Pierwszy dziedziniec | Rozdział 4 - The Hole | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Pierwszy dziedziniec
Zapoznaj się z ogólnymi żałożeniami nowej lokacji przed rozpoczęciem jej przemierzania. Na dziedzińcu oprócz łowców wampirów, kamery bezpieczeństwa oraz czujników ruchu będziesz też musiał uważać na pierwszy generator UV. Urządzenie to nie tylko emituje dźwięki po tym jak Eric się do niego zbliży, ale może też wysyłać promieniowanie ultrafioletowe, zadając spore obrażenia wszystkim wampirom znajdującym się w zasięgu rażenia (kilka metrów wokół generatora). Jeśli zaś chodzi o aktualny cel podróży, jest to wyjście z pierwszego dziedzińca zlokalizowane w dość dużej odległości na lewo od miejsca startu (za wspomnianym generatorem).
Ustaw się za najbliższymi koszami na śmieci i wyceluj w pokazane na dołączonym screenie miejsce. Zacznij przy okazji monitorować poczynania opancerzonego żołnierza zmierzającego w Twoją stronę. Zaczekaj aż postać ta przestanie obserwować obrany punkt docelowy i dopiero wtedy użyj mocy Shadow Leap. Uwaga - Jeżeli nie rozwinąłeś dostatecznie teleportacji to spróbuj użyć tej mocy stojąc bliżej lewego łowcy i już po przeniesieniu się w nowe miejsce postaraj się jak najszybciej zejść z otwartej przestrzeni.
Obróć się teraz w lewo i ustaw za pokazanymi na screenie skrzyniami, czyli w pobliżu miejsca, w którym dwóch wartowników rozmawia przy aktywnym generatorze UV.
Ponownie załącz tryb celowania i wymierz w widoczne w oddali okolice wyjścia z pierwszego dziedzińca (powyższy screen). Nie używaj od razu teleportacji, tylko zaczekaj aż jeden z łowców wampirów odejdzie od generatora UV i uda się w lewo.
Jeżeli maksymalnie rozwinąłeś moc Shadow Leap i dobrze wybrałeś punkt docelowy dla teleportacji to generator nie załączy się, a stojący przy nim łowca nie zostanie ostrzeżony. W przeciwnym wypadku przeciwnik może zostać zaalarmowany i w takiej sytuacji jak najszybciej zbliż się do ściany prawego budynku, tak by zejść z jego pola widzenia. Możesz też spróbować zbliżyć się nieco do generatora UV przed odpaleniem teleportacji, tak by po zakończonej akcji znaleźć się w bezpiecznej odległości od niego. Niezależnie od tego jak rozwinęła się sytuacja schowaj się za pokazanym na screenie narożnikiem prawego budynku. Musisz teraz zadecydować czy chcesz od razu opuścić pierwszy dziedziniec czy go zabezpieczyć - jeśli wybierasz ten drugi wariant to musisz liczyć się ze sporymi utrudnieniami w eliminacji tutejszych wrogów (taki właśnie wariant zachowania opisany został poniżej).
Pozostań schowany za murem budynku i zaczekaj aż w pobliżu pojawi się opancerzony łowca, a konkretnie ten, który do niedawna stał przy generatorze UV. Poczekaj aż postać ta odwróci się plecami do Erica i zaatakuj ją, odciągając jej ciało w miejsce, w którym do niedawna się chowałeś.
Udaj się teraz w prawo, zatrzymując się przy pokazanym na screenie lewym murku, niedaleko aktywnego czujnika ruchu.
Zaczekaj na pojawienie się w oddali (na prawo od zaparkowanej ciężarówki) standardowego przeciwnika. Wyrusz z miejsca gdy tylko postać ta uda się w prawo i wykonaj na niej szybką egzekucję. Ciało tej osoby schowaj w lewej alejce, bo w przeciwnym wypadku może ono zostać zauważone.
Kolejna osoba do likwidacji to wartownik podróżujący pomiędzy furgonetką i okolicami miejsca startu. Użyj biegu lub przetnij czujnik ruchu do zwrócenia na siebie uwagi tej postaci (screen 1). Gdy tylko wartownik wyruszy na tyły pojazdu obejdź ciężarówkę od prawej strony, szybko przechodząc pod kamerą bezpieczeństwa (alarm podnoszony jest dopiero po kilku sekundach pobytu w obszarze sprawdzanym przez kamerę). Zajdź od tyłu badającego okolicę wartownika i rozpraw się z nim. Uwaga - Jeśli nie chcesz ryzykować taktyki z obchodzeniem pojazdu to możesz oczywiście użyć mocy dystansowej do zlikwidowania przeciwnika, przy czym dopiero po tym jak wyruszy on na zbadanie źródła podejrzanych dźwięków.
Proponuję dwukrotnie użyć teraz mocy Shadow Leap żeby powrócić w okolice miejsca startu. Z pierwszą teleportacją wstrzymaj się do momentu aż mijany już wcześniej opancerzony strażnik wyruszy w przeciwną stronę.
Ponownie odczekaj na dogodny moment i zaatakuj łowcę wampirów rozstawionego przy koszach na śmieci, przy których rozpocząłeś eksplorację pierwszego dziedzińca. Tuż po udanym ataku zacznij odciągać ciało tej postaci (za kosze na śmieci lub do wnętrza budynku kina).
Jeżeli nie chcesz ryzykować z odciąganiem ciała to możesz użyć na wspomnianym wyżej przeciwniku maksymalnie rozwiniętej mocy Shadow Grip (ciało znika wtedy po egzekucji) lub od razu (bez przeciągania ciała) zaatakować opancerzonego łowcę podróżującego po prawej części dziedzińca. Także i ciało tej osoby dobrze byłoby schować.
Do wyeliminowania pozostały już tylko dwie osoby. Najpierw zainteresuj się przeciwnikiem w zbroi podróżującym pomiędzy generatorem UV i prawą częścią dziedzińca. Podobnie jak wcześniej najprostsza metoda eliminacji przeciwnika zakłada użycie maksymalnie ulepszonej mocy Shadow Grip. Jeśli nie posiadasz tej umiejętności to zaatakuj łowcę tuż po tym jak wyruszy ponownie w stronę generatora, starając się go dopaść zanim Eric znajdzie się w polu rażenia urządzenia.
Na koniec zajmij się pojedynczym wartownikiem rozstawionym w prawej części dziedzińca i odwróconym plecami do wszystkich zlikwidowanych już wrogów. Z racji tego, że jest to standardowy przeciwnik dobrze byłoby wyssać jego krew, szczególnie jeśli intensywnie korzystałeś z wampirzych mocy. Sprawdź obszar, który był pilnowany przez tę osobę i zabierz PDA (200 punktów doświadczenia).
Wyjście z pierwszego dziedzińca pokazane zostało na dołączonym screenie i możesz z niego skorzystać przy pierwszej możliwej okazji (po opisanych na samym początku dwóch teleportacjach) lub dopiero po starannym zabezpieczeniu okolicy.