Pierwsza średniowieczna wystawa | Rozdział 1 - Harding Museum | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Pierwsza średniowieczna wystawa
Skręć w lewo i koniecznie zatrzymaj się po znalezieniu się przy najbliższym narożniku, albowiem do odnalezienia jest tu pokazane na dołączonym screenie PDA (200 punktów doświadczenia).
Udaj się teraz w prawo, uważając na rozbite szkło i natrafiając na pierwszego wartownika. Analogicznie do poprzednich tego typu spotkań przeciwnika możesz zabić lub go ominąć.
Wybierz schody prowadzące na parter, przy czym zatrzymaj się w pokazanej na screenie 1 pozycji i użyj lewej balustrady jako zasłony. W miejscu tym przebywa dwóch nowych przeciwników i niestety ich eliminacja jest bardzo utrudniona, bo wzajemnie się oni obserwują. Dobrym sposobem na zabezpieczenie tej okolicy jest użycie mocy Domination (rozkojarzenie) na jednym z wrogów, tak by szybko się nim zająć (screen 2) i następnie dopaść również jego kolegę zanim zdoła się odwrócić. Możesz też popróbować z takimi mocami jak Distract (odwrócenie uwagi) czy Presence (jednoczesne ogłuszenie obu wrogów).
Jeśli nie dysponujesz żadną z wymienionych wyżej umiejętności to najlepiej będzie ominąć obu wrogów. Upewnij się, że żołnierz stojący bliżej schodów spogląda w inną stronę i użyj mocy Shadow Leap żeby przeteleportować się w okolicę gablotek zlokalizowanych po prawej stronie.
Jeżeli zdecydowałeś się na wybór "okrężnej drogi" to pamiętaj o utrudnieniu, o którym poinformowany zostałeś tuż po wkroczeniu do tej sali, czyli o gablotach z czujnikami ruchu, podobnymi do tej pokazanej na powyższym screenie. Gabloty załaczają się w momencie gdy się do nich wyraźnie zbliżysz, tak więc nie musisz ich całkowicie okrążać. Załączenie się danego fragmentu wystawy nie jest też równoznaczne z wszczęciem alarmu, tym niemniej wzbudzi to zainteresowanie okolicznych wartowników i nakłoni ich do przybycia w dane miejsce.
Wspomniana wyżej okrężna droga prowadzi przez zlokalizowane na przeciwległym końcu sali boczne pomieszczenie. Także i tu musisz uważać na to żeby nie zostać "wykrytym" przez jeden z czujników ruchu.
Niezależnie od tego czy pozbyłeś się dwóch początkowych wartowników czy ich ominąłeś powinieneś zbliżyć się do wyjścia z tej sali. Nie śpiesz się jednak z dotarciem do drzwi wyjściowych, bo w okolicy przebywa dwóch kolejnych wrogów.
Jeśli chcesz jak najszybciej opuścić tę lokację to zaczekaj aż wartownik podróżujący wzdłuż gablot uda się w prawo i szybko dotrzyj do wyjścia. Jeśli z kolei masz w planach eliminację tej osoby to przemieszczaj się początkowo równolegle do niej, pamiętając o unikaniu nowych czujników ruchu.
Zatrzymaj się w pokazanym na powyższym screenie miejscu i użyj koniecznie mocy Vampire Vision, a to dlatego, że w drugim bocznym pomieszczeniu przebywa kolejny żołnierz. Zaczekaj aż postać ta odwróci się i zacznie oddalać i dopiero wtedy zaatakuj wartownika, za którym do niedawna podążałeś.
Możesz teraz w zależności od upodobań przeciągnąć szybko ciało zlikwidowanej przed chwilą osoby lub od razu wejść do bocznego pomieszczenia i rozprawić się z ostatnim żołnierzem zanim zdąży się on odwrócić.
Wyjście z pierwszej sali z wystawą jak już wspomniałem znajduje się w narożniku na lewo od schodów, przy których rozpocząłeś eksplorację parteru i pokazane ono zostało na dołączonym screenie.
Rozpocznij przemarsz liniowymi korytarzami, w trakcie którego obejrzysz nową scenkę przerywnikową ze spotkania z "aniołem". Zignoruj mijane po drodze pomieszczenie konferencyjne, bo nie ma w nim żadnych ciekawych rzeczy. Zbliż się natomiast do lewego pomieszczenia z dwoma wrogami oraz strażnikiem muzeum, który zostanie za chwilę zamordowany (chyba że nie chesz nikogo zabijać - w takiej sytuacji najlepiej zignorować to miejsce).
Wycofaj się, a to dlatego, że jeden z wrogów wyruszy wkrótce w Twoją stronę. Najlepiej jest zaczaić się na niego przy jednym z narożników i następnie sprawnie go zlikwidować (screen 1). Drugi z przeciwników powinien z kolei zacząć podróżować pomiędzy korytarzem i pomieszczeniem ze zwłokami. Jego również dobrze byłoby się pozbyć (screen 2).
Główną zaletą zamordowania opisanych wyżej przeciwników jest możliwość zbadania pomieszczenia, w którym przebywali. W pokazanym na powyższym screenie miejscu odnajdziesz mianowicie PDA (200 punktów doświadczenia).
Dokończ przemarsz mający na celu dotarcie do drzwi prowadzących do drugiej, znacznie większej sali ze średniowieczną wystawą.