięki uaktywnieniu czujnika ruchu, bo w takiej sytuacji udałby się on na piętro i mógłby odnaleźć ciało zabitego wcześniej przeciwnika.
Możesz już dokończyć przemarsz, docierając po kilku chwilach do windy i doświadczając nowej wizji z udziałem "anioła". Główna nagroda za przejście przez oba dziedzińce to 1000 punktów doświadczenia, a jeśli nie zostałeś wykryty otrzymasz kolejny 1000 punktów doświadczenia.